Singsaker skrev:Andrew N1328 skrev:Bare for å bryte inn i den eviglange diskusjonen mellom singsaker og andreas med en litt annen vinkel...
Ser ikke problemet med skattenivå'et vi har i dag på inntekt, det som plager meg er formueskatt osv som liksom skal fungere slik at "de rike" også skal betale skatt, men heller gir folk flest en ekstra unødvendig skatt... Om du sparer opp 150 000 over flere år f. eks., så må du skatte av dette hvert år! det er helt feil. Flere som påstår dette ikke stemmer, men har opplevd det selv, så ikke prøv!
En annen ting er jo at Norge har blitt en nasjon med latsekker og hypokondere, for uansett hva som skjer så får man betalt, folk som blir arbeidsledige er ikke så engasjert til å få seg jobb om de klarer seg med pengene de får fra staten. Og de fleste som er syk er egentlig bare delvis.
Så er det jo dette med at de rødgrønne, spesielt her i byen, er fæl til å sløse med penger... Tror de fleste nordmenn hadde akseptert skatter og avgifter om bare politikere hadde vært ærlig, og tenkt 2 ganger før de bruker de opp på tull.
Sløsing er dumt, men skal det sløses på rimi-hagen og holmenkollen istedenfor som de blåe kommer til å gjøre og har gjort?
Arthur Buchardt og Stordalen flirer godt av de som klager på formueskatten, og de har mye formue.
Jeg ville foreslått å heve bunnfradraget på innslaget.
Men jeg gleder meg til jeg får betale formueskatt!!!
Det Andrew mener, og som jeg tror de fleste utenom slike som Singsaker forstår, er jo at de rødgrønne ikke kan håndtere pengene, og vi bygger en offentlig sektor som kun fores med eksportinntekter (mens skoler, eldreomsorg, sykehus og det meste av annen infrastruktur forfaller). Når man stiller spørsmål om hvorfor "mindre skatt gir mindre velferd", mens det er dokumentert at mer skatt ikke gir mer velferd, så forstår jeg spørsmålet til Andrew godt. Pappirflyttersamfundet i Norge har eskalert den senere tiden.
Det er jo artig at du ensidig fokuserer på Rimihagen som den slemme her (siden han faktisk innimellom sier ting som de er, rart du ikke har tatt med Reiten også, men men), mens du i grunn burde tatt for deg Statkraft (ergo staten) som stikker av med 99,99 % av overskuddet innen kraftindustrien, og årelater hvert eneste kraftverk slik at de ikke kan få lån til videre utbygging av egen infrastruktur..
At kollen gikk på en smell mens det var blått bystyre er jo en fin fjær i hatten for Singsaker (den har vel blitt brukt ca 100 ganger nå), mens du av en eller annen grunn aldri nevner de rødgrønne blunderne som har vært opp gjennom? Vi trenger ikke gå mer enn ett til to år tilbake i tid for å finne disse. Men det er jo typisk rødgrønn retorikk, rope høyt og slenge dritt, slik at dialogen sporer av. Der har de rødgrønne vært uovertrufne de fire siste årene, mens resultatene deres kan telles på en finger. (Ble det flere svømmebasseng med vann? Niks! Ble det bedre skole? Niks! Hva med eldreomsorg og sykehjemsplasser, eller kortere kø for å få hjelp på sykehus? Absolutt ikke! Men skatt skal vi betale mer av...)
Det som er problemet i Norge i dag, er at mesteparten av dagens politikere hverken har utdanning, eller erfaring fra arbeidsmarkedet. De er politiske broilere, noe som blant annet gjenspeiler dagens utrolig dårlige svar fra forsvarsministeren da hun gjorde et tamt forsøk på å si i mot en fagmann som den tidligere forsvarssjefen vår er..