Gandulf N1535 skrev:Hihi, husker du hva jeg sa når du spurte om hvor lang tid et evt. motorbytte ville ta?

Var en del som mente det skulle holde med en helg.. og det er nok godt mulig å gjøre det på så kort tid også, men da må en virkelig ha peil på hva en holder på med og ha skrudd slik bil før
Det blir ALLTID komplikasjoner (litt vel mange i mitt tilfelle desverre; bilen sto stille i over 2 mnd
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
) så det er viktig å ikke ha for store forhåpninger til at ting skal virke på første forsøk. Derfor; ikke vær så skråsikker på at du får start i morgen - hvis ikke er det så lett å bli irritert og lei." Håp på det beste - forvent det verste" er det ikke det det heter?
Ble et lite sidesprang det der, så tilbake til topic;
3" downpipe blir kult, og det hjelper vel på effekten også?

Vil anbefale å isolere den med varmebandasje - ikke koster det mye (2-300,-), og det holder komponentene i motorrommet kjøligere = bedre arbeidsforhold og i teorien mer effekt
Sier det nå så du kan montere det før downpipen står på bilen, da blir det straks vanskeligere (i alle fall på 9000)

Selve motorbyttet var jo gjort på under ei helg!!
Men det er etterarbeidet med el-nettet som har tatt tida.. onkelen min fikk sparka oss i gang på søndagen når vi var ferige med og få inn motoren.
Når det meste var på plass funka ikke startern, fikk til slutt tak i en som funka og bla bla bla.
Så det som har tatt tid, er det elektriske.
Motorbyttet var jo sinnsvakt enkelt

PLUSS, at jeg jobber BARE senvakter på Esso, så da er ikke orket med og skru helt på topp hver dag.. selv om jeg ikke starter før 14.00 når jeg jobber. Derfor det har gått såppas treigt og jeg har jo en vennekrets som jeg liker og henge med, så prioriterer vel egentlig de litt foran bilen.
Jeg lever etter ''håper på det beste, men forventer det værste''.
Jeg blir irritert, forbanna og alt det der på en gang, men etter to minutter er lysten til og skru og prøve andre løsninger tilbake.. er bare slik jeg er. Dog - mormor mener jeg burde dra til legen for og få sjekka om jeg har en anelse AD/HD
Tempramentet er på topp...
Men ja, on topic;
Satser med ny glød i mårra og håper på det beste. Steinar (mekanikern på Esso) ble småsikker på at det kan være tenningsmodulen som er syndern når jeg fortalte om problemet før jeg starta på jobb i dag.
Men venter og ser i mårra
Edit: Bilen min har vel stått rundt to måneder snart den også, men er ikke noe problem så lenge mor og far har to biler, men kan bruke bare en om gangen