Hei alle sammen
Må først skryte av alle som klarer å komme seg inn i styrboksene på Saaben.
Men det jeg ikke skjønner er at det er noen som tror dem kan klare å finne ut av alt som er inni disse boksene
Det finnes jo ingen bruksanvisning for hva alle disse mappene er til, og det ingen som skal komme og si at dem kan si hva alt er til, dem som måtte klare det ville ikke delt denne kunnskapen med alle og en hver her inne
Så hva er vitsen med å prøve seg fram?, det er vel de færreste som har tilgang til rototest/bremsebenk og som kan prøve seg fram over lang tid.
Det finnes mange firmaer rundt om som trimmer Saab, men det er desverre ikke så mange av disse som vet hva dem driver med, det har blitt avslørt gang på gang her på forumet og på andre forum
Etter mange år innen Saab systemet kan jeg si med sikkerhet at det finnes mye rar programvare ute blant alle våre Saaber.
Og ja jeg har kjørt en go del saaber som har vært trimmet av forskjellige leverandører.
Det som ofte skjer når en trimmet bil ikke går som den skal, kommer den inn på ett saabverksted og klager på at den ikke virker som den skal. Dette ofte fordi trimfirmaet ikke klarer å finne feilen og ikke vil innrømme at det er noe galt med programvaren fra dem

. Men hvis man legger bilen tilbake til orginal er alt i orden, da er vel ikke svaret så vanskerlig.
Feilen ligger i trimprogrammet
Nå er det sikkert mange som ikke er enig med meg i alt dette, men etter alle disse år innen Saab og alle kurs jeg har vært på hos Saab Norge/GM kan jeg med sikkerhet si at det ikke er mange som skjønner hva som skjer inni en Styrboks, for det finnes ingen bruksanvisning på dette:) og alle som har vært på kurs hos Saab Norge/GM kan bekrefte at vi heller ikke får vite alt hva som skjer inni disse
La en tanke rulle litt inni hodet

Hvorfor er det mere enn 100 ansatte som driver bare med motorstyringen til saab? Og så tar vi alle disse som tror dem skal klare å finne en super måte å få bilen til å gå bra på

Er det noe klokt svar på det? ikke?

akkurat hva jeg tenkte
Og bare til opplysning, hver av disse teknikerene har hver sin oppgave, en kan drive bare med en spesifik feilkode en annen kan drive med turbotrykk under spesifikke turtallsområder.
Nå har jeg sikkert fått mange til å koke

Men dette er mitt synspunkt på alle som prøver å finne en billig måte å trimme Saaber på.
La heller de gutta som kan dette drive på
Så kan vi andre finne på noe annet å drive med, feks nyte alle fine dager vi har med våre Saaber:)
Takk for meg