Hei igjen...
En liten oppdatering.
Har värt på Saab i örebro og fått avlest/sjekka bilen med Tech 2
Det mekanikeren der kom fram til at ved avlesning av data i "real-time" med Tech 2 , så hadde bilen da mellom 15-20 % avik i forhold til den "optimale kurven" ( anntar vi her snakker om Lambda?) Bilen hadde altså -20% ifölge kurven..
Verdt å merke seg er også at da hadde ikke bilen lagret NOEN feilkoder. (feilkodene har jeg selv slettet, 2 ganger)
Forövrig:p 1181 (som nevnt tidligere)
Mekanikeren la også merke til at klemmen ifra Turbo til "innloppsrör" var fel monteret. Den var skjevt satt på??
Så får vel pröve å få fikset den..
Ringte BSR og de var MEGET imötekommende og presiserte viktigheten med å kjöre rolig de förste milene etter "drivstoffendring" Slik at bilen kunne få adaptert seg enten til ny blanding av bensin og Etanol, eller ved 100 % E-85
De ba meg også om å oppdatere PPC og evt kjöre en ny "innprogrammering av styreenheten"
Et spörsmål jeg har er:
Kan jeg sjekke manuelt tilstanden på luftmengdemåleren?
Tenker da på Volt ut etc,etc på noen av "pinnene" på luftmengdemåleren (håper dere skjönner)
Mvh
Viking
Funderinger ang E-85
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Re: Funderinger ang E-85
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t
1978 Saab 99 t
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Hei , godt å høre at de fant ut hva som var feilen for deg daViking skrev:Hei igjen...
En liten oppdatering.
Har värt på Saab i örebro og fått avlest/sjekka bilen med Tech 2
Det mekanikeren der kom fram til at ved avlesning av data i "real-time" med Tech 2 , så hadde bilen da mellom 15-20 % avik i forhold til den "optimale kurven" ( anntar vi her snakker om Lambda?) Bilen hadde altså -20% ifölge kurven..
Verdt å merke seg er også at da hadde ikke bilen lagret NOEN feilkoder. (feilkodene har jeg selv slettet, 2 ganger)
Forövrig:p 1181 (som nevnt tidligere)
Mekanikeren la også merke til at klemmen ifra Turbo til "innloppsrör" var fel monteret. Den var skjevt satt på??
Så får vel pröve å få fikset den..
Ringte BSR og de var MEGET imötekommende og presiserte viktigheten med å kjöre rolig de förste milene etter "drivstoffendring" Slik at bilen kunne få adaptert seg enten til ny blanding av bensin og Etanol, eller ved 100 % E-85
De ba meg også om å oppdatere PPC og evt kjöre en ny "innprogrammering av styreenheten"
Et spörsmål jeg har er:
Kan jeg sjekke manuelt tilstanden på luftmengdemåleren?
Tenker da på Volt ut etc,etc på noen av "pinnene" på luftmengdemåleren (håper dere skjönner)
Mvh
Viking

Mvh
Speedparts
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Tror problemet nå er fikset..
Viste seg at klemmen som fester "innlöpsrör" til turboen var skjevt påsatt samt at O-ringen som skal tette der har tatt " snarveien" gjennom min 2 mnd gamle Turbo!!! ( sata. ,H******... Etc,etc)
Så nå mistenker jeg at Impellerbladene er morsomme??
Har fått ny O-ring og satt klemmen slik jeg TROR den skal stå. ( bilen går greit på tomgang, ingen feilkoder nå, samt bilen kjörer enda på ren E-85)
Har ihvertfall fått "hvine-lyd" ifra turboen nå som jeg ikke hadde tidligere ( Mit tdo4)
Er det noen som har en tegning/bilde på närt hold av klemmen /o-ringen slik at jeg med 1000% sikkerhet kan si at alt er rett??
P.s Bsr trim hadde mao ingen ting med feilen å gjöre ( annet enn å inspirere meg til å teste i vitenskapens navn aks ved forbikjöringer) haha
MVh
Viking
Viste seg at klemmen som fester "innlöpsrör" til turboen var skjevt påsatt samt at O-ringen som skal tette der har tatt " snarveien" gjennom min 2 mnd gamle Turbo!!! ( sata. ,H******... Etc,etc)
Så nå mistenker jeg at Impellerbladene er morsomme??
Har fått ny O-ring og satt klemmen slik jeg TROR den skal stå. ( bilen går greit på tomgang, ingen feilkoder nå, samt bilen kjörer enda på ren E-85)
Har ihvertfall fått "hvine-lyd" ifra turboen nå som jeg ikke hadde tidligere ( Mit tdo4)
Er det noen som har en tegning/bilde på närt hold av klemmen /o-ringen slik at jeg med 1000% sikkerhet kan si at alt er rett??
P.s Bsr trim hadde mao ingen ting med feilen å gjöre ( annet enn å inspirere meg til å teste i vitenskapens navn aks ved forbikjöringer) haha
MVh
Viking
2003 Saab 9-5 2.0t Vector Estate Aut.
1978 Saab 99 t
1978 Saab 99 t
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hei
Klemma skal omslutte flensen på både turbo og framrør, slik at den sitter fast i sporet på begge de to.

Klemma skal omslutte flensen på både turbo og framrør, slik at den sitter fast i sporet på begge de to.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan