Ta av høytalerdekselet og tre et elektrikerplastrør (http://www.biltema.no/products/product. ... emId=84122) forsiktig ned mot sikringsboksen, strips dette fast. Tre så ledningene inn i røret.
Tips: bøy enden av ledningen som skal inn i røret til en pilspiss, da blir den "selvstyrende" og jobben med å stikke den igjennom røret blir problemfritt.
Ledningene kommer ut ved sikringsboksen hvor du har har tilgang til "alt".
Bak/over sikringsboksen sitter det et skikkelig jordpunkt, trekk separat jord (0V) til lampene, slik at de er helt uavhengige fra jord til selve signalkablingen. Koble egen signaljord fra jordpunktet til hvert instrument slik at målingene ikke påvirker hverandre.
12V til instrumentene kan taes ut rett fra sikringsbrettet, bruk to av denne: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=78278 , og sett sikringen på "sokkel" med to slike, klipp av flatstiften på den siden som ikke brukes.
12v til lyspærer hentes fra dimmeren (blå/hvit ledning) slik at instrumentlysene dimmes med resten av original pærene.
Uttak til lyspærer +12V (med dimming) klargjort for tilkobling.
Bruk skikkelige ledninger og bra verktøy, det gjør jobben enklere og kvaliteten på ledningsnettet blir bra.
Bunnen til fronten på instrumenthuset (http://www.biltema.no/products/product. ... mId=125140) må skjæres i samme kurve som dashen slik at det passer sammen.
Test av passform før montering.
Bruk en plankebit skrudd fast i høyttalerens monteringshull til å feste huset. Huset festes med to lange skruer gjennom hull som borres på toppen av huset. Hensikten med denne metoden er å unngå å lage hull i dashbordet slik at alt kan eventuellt fjernes uten å etterlate et eneste spor.
Her vises festeskruene, de er omtrent midt på huset for å få jevnt trykk over hele. Og ja litt av høyttaler forsenkningen er synlig, men personlig syns jeg ikke det er noen krise. Skal legge to små plastpropper oppå skruehodene etterhvert.
Første lys test.
På plass
Valgte svart hus og ikke kevlar look, ville ikke ha stor bling-bling effekt, men ser i ettertid at det kanskje hadde vært tøfft med sølv ringer rundt instrumentene?
On the road, "bøttefilteret" gjør jobben med 90-100 graders oljetemp er trykktapet i filteret tilnærmet lik null på tomgang, kommer tilbake med info i oljefiltertråden for slike data er jo fullstendig off topic her i "elektro-avdelingen"
