Stemmer man RødGrønt...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 15 okt 2009, 16:39

Andrew N1328 skrev:Bare for å bryte inn i den eviglange diskusjonen mellom singsaker og andreas med en litt annen vinkel...

Ser ikke problemet med skattenivå'et vi har i dag på inntekt, det som plager meg er formueskatt osv som liksom skal fungere slik at "de rike" også skal betale skatt, men heller gir folk flest en ekstra unødvendig skatt... Om du sparer opp 150 000 over flere år f. eks., så må du skatte av dette hvert år! det er helt feil. Flere som påstår dette ikke stemmer, men har opplevd det selv, så ikke prøv!

En annen ting er jo at Norge har blitt en nasjon med latsekker og hypokondere, for uansett hva som skjer så får man betalt, folk som blir arbeidsledige er ikke så engasjert til å få seg jobb om de klarer seg med pengene de får fra staten. Og de fleste som er syk er egentlig bare delvis.

Så er det jo dette med at de rødgrønne, spesielt her i byen, er fæl til å sløse med penger... Tror de fleste nordmenn hadde akseptert skatter og avgifter om bare politikere hadde vært ærlig, og tenkt 2 ganger før de bruker de opp på tull.
Sløsing er dumt, men skal det sløses på rimi-hagen og holmenkollen istedenfor som de blåe kommer til å gjøre og har gjort?

Arthur Buchardt og Stordalen flirer godt av de som klager på formueskatten, og de har mye formue.
Jeg ville foreslått å heve bunnfradraget på innslaget.

Men jeg gleder meg til jeg får betale formueskatt!!!
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2009, 16:58

Singsaker skrev:
Andrew N1328 skrev:Bare for å bryte inn i den eviglange diskusjonen mellom singsaker og andreas med en litt annen vinkel...

Ser ikke problemet med skattenivå'et vi har i dag på inntekt, det som plager meg er formueskatt osv som liksom skal fungere slik at "de rike" også skal betale skatt, men heller gir folk flest en ekstra unødvendig skatt... Om du sparer opp 150 000 over flere år f. eks., så må du skatte av dette hvert år! det er helt feil. Flere som påstår dette ikke stemmer, men har opplevd det selv, så ikke prøv!

En annen ting er jo at Norge har blitt en nasjon med latsekker og hypokondere, for uansett hva som skjer så får man betalt, folk som blir arbeidsledige er ikke så engasjert til å få seg jobb om de klarer seg med pengene de får fra staten. Og de fleste som er syk er egentlig bare delvis.

Så er det jo dette med at de rødgrønne, spesielt her i byen, er fæl til å sløse med penger... Tror de fleste nordmenn hadde akseptert skatter og avgifter om bare politikere hadde vært ærlig, og tenkt 2 ganger før de bruker de opp på tull.
Sløsing er dumt, men skal det sløses på rimi-hagen og holmenkollen istedenfor som de blåe kommer til å gjøre og har gjort?

Arthur Buchardt og Stordalen flirer godt av de som klager på formueskatten, og de har mye formue.
Jeg ville foreslått å heve bunnfradraget på innslaget.

Men jeg gleder meg til jeg får betale formueskatt!!!
Det Andrew mener, og som jeg tror de fleste utenom slike som Singsaker forstår, er jo at de rødgrønne ikke kan håndtere pengene, og vi bygger en offentlig sektor som kun fores med eksportinntekter (mens skoler, eldreomsorg, sykehus og det meste av annen infrastruktur forfaller). Når man stiller spørsmål om hvorfor "mindre skatt gir mindre velferd", mens det er dokumentert at mer skatt ikke gir mer velferd, så forstår jeg spørsmålet til Andrew godt. Pappirflyttersamfundet i Norge har eskalert den senere tiden.

Det er jo artig at du ensidig fokuserer på Rimihagen som den slemme her (siden han faktisk innimellom sier ting som de er, rart du ikke har tatt med Reiten også, men men), mens du i grunn burde tatt for deg Statkraft (ergo staten) som stikker av med 99,99 % av overskuddet innen kraftindustrien, og årelater hvert eneste kraftverk slik at de ikke kan få lån til videre utbygging av egen infrastruktur..

At kollen gikk på en smell mens det var blått bystyre er jo en fin fjær i hatten for Singsaker (den har vel blitt brukt ca 100 ganger nå), mens du av en eller annen grunn aldri nevner de rødgrønne blunderne som har vært opp gjennom? Vi trenger ikke gå mer enn ett til to år tilbake i tid for å finne disse. Men det er jo typisk rødgrønn retorikk, rope høyt og slenge dritt, slik at dialogen sporer av. Der har de rødgrønne vært uovertrufne de fire siste årene, mens resultatene deres kan telles på en finger. (Ble det flere svømmebasseng med vann? Niks! Ble det bedre skole? Niks! Hva med eldreomsorg og sykehjemsplasser, eller kortere kø for å få hjelp på sykehus? Absolutt ikke! Men skatt skal vi betale mer av...)

Det som er problemet i Norge i dag, er at mesteparten av dagens politikere hverken har utdanning, eller erfaring fra arbeidsmarkedet. De er politiske broilere, noe som blant annet gjenspeiler dagens utrolig dårlige svar fra forsvarsministeren da hun gjorde et tamt forsøk på å si i mot en fagmann som den tidligere forsvarssjefen vår er..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 15 okt 2009, 17:08

På meg høres det på flere her , som at vi lever i forskjellige land fordi vi stemmer forskjellig.Det har vel ingen ting med saken hva man stemmer.Og at da kan man holde kjeft om dit og datt.Til dere som stemmer FRP vil jeg si: at hvis deres parti hadde fått bestemme tror jeg vi skulle sett noe annet,nei da bare kødder jeg.Frp hadde aldri fått gjennomslag for sin politikk allikevel.Så slutt med svada og diskuter sak og ikke folk for det er nemlig sak politikken handler om. [-X
SAAB ER BEST

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 15 okt 2009, 17:26

Andreas N1194 skrev:
Det som er problemet i Norge i dag, er at mesteparten av dagens politikere hverken har utdanning, eller erfaring fra arbeidsmarkedet. De er politiske broilere, noe som blant annet gjenspeiler dagens utrolig dårlige svar fra forsvarsministeren da hun gjorde et tamt forsøk på å si i mot en fagmann som den tidligere forsvarssjefen vår er..
De uten utdanning er frp'ere, flest broilere har vel høyre, de burde skifte ut mannskapet ASAP, at Bengt Eidem ikke sto på 1ste plass i STL, er en skam og da ser man kameradskapen i sentralstyret i høyre, når ei som vil ha fradrag på skatten til vaskehjelp..............blir valgt med ca 25% av medlemsmassen mot en som har ca 60%.

Diesen er den største fjotten som har ledet forsvaret i uniform på lenge, han er vel bare forbigått av den som hadde bedre KS resultat én han.
Diesen var en diktator som ledet det største sluket i statskassen. Forsvaret burde blitt gjennomgått fra topp til tå, spesielt på anbudsrundene på både fregatter, jagerfly samt ikke minst mange av de fartøyene i marninen som er blitt bygget for så å bli skrapet, satt på land, solgt mm.
Frisvold, Sollie og Ravn derimot var dyktige ledere, Frisvold trakk seg vel pga Devold kneblet han fullstendig da hun oppgraderte sin(e) elskere etter tur........... og lekte minister.......

Brukeravatar
JoBruheim N1726
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N1726
Navn: Jo Bruheim
Bil: Saab 9-3SE t7
Sted: Melhus/Oslo

Legg inn av JoBruheim N1726 » 31 okt 2009, 02:07

(Ble det flere svømmebasseng med vann? Niks! Ble det bedre skole? Niks! Hva med eldreomsorg og sykehjemsplasser, eller kortere kø for å få hjelp på sykehus? Absolutt ikke! Men skatt skal vi betale mer av...)
I min kommune ble badebassenanlegget (som har stått tomt i om lag fem år) restaurert fullstendig. Standarden gikk fra slitent 70-tall til topp moderne anlegg :) Ikke minst ble bygningen en god del finere også!

Jeg tror dere Frp/Høyre-folk lever litt i en boble der de rødgrønne ikke gjør noe. Jeg er uenig.
Men så får dere aldri sjansen selv da, det er kanskje en grunn til det. Jeg synes politikken til Frp virker alt for ideologistisk og revolusjonær, den har med andre ord ikke fotfeste i dagens samfunn. Folk velger det "trygge", nemlig Ap og de partiene de får rasket med seg for å danne regjering. Det går treigt i svingene til de rødgrønne, men vi lever i en av de mest velfungerende samfunnene i verden - ikke uten grunn :)
Saab 9-3SE t7 '02

[X] Saab 900S '96

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 31 okt 2009, 12:24

BridgeHome N1726 skrev:
(Ble det flere svømmebasseng med vann? Niks! Ble det bedre skole? Niks! Hva med eldreomsorg og sykehjemsplasser, eller kortere kø for å få hjelp på sykehus? Absolutt ikke! Men skatt skal vi betale mer av...)
I min kommune ble badebassenanlegget (som har stått tomt i om lag fem år) restaurert fullstendig. Standarden gikk fra slitent 70-tall til topp moderne anlegg :) Ikke minst ble bygningen en god del finere også!

Jeg tror dere Frp/Høyre-folk lever litt i en boble der de rødgrønne ikke gjør noe. Jeg er uenig.
Men så får dere aldri sjansen selv da, det er kanskje en grunn til det. Jeg synes politikken til Frp virker alt for ideologistisk og revolusjonær, den har med andre ord ikke fotfeste i dagens samfunn. Folk velger det "trygge", nemlig Ap og de partiene de får rasket med seg for å danne regjering. Det går treigt i svingene til de rødgrønne, men vi lever i en av de mest velfungerende samfunnene i verden - ikke uten grunn :)

I Trondheim er en rekke barne og ungdomskoler blitt revet og bygd opp igjen, samt renovert, alternativet er syke barn med dårlig læring.
Av og til må man ta et skippertak og rette opp store offentlige svikter før kostnaden blir mye høyere.
Kanskje ikke alle basengene ble fylt opp, men for hvert eneste baseng som fylles opp er det en seier for rød-grønt og nederlag for borgelig da de fikk det bassenget tømt i deres voldtekt av kommune-Norge og distrikts-Norge.

For meg kan det virke som borgelig siden kun ser verdiskapning i enden av tunnelen.

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 31 okt 2009, 13:26

Bla bla bla.. Jeg får i hvertfall brystsmerter hver gang jeg ser Jensemann på tv... :roll:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 31 okt 2009, 13:33

alex_ander3@hotmail.com skrev:Bla bla bla.. Jeg får i hvertfall brystsmerter hver gang jeg ser Jensemann på tv... :roll:
Og innover-tiss når BMI-Erna og Lesbe-Siv viser seg på Kuro'n

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 31 okt 2009, 14:58

Singsaker skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:Bla bla bla.. Jeg får i hvertfall brystsmerter hver gang jeg ser Jensemann på tv... :roll:
Det er greit med politisk diskusjon og hver sine meninger, men kallenavn og personangrep hører etter min mening ikke hjemme på et åpent forum! Sånt gjorde jeg meg stort sett ferdig med på barneskolen, tydeligvis i motsetning til enkelte andre.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
JoBruheim N1726
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N1726
Navn: Jo Bruheim
Bil: Saab 9-3SE t7
Sted: Melhus/Oslo

Legg inn av JoBruheim N1726 » 31 okt 2009, 15:01

EdHunter N815 skrev:
Singsaker skrev:
Det er greit med politisk diskusjon og hver sine meninger, men kallenavn og personangrep hører etter min mening ikke hjemme på et åpent forum! Sånt gjorde jeg meg stort sett ferdig med på barneskolen, tydeligvis i motsetning til enkelte andre.
Da kan du vel si til Alex at innlegget hans passet skikkelig godt i en saklig debatt ;)
Saab 9-3SE t7 '02

[X] Saab 900S '96

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 31 okt 2009, 23:46

EdHunter N815 skrev:
Singsaker skrev:
Dette er ikke over streken, de er offentlige personer og BMI og Erna er førsteside oppslag, legningen til Siv er vel allment tjent, og ja Lillegutt kryper inn i hamsen når de er på TV.
Hadde jeg sagt det jeg mener om han fra OS, med navn og pediatri-(iatri)+O så hadde jeg godt over streken til og med når det er sant.............

Andreas N1194
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 01 nov 2009, 13:28

Oioioi, her har man sluttet og fokusere på sak ja...

http://www.dagbladet.no/2009/11/01/nyhe ... i/8809068/

I rest my case! Artig å se at det går til H****** i Trondheim, selv om jeg fortsatt bor her...
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Legg inn av Haaka » 01 nov 2009, 14:48

Det er jo et morsomt argument å si det går til h.. i lutfattige AP-kommuner fordi de har gjort det ukonvensjonelle å låne store deler av budsjettet sitt. Nei, for det ville iallefall ikke ett høyreretta kommunestyre gjort :^o

For Tromsø sin del er jo Hausberg en katastrofe. AP er en katastrofe. Det betyr ikke at alternativet er høyre/FRP..

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 01 nov 2009, 16:37

Andreas N1194 skrev:Oioioi, her har man sluttet og fokusere på sak ja...

I rest my case! Artig å se at det går til H****** i Trondheim, selv om jeg fortsatt bor her...
Skal man la byen råtne for å spare noen kroner, eller bruke lånte penger idag for å få byen på bena slik at kidza ikke går på skoler som har et inneklima som forårsaker kronisk syke ungdom som blir uføre i fremtiden?

Om man venter og venter på å fikse problemer så vokser de.........

Var høyre og frp sitt salg av byens beste melkeku(TEV) smart? intektene fra de kunne bygd en ny skole hvert eneste år.

Andreas N1194
Overload!!!
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 01 nov 2009, 16:49

Singsaker skrev:
Andreas N1194 skrev:Oioioi, her har man sluttet og fokusere på sak ja...

Skal man la byen råtne for å spare noen kroner, eller bruke lånte penger idag for å få byen på bena slik at kidza ikke går på skoler som har et inneklima som forårsaker kronisk syke ungdom som blir uføre i fremtiden?

Om man venter og venter på å fikse problemer så vokser de.........

Var høyre og frp sitt salg av byens beste melkeku(TEV) smart? intektene fra de kunne bygd en ny skole hvert eneste år.
Det er helt fantastisk hvordan du har kjørt deg fast i en hendelse, Singsaker :mrgreen: Jeg kan ikke annet enn flire. Salget genererte 5 mrd kroner, for alle andre enn Rita er dette mye penger. Hun svir jo av dette på et lite år..

EDIT: I en forretningsmessig verden må man skille mellom penger man har, og penger man ikke har. Røde tall er det de rødgrønne liker å bruke best, så da blir det som nevnte artikkel over. Rart i grunn at DB har postet den, så rød som den avisa vanligvis er..

Svar