Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Moderator: Moderatorer
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Hei,
er veldig nære og få kjøpt en 900 Turbo (LTT) 87 modell.
Men det er lavtrykksturbo som står i bilen, noe jeg ikke vil ha.
Er det da noe problem og få skiftet til en HTT? Er det bare og klaske på, eller er det en del annet som også må gjøres?
Mvh
Martin
er veldig nære og få kjøpt en 900 Turbo (LTT) 87 modell.
Men det er lavtrykksturbo som står i bilen, noe jeg ikke vil ha.
Er det da noe problem og få skiftet til en HTT? Er det bare og klaske på, eller er det en del annet som også må gjøres?
Mvh
Martin
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Det finnes ikke LTT fra 1987. Er den bygd om til LTT (fra noe annet), eller er det turboaggregatet som er hentet fra en LTT?
Forskjeller på LTT og FTT er APC-systemet (ledningsnett med hjerne og noen andre komponenter), og IC. (har jeg glemt noe?)
Forskjeller på LTT og FTT er APC-systemet (ledningsnett med hjerne og noen andre komponenter), og IC. (har jeg glemt noe?)
- vegard N879
- 2.0 bar
- Innlegg: 531
- Registrert: 04 apr 2008, 19:15
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
sikker på at det er en ltt? 900 kom vel ikke med ltt før 1990? 

saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Ikke 100%, men ser det står 155hk i annonsen. Men mulig jeg roter litt også, for jeg ser det står ''Turbo'' i grillen og på siden av bilen. Så om det har noe med saken og gjøre 
Edit: Ser de fleste andre OG900 har 175hk, det samme med 9000.

Edit: Ser de fleste andre OG900 har 175hk, det samme med 9000.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- vegard N879
- 2.0 bar
- Innlegg: 531
- Registrert: 04 apr 2008, 19:15
- Bil: saab 9000 turbo
- Sted: nordland
- Kontakt:
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
ok men da er det en turbo 8 ventiler den. de er 155hk med ic. t16 er 175 orginalt. 

saab 9000 2.0t a50 1997. saab 9000 cse 2.0t 1996.
saab 900 1992. saab 99 1982
saab 900 1992. saab 99 1982
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Ok, thanks!dj piasava skrev:ok men da er det en turbo 8 ventiler den. de er 155hk med ic. t16 er 175 orginalt.

Da er det HTT 8v da?
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
jepprambraut skrev:Ok, thanks!dj piasava skrev:ok men da er det en turbo 8 ventiler den. de er 155hk med ic. t16 er 175 orginalt.
Da er det HTT 8v da?

- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Nais!
Holder nok i massevis til førstebil uansett =)
Holder nok i massevis til førstebil uansett =)
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Du har misforstått litt, ser jeg. Det er ikke turboen som bestemmer om bilen er en ltt eller ei, selv om turboene ikke er like. Skulle jeg velge, ville jeg mye heller tatt mitsubishi-turboen som står i ltt'n enn garretten som står i fulltrykkeren. Mye bedre respons i mitsubishien. En LTT mangler bare APC og intercooler for å få samme toppeffekt som en original fulltrykker.
Men som de andre sier, ltt kom ikke før i 1990, da som 900S med 16 ventiler.
Men som de andre sier, ltt kom ikke før i 1990, da som 900S med 16 ventiler.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Husk at det er mekanisk injection på denne, T16 har ikke dette og er en mer habil motor. 
Må sikkert lære seg å skru om ikke annet på T8 også ihvertfall, men blir du bitt av SAAB-bassillen så kommer det nok T16 på deg etter hvert.

Må sikkert lære seg å skru om ikke annet på T8 også ihvertfall, men blir du bitt av SAAB-bassillen så kommer det nok T16 på deg etter hvert.

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Ja skal du ha T8, så må du like å skru og kunne litt om k-jet. Er ikke så moro om den begynner å vrange seg.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Bytte turbo - 900 Turbo 87 mod.
Okei!
takk for flere utfyllende svar. Kommer nok godt med.
Like og skru er ikke noe problem, er vel værre med erfaringen osv. Men har en kompis som kommer i fra en SAAB familie, så skal ikke være det værste og få hjelp om noe skal gå galt
Edit; Er nok bitt av SAAB basillen som du sier ja. Drømmen er 9-3 Viggen
Vært i mange år ^^
takk for flere utfyllende svar. Kommer nok godt med.
Like og skru er ikke noe problem, er vel værre med erfaringen osv. Men har en kompis som kommer i fra en SAAB familie, så skal ikke være det værste og få hjelp om noe skal gå galt

Edit; Er nok bitt av SAAB basillen som du sier ja. Drømmen er 9-3 Viggen

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI