Som jeg skrev tidligere, mål opp drivsteget i boksen FØRST, det gjør du slik:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=113657
Det er det første du skal gjøre, så får du fortsette nedover lista her etterhvert. Om drivsteget er defekt og du bytter til en annen magnetventil, så risikerer du å ødelegge den også. Om drivsteget er gåent så må du reparere/bytte boksen, og om magnetventilen også er defekt så må den byttes samtidig så du ikke risikerer å kvelde reparert/ny boks pga kortslutning i magnetventilen...
Mål opp magnetventilen, mål motstand mellom pinne 1 og 2 og mellom 2 og 3. Det skal være 3 ohm +/-1 ohm. (da måler du på selve magnetventilen)
Sjekk sikring nr 5. Mål at MV har spenning på pin nr 2. (det måler du på kontakta til magnetventilen, med tenning på selvfølgelig)
Sjekk at du ikke har kobla slangene til MV feil.
Andre ting som kan forårsake GLT er manglende eller feilaktig hastighetssignal, signal fra bremselyskontakta om at bremsen er inne, signal om at reversen er inne, bankesignal og lav batterispenning.
Begynn med først å måle drivsteget i boksen og MV, sjekk sikring 5, sjekk at slangene til MV står rett og sjekk at ikke bremselysene dine henger på uten at bremsen trykkes ned, og at ikke ryggelysene lyser når de ikke skal.
Sjekk også fillefeil som at ikke eksosen er tett, at stanga til WG ikke har hoppa av og at GLT er rett innstilt, dvs 0,4 bar +/- 0,03 bar. Mål med gradert måler, selvfølgelig.
EDIT: WG, MV, BSU og BSA...
