Klarte faktisk og ødlegge magnetventilen minn.

eller om den får for mye drifstoff uten ventilen, når slangene til wg er "ført" orginalt med uorginal programering?
2.0 ltt speed parts 97`
takker for svar

Moderator: Moderatorer
Det kan man ikke si bastant, kan jo være stor skade for å ødelegge motoren om den lader alt for mye.. F.eks så kan eksostemperaturen bli skadelig høy...Haaka N1236 skrev: Det er ingen større fare i å kjøre med defekt MV, men ideelt er det jo ikke...
Som sagt over her har du et eget system som styrer forbrenningen, helt separat fra ladetrykksreguleringen (APC). Uansett software vil dette måle luftmengden som blir tilført, og justere bensinmengden deretter. Indirekte kan man jo si at ladetrykket styrer bensinmengden siden trykket bestemmer tilført luftmengde, men det har altså ikke noen direkte sammenheng. Og selvsagt vil det gå helt fint å kjøre med det slik, siden systemet vil måle riktig luftmengde i forhold til det "nye" ladetrykket.overboost skrev:jeg må jo bytte den uansett, så jeg tok den av.....det jeg er redd for er att motoren får for mye bensin, men viss bensinmengden blir regulert av ladetrykket så er jo det ikke noe fare.....