900 info.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
9000Turbo
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 71
Registrert: 05 sep 2007, 16:09
Sted: moss

900 info.

Legg inn av 9000Turbo » 27 mai 2009, 16:23

hei hei

Etter 5mnd uten saab har jeg endelig fått en saab igjen... :D
Dette er da en 900 1991mod.

det står 900 s bak på bilen er ikke turbo måler i bilen !
men jeg har jo en turbo (lavtryks)
er dette org da eller er det ettermontert Turbo/motor?

det er heller ikke intercooler på bilen ivartfall som jeg ser. er dette normalt?? :(


mvh Henning
1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: 900 info.

Legg inn av Frode N073 » 27 mai 2009, 16:34

er en lavtrykksturbo på 145hk. denne er levert sånn originalt.
er lett å oppgradere denna te fulltrykker. bare å montere APC og intercooler så e du i gang.
har gjort detta sjøl på min som også e ein lavtrykkar opprinneligt.

i.o.m. at det e ein 1991 modell så ska det ikkje ver ladetrykkssperre i bensinchippen som det e på 1990 mod.
dvs at på 1990 modellene så ville du fått fuelcut hvis du lada mer enn glt. (grunnladetrykk)
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

9000Turbo
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 71
Registrert: 05 sep 2007, 16:09
Sted: moss

Re: 900 info.

Legg inn av 9000Turbo » 29 mai 2009, 22:26

ok takker for svar.

noen som har apc + intercooler til en billig penge???

hva vil sje med resten av motoren den har gått 263000 vil den tåle dette??

hadde en 9000 turbo før synes det var bedre sprut i den ,det var jo eb 175hk.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: 900 info.

Legg inn av EdHunter N815 » 30 mai 2009, 17:40

9000Turbo skrev:ok takker for svar.

noen som har apc + intercooler til en billig penge???

hva vil sje med resten av motoren den har gått 263000 vil den tåle dette??

hadde en 9000 turbo før synes det var bedre sprut i den ,det var jo eb 175hk.
Anbefaler at du leser annonsene under kjøp/salg her på forumet, eventuelt legger ut en selv. Er alltid noen som skal høgge en bil eller har deler liggende.

Det vil normalt sett ikke by på noen som helst problemer å bygge om til fulltrykker, selve motoren din er jo identisk med en orginal fulltrykksturbo. Det finnes nok av eksempler på at disse går langt flere km enn din har gjort, og at den har gått sine 263k på grunnladetrykk er jo bare en stor fordel.

I utgangspunktet er motoren i 900 lik den i 9000, så med rett programvare og en IC skal du få samme spruten som det var i 9000.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

9000Turbo
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 71
Registrert: 05 sep 2007, 16:09
Sted: moss

Re: 900 info.

Legg inn av 9000Turbo » 30 mai 2009, 23:38

takker for svar.

da er det bare og være på vakt men må no vente litt med oppgraderingene,må jo ha skilt først :D
1999 Saab 95 2.0 turbo
1987 Dodge Ram b350
1991 Saab 900 turbo(bruks bilen)
1983 Fiat Ritmo 70 (Kose bilen)
1990 9000Turbo(min første bil)

Svar