OG 900 stopper

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

OG 900 stopper

Legg inn av kenny n277 » 11 mai 2008, 20:28

har bygget om en OG 900 8v i til 16 v i for en kamerat,
men vi sliter med å få den til å gå mer en 30 cek å det hadde vert så greit om den gjorde det kan en vel si,
virker som om den ikke får det signalet den skal ha til dysene de er konstant åpen så den får litt mye suppe, men kjører jeg den uten pumpe igang virker den fint(nesten fint)til det ikke er trykk lenger, men så fort jeg kobler inn pumpa da stopper den,
jeg tror problemet ligger på dyse området men jeg finner ikke ut av det holdt på hele fredagen å feilsøkte og styret på den, må ha tak i det signalet som åpner og lukker dysene,, noen som kan ha ett sånnt ett på lur,
skulle vert på løp i helga men så vel gikk det ikke den står fremdeles godt(i veien) i min garasje,
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: OG 900 stopper

Legg inn av Pål N526 » 11 mai 2008, 21:39

jeg hadde en kompis som kobla konstant 12v op ei av dysene.. bilen blei sur, for det var pluggen til aic ventilen som skal verme opp bimetallet for tomgangs/kaldstarten 8)
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Re: OG 900 stopper

Legg inn av kenny n277 » 12 mai 2008, 21:06

Datapaal N526 skrev:jeg hadde en kompis som kobla konstant 12v op ei av dysene.. bilen blei sur, for det var pluggen til aic ventilen som skal verme opp bimetallet for tomgangs/kaldstarten 8)
ja kobler en 12v met en av dysene går den til alle for de kommer jo fra samme sted, den blir ikke så veldig sur men den stopper jo når jeg kobler inn bensin pumpa det er jo noe som er litt rart her kan en vel si,
men hva mener du med aic ventilen, var ikke helt med på hva det var.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Svar