Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Liebak
- 2.0 bar

- Innlegg: 596
- Registrert: 15 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 673
- Navn: Daniel Liebak
- Bil: saab 99
- Sted: Elverum
Legg inn
av Liebak » 02 mar 2008, 12:52
monterte dump og open airkit på bilen til fruen i går.NG turbo 96.
artig blaffre lyd, men er litt redd for at det er skadelig for turboen...når jeg står og ser på ventilen ser jeg og kjenner at det åpner men lyden virker som kommer fra filteret. lyden er i takt med bevegelsen på ventien.
er ventilen for stram på noen måte? ser ikke helt di store mulighetene til å få gjort noe med det på den....
andre som har erfaring med disse delene?
SAAB SPORT & RALLY
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 02 mar 2008, 22:36
Da er det litt for stram ventil ja. Det er ikke nok trykk til og virkelig blåse ventilen helt opp.
//J
-
Liebak
- 2.0 bar

- Innlegg: 596
- Registrert: 15 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 673
- Navn: Daniel Liebak
- Bil: saab 99
- Sted: Elverum
Legg inn
av Liebak » 02 mar 2008, 22:57
hem...burde vel være nok trykk i bilen orginalt. men så i dag at vakumslangen fra innsuget og til dump var morken og veldig myk... fikk da en tanke om at den kanskje suger seg flat av vakumet og at dumpen da ikke får nok vakum til å åpne skikkelig.
mulighet eller er jeg helt på vidda?
tusen takk til di som orker å svare på tråd nr 1million om dump hehe
SAAB SPORT & RALLY
-
Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
-
Kontakt:
Legg inn
av Timon » 03 mar 2008, 01:02
Kjøp noe lignende denne:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... cts_id/170" onclick="window.open(this.href);return false;
Morken slange = fucka dumpventil.. Har selv bytta alle de slangene.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 03 mar 2008, 09:23
og ikke la den gå innom kupeen så 2 ganger før den strekkes til dump. kortest mulig for minst mulig lagg..

-
Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Legg inn
av Henrik N449 » 03 mar 2008, 11:25
Om det er vakum i den ene enden av slangen så er det vel vakum i andre enden og

Og det trenger ikke nødvendigvis være høyt nok turbotrykk i en bil orginalt til å åpne en uorginal dumpventil helt.
Orginal dumpventil ja, men nødvendig fjærbelastning på uorginale varierer i veldig stor grad.
Noen er justerbare

Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 05 mar 2008, 00:06
Henrik N449 skrev:Om det er vakum i den ene enden av slangen så er det vel vakum i andre enden og

Joda men ikke like mye vacum. Etter kort distanse som vil faktisk det reduseres pga at slange "klemmer" seg sammen. Mulig at dette er veldig lite men er slangeveien lang nok vil dette faktisk ha noe og si.
Jeg har slangen til ventilen rett inn i innsugs manifold på begge bilene!
//J
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 11 mar 2008, 01:22
Byt slang!
Om inte det hjälper, så går det att byta fjäder till en som är mjukare.
Hittar du ingen fjäder som är mjukare och i rätt dimmension, sänd mig ett Pm, så ska jag hjälpa dig!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
