Med "ingenting" mener jeg faktisk ingenting. Jeg ser ikke noen grunn til å bli så sinna.Eirik skrev:Hva mener du forresten er ingenting?
Kjip teknisk kontroll!
Moderator: Moderatorer
- Kristine
- 2.0 bar
- Innlegg: 679
- Registrert: 31 okt 2006, 16:06
- Medlemsnummer: 1387
- Navn: Kristine
- Sted: Sandnes
Re: Kjip teknisk kontroll!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Kjip teknisk kontroll!
Når handler vel saken blandt annet om å ikke ha den påbudte katalysatoren montert.Gandulf N1535 skrev: Men å lire av seg slike usaklige og agressive svar som Haaka gjør her synes jeg overhodet ikke passer til situasjonen i denne tråden. Her diskuterer vi forholdsvis rolig og fredelig, selv om det tidvis ytres frustrasjon over regelverket og andres miljø"propaganda", og så kommer han plutselig med en slik utblåsning! Virker jo som dette er et område han har sterke meninger om, men er jo lov å begrense seg littegrann, i alle fall når debatten er på et såpass lavt stadie
Når vi har den miljøpolitikken vi har i dette landet, for ikke å snakke om holdningene til bil/mc/motor i regjeringen, synes jeg mildt sagt at det er hull i hodet å velge å trosse lovverket. Hvem er det som kommer til å tape på det i lengden? Jeg gir det ett forsøk på å gjette.
Så da er det liksom ingenting at folk velger å droppe påbudt utstyr på bilen? Jeg er ikke sinna, jeg bare spør.Kristine skrev:Med "ingenting" mener jeg faktisk ingenting. Jeg ser ikke noen grunn til å bli så sinna.Eirik skrev:Hva mener du forresten er ingenting?
25 Year anniversary of Saab 9000
- Kristine
- 2.0 bar
- Innlegg: 679
- Registrert: 31 okt 2006, 16:06
- Medlemsnummer: 1387
- Navn: Kristine
- Sted: Sandnes
Re: Kjip teknisk kontroll!
Neida, jeg skjønner hva du/dere mener, men det er ingen grunn til å ta en sånn tone. Hadde innlegget vært skrevet noe mer seriøst, kunne jeg kanskje også klart å ta det seriøst. Jeg synes det ble mest kjefting og lite poeng. Men det er kanskje bare jeg som er litt fin på detEirik skrev:Så da er det liksom ingenting at folk velger å droppe påbudt utstyr på bilen? Jeg er ikke sinna, jeg bare spør.

Lite smilefjes fra meg også

SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Kjip teknisk kontroll!
Jeg er ganske sikker på at jeg vet hva Haaka siktet til, og må si meg veldig enig: Det å ta av katalysatoren på en bil som originalt kom med denne, bare for å få 1/2 HK mer (og bittelitt lyd) er i mine øyne helt "høkkert" som de sier på Hedemarken, dvs totalt idioti! Og når man da får to rappe smekk over pungen fra Onkel Politi for dette, så må man bare bøye seg fremover og ta imotGandulf N1535 skrev: Var ikke det jeg spurte omblir det dyrere forsikring av økt effekt? Dette er jo særdeles interessant for en 20-åring.. er jo vanligvis ikke billig med mye effekt når en er såpass ung
![]()
Og angående sidespranget denne tråden har tatt;
Personlig synes jeg det er for mye å hisse seg opp over at enkelte velger å kjøre uten kat. Dette utgjør sannsynligvis promille av promille av verdens forurensning, og å begynne å messe for å få folk til å montere katalysator er å begynne i helt feil ende. Er jo klart at folk burde ta ansvar og spørre seg selv om det er etisk riktig å velge å kjøre uten kat. når det er påbudt, og fordi det sparer miljøet for en god del utslipp.
Men å lire av seg slike usaklige og agressive svar som Haaka gjør her synes jeg overhodet ikke passer til situasjonen i denne tråden. Her diskuterer vi forholdsvis rolig og fredelig, selv om det tidvis ytres frustrasjon over regelverket og andres miljø"propaganda", og så kommer han plutselig med en slik utblåsning! Virker jo som dette er et område han har sterke meninger om, men er jo lov å begrense seg littegrann, i alle fall når debatten er på et såpass lavt stadie
Hva han mener er vel at det virker som at folk ville satt kat. på biler produsert før 1988 bare for miljøets skyld, selv om det ikke er et krav, og en dermed kan kjøre lovlig uten. Eller tar jeg feil?

Ellers betyr nok økt effekt en frisk "bonus" mhp forsikringa ja, effekt og ung alder = høyere premie

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Kjip teknisk kontroll!
Sykt. Jeg testa denne http://chinachannel.hk/, og jeg jeg kan sverge på at denne tråden også plutselig forsvant!Daniel N683 skrev:Sånn.. skal vi prøve å være litt saklige nå? og passe språkbruken vår..?
25 Year anniversary of Saab 9000
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Re: Kjip teknisk kontroll!
Men det er jo som regel ikke det som skjer, i mitt tilfelle var det i hvertfall det at eksosanlegg med og uten katalysator er så forskjellig i pris. Personlig hadde jeg ikke giddi å fjernet katalysatoren for å få mere hester når den først satt der. Men det er rett og slett fordi det er lite å hente på det, kontra arbeidet som kreves.Andreas N1194 skrev:Det å ta av katalysatoren på en bil som originalt kom med denne, bare for å få 1/2 HK mer (og bittelitt lyd) er i mine øyne helt "høkkert" som de sier på Hedemarken, dvs totalt idioti!
Den gjorde det! Men er tilbake nå, med mye krangling fjernet..Eirik skrev:Sykt. Jeg testa denne http://chinachannel.hk/, og jeg jeg kan sverge på at denne tråden også plutselig forsvant!Daniel N683 skrev:Sånn.. skal vi prøve å være litt saklige nå? og passe språkbruken vår..?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Gandulf N1535
- 2.0 bar
- Innlegg: 879
- Registrert: 11 aug 2008, 23:19
- Medlemsnummer: N1535
- Navn: Øyvind
- Sted: Helgeland
Re: Kjip teknisk kontroll!
Andreas N1194 skrev:Jeg er ganske sikker på at jeg vet hva Haaka siktet til, og må si meg veldig enig: Det å ta av katalysatoren på en bil som originalt kom med denne, bare for å få 1/2 HK mer (og bittelitt lyd) er i mine øyne helt "høkkert" som de sier på Hedemarken, dvs totalt idioti! Og når man da får to rappe smekk over pungen fra Onkel Politi for dette, så må man bare bøye seg fremover og ta imot![]()
Ellers betyr nok økt effekt en frisk "bonus" mhp forsikringa ja, effekt og ung alder = høyere premie
Joda skjønner frustrasjonen, men det jeg (og flere andre tydeligvis..) reagerte på var tonen han tok. Er jo en grunn til at Daniel fjernet diverse innlegg

Ang. forsikringa får jeg bare håpe at jeg aldri blir stoppa i en slik teknisk kontroll

2019 Volvo V90 T8 R-design
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
[x] 1986 Saab 9000 T16 Speedparts Steg 2
- rolfi
- 2.0 bar
- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Re: Kjip teknisk kontroll!
an epic thread died...
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Re: Kjip teknisk kontroll!
Ser jeg også fikk et par innlegg fjernet. Når det endelig ble litt liv her, så var det visst ikke ønskelig.
Sier som Rolfi jeg.
Sier som Rolfi jeg.

25 Year anniversary of Saab 9000
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Kjip teknisk kontroll!
SV og folk med raske biler (som ergo ikke er hybridbiler, eller lyntog) som forurenser (litt) er vel ikke akkurat forenlig og synonymt?Daniel N683 skrev:
Edit: Det var også morsomt å lese poster fra "verstingene" her inne som plutselig står frem som SV-politikere/hardbarka miljøaktivister og hever pekefingeren mot andre her inne. Det viser virkelig "det sanne jeg" om folket![]()

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- rolfi
- 2.0 bar
- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Re: Kjip teknisk kontroll!
@ daniel, var jo akkuratt derfor tråden vart epic
en plutselig føirbainna nordlenning, og resultatet av folk som syns dette var morsomt..
nei jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at det ble fjerna innlegg osv, jeg var jo en av di heldige som fikk med meg, og deltok selv
men ja, morsomt og se SV`erne komme på banen (oi politisk angrep) (like morsomt og skrive dritt om den TYPISKE SV`er som diverse andre politiske syn har om den typiske FRP`er... gogogo FRP!)
sokusør
Rolfi

nei jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at det ble fjerna innlegg osv, jeg var jo en av di heldige som fikk med meg, og deltok selv

men ja, morsomt og se SV`erne komme på banen (oi politisk angrep) (like morsomt og skrive dritt om den TYPISKE SV`er som diverse andre politiske syn har om den typiske FRP`er... gogogo FRP!)
sokusør
Rolfi
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Re: Kjip teknisk kontroll!
ikke vits å skrive noe på dette forumet.. blir bare sletta alikevel 

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Kjip teknisk kontroll!
Enda godt vi er så positive og ikke overdramatiserer...
Jeg er for øvrig 100% for å slette innlegg som går på dialekt.

Jeg er for øvrig 100% for å slette innlegg som går på dialekt.
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
Re: Kjip teknisk kontroll!
Takk!K_Duck N1093 skrev:Enda godt vi er så positive og ikke overdramatiserer...![]()
Jeg er for øvrig 100% for å slette innlegg som går på dialekt.
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- ToreN1246
- Overload!!!
- Innlegg: 1200
- Registrert: 28 jan 2008, 17:08
- Medlemsnummer: N1246
- Navn: Tore
- Bil: 9-5 aero -01
- Sted: lillehammer
- Kontakt:
Re: Kjip teknisk kontroll!
vært inne enda eller???kjallemann N1179 skrev:Hei.
Dette ble en utrolig kjedelig dag.Etter at jeg nesten ikke har kjørt bilen siden våler i sommer, har den begynt å rulle igjen nå. (den har stått på grunn av motor overhaling og litt lakk). Men lykken var ikke lang. ''Skulle bare'' en liten tur inn til jobben i sta for å vaske bilen, da ALLE bilene på vei mot oslo ble tatt inn ved taralrud. Etter en halv times tid med 6stk politi/veivesen-folk hadde sett bilen min opp og ned, fikk jeg kjøre. Men jeg fikk og med meg en lapp for det sto at jeg hadde ulovlige: ParkLys(USA), Eksos, senkesett, motoreffekt. Og popp off'n likte dem hvertfall ikke. Jeg må nå vise bilen innen en mnd
.
Til info: Ng900'n min består av Steg3, open popp off, 3''eksos uten kat og bare en demper.
Dem sa og at bilen min kom til å bli testet på rulle.
Jeg har den orginale programvaren, så det er vel ingen sak å bytte tilbake. Videre må jeg ha eksos med kat. Etter dette er byttet tilbake, må jeg vel og justere GLT? Ingen som har downpipe med kat og låne bort?
De sa og at Popp off'n min var ulovlig siden den er open? Hvorfor det? Hva er farlig med det?
kjell
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!
9-5 aero
19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing
SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!