har bygget om en OG 900 8v i til 16 v i for en kamerat,
men vi sliter med å få den til å gå mer en 30 cek å det hadde vert så greit om den gjorde det kan en vel si,
virker som om den ikke får det signalet den skal ha til dysene de er konstant åpen så den får litt mye suppe, men kjører jeg den uten pumpe igang virker den fint(nesten fint)til det ikke er trykk lenger, men så fort jeg kobler inn pumpa da stopper den,
jeg tror problemet ligger på dyse området men jeg finner ikke ut av det holdt på hele fredagen å feilsøkte og styret på den, må ha tak i det signalet som åpner og lukker dysene,, noen som kan ha ett sånnt ett på lur,
skulle vert på løp i helga men så vel gikk det ikke den står fremdeles godt(i veien) i min garasje,
OG 900 stopper
Moderator: Moderatorer
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
OG 900 stopper
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
Re: OG 900 stopper
jeg hadde en kompis som kobla konstant 12v op ei av dysene.. bilen blei sur, for det var pluggen til aic ventilen som skal verme opp bimetallet for tomgangs/kaldstarten 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
Re: OG 900 stopper
ja kobler en 12v met en av dysene går den til alle for de kommer jo fra samme sted, den blir ikke så veldig sur men den stopper jo når jeg kobler inn bensin pumpa det er jo noe som er litt rart her kan en vel si,Datapaal N526 skrev:jeg hadde en kompis som kobla konstant 12v op ei av dysene.. bilen blei sur, for det var pluggen til aic ventilen som skal verme opp bimetallet for tomgangs/kaldstarten
men hva mener du med aic ventilen, var ikke helt med på hva det var.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod