Paradigm N558 skrev:Eieren av denne bilen hadde ikke gjort noe ulovlig, og målingen viste at han hadde lavere motoreffekt enn hva som sto i vognkortet.
Så... Da får han vel tilbake penger fra staten da mtp. avgiftene under førstegangsregistreringen?????
Og seff, straffegebyr (opptil 50%) fra staten
Du har et poeng der, Para! Det burde jo være rettferdig, og gå likt begge veier.
Men, har ikke de trallene en max begrensning på antall hestekrefter den klarer å takle? Mener å ha lest en prosjekt tråd en gang om en bil som måtte dra langt for å teste dette pga at dynoen på de traktene ikke tålte så mye hester.
Dvs, man finner den kraftigste bilen i traktene, og får eieren med på å "bli tatt", og får bilen på tralla, og river i filler hele greia
Og resten av bilmiljøet i Trondheim kan gi karen en liten slant for tort og svie, og (nesten) alle er glade
Ser denne dynoen måler effekten på hjula. Er effekten de oppgir på motor etter på hjula? Det er jo noe tap i drivlinje.