Spesialbygget 900 !
Moderator: Moderatorer
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Re: Spesialbygget 900 !
2 bar original IC, 300 hk....... geit nok en original aluIC tåler masse trykk men resten henger ikke helt på greip. Bør være ganke synlige tinge som er byttet ut hvis 310 hk og 510 nm skal stemme.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
det med å stille den opp til 2 bar var ikke å annbefale sa han, for de delene som burde være forsterket hvis jeg skulle gjøre det,de er ikke forsterket. Men nei den var ikke skrudd opp til 2 bar, har gått på 1,5 og ble da målt til 510 nm. Og da ver det i underkant av 300 hester, noe med 280-290 .
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
Re: Spesialbygget 900 !
ro ro ro, ta min åre fatt... blalblablablablablasaab-900-turbo skrev:det med å stille den opp til 2 bar var ikke å annbefale sa han, for de delene som burde være forsterket hvis jeg skulle gjøre det,de er ikke forsterket. Men nei den var ikke skrudd opp til 2 bar, har gått på 1,5 og ble da målt til 510 nm. Og da ver det i underkant av 300 hester, noe med 280-290 .
mvh oddi
pi i promille, men fremdeles skeptisk.
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Spesialbygget 900 !
Nånå oddi, tror det er på tide at du slår av pcen og går og legger deg... 

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Spesialbygget 900 !
Hahahah!!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Hvis du har pi i promille bør du nok sove nå : 

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
Re: Spesialbygget 900 !
neinei, men seriøst: hvis man har så sykt mye kult å komme med, som en og900 med 510 nm faktisk er, bør man faktisk være i stand til å holde kjeft til man har mulighet til å bevise hva mandriver med. Har man en og med 510 nm, sjekker man først og fremst papirer, derenst hv og sw, så sjekker man om den man kjøper monsteret av har sannhetsgehalten, og så sjekker man hva miljøet rundt vet om slikt , og SÅÅÅ kan man komme og slenge ut påstander på forum, med bilder og fakta. Er min mening da. full eller edru. Jeg har for vane å stå for det jeg sier:)
mvh oddi
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
Re: Spesialbygget 900 !
jeg har ikke sååå peil på og 900, men foreslår at moderator stenger tråden frem til trådstarter kommer med noe med troverdighet, til det beste for både trådstarter og forum...Daniel N683 skrev:Dette skulle du legge ut i går..?saab-900-turbo skrev:Jeg fant et bilde av turboen, og der stod det TD05, så er den jeg har. kan legge ut bilde i løpet av morgendagen.![]()
altså.. men først skriver dusaab-900-turbo skrev:Da bilen var hel, ladet den 1,5 bar. Men kunne stilles opp til 2 bar. Snakket med forige eiger og han sa at var nok da du stillte den opp til 2 bar den gikk for noe med 300 gamp.Så skriver dusaab-900-turbo skrev:Men det stemte det med at den har 510 nm med chippen og store turboenFørst er den ca 300hk på 2 bar. Så er den blitt 300hk og 510nm på 1.5 bar.. kanskje greit at du bestemmer deg for det ene eller det andre..saab-900-turbo skrev:det med å stille den opp til 2 bar var ikke å annbefale sa han, for de delene som burde være forsterket hvis jeg skulle gjøre det,de er ikke forsterket. Men nei den var ikke skrudd opp til 2 bar, har gått på 1,5 og ble da målt til 510 nm. Og da ver det i underkant av 300 hester, noe med 280-290 .![]()
Og den har "orginal" IC. Og til et såpass rått motorbygge, så har du ikke et eneste bilde av bilen sånn som den var? - og ellers er den stort sett orginal under panseret..? Synes dette er merkelig med tanke på f.eks de modifikasjoner som Johan har gjort på sin og900 for å komme til 300hk - å det er ikke rent lite som er modifisert på hans bil..![]()
Turboen kunne du ikke fortelle noe om.. før en annen forummedlem nevnte et par-tre stykker.. da hadde du plutselig bilde av den som passet med antall hester som du har..![]()
Du sier også et verksted har trimmet bilen.. hvilket verksted er dette?
Er ikke meningen å være frekk eller sette spørsmålstegn ved det du skriver.. men dette virker mer og mer søkt..
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !

Sa ikke at den hadde 300 hester og 510nm, sa at det var i underkant av 300, noe rundt 280-290. Ikke at det var 300

Verstedet er også papirer fra men ligger sammen med benkepapirene hos slektningen min, og han har enda ikke funnet de. Men de dukker nok opp.
Men han er en av de jeg kjenner som kan mest om biler, og spessielt saab. Så tviler ikke på det han sier. Var bare jeg som hadde missforstått det med de 340 hestene
Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Jaja, men samme det. Er noe jeg lurer på, og hvis det fortsatt er noen som vil svare meg så hadde det vert kjempe flott.
Er det noen som veit hva denne orange boksen som satt på luftekanalen innenfor dashbordet ? var laget i tyskland og alt på den stod på tysk

Mvh Kent
Er det noen som veit hva denne orange boksen som satt på luftekanalen innenfor dashbordet ? var laget i tyskland og alt på den stod på tysk
Mvh Kent

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Spesialbygget 900 !
Har latt denne tråden ligge i og med at trådstarter enda ikke er medlem i klubben... Dere som er medlemmer vet at vi diskuterer trimming i lukket forum og da er det absolutt ikke pent å pushe på såpass i denne tråden at vi må låse denoddi N108 skrev:
jeg har ikke sååå peil på og 900, men foreslår at moderator stenger tråden frem til trådstarter kommer med noe med troverdighet, til det beste for både trådstarter og forum...
mvh oddi

Om han nå melder seg inn så får dere da vite hva som er gjort eller ikke gjort med bilen senere uansett, synes dere da at dette er en fin måte å ta imot nye medlemmer på??

Trådstarter får sende meg en PM om han ønsker tråden låst ellers lar jeg den ligge om folk nå klarer å holde seg unna trimsnakk i dette forumet da

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Spesialbygget 900 !
Det er styreboksen til Airbag'en fra en 1990-modellsaab-900-turbo skrev:Jaja, men samme det. Er noe jeg lurer på, og hvis det fortsatt er noen som vil svare meg så hadde det vert kjempe flott.
Er det noen som veit hva denne orange boksen som satt på luftekanalen innenfor dashbordet ? var laget i tyskland og alt på den stod på tysk
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Så det var det den var. takk for hjelpen Tor
Mvh Kent

Mvh Kent

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Spesialbygget 900 !
orginalturboen til din modell, Mitsubishi TE05-12b. Satt på 900 med lettrykkturbo fra 1990 med 145hk.saab-900-turbo skrev:
Sa ikke at den hadde 300 hester og 510nm, sa at det var i underkant av 300, noe rundt 280-290. Ikke at det var 300![]()
Verstedet er også papirer fra men ligger sammen med benkepapirene hos slektningen min, og han har enda ikke funnet de. Men de dukker nok opp.
Men han er en av de jeg kjenner som kan mest om biler, og spessielt saab. Så tviler ikke på det han sier. Var bare jeg som hadde missforstått det med de 340 hestene
Mvh Kent
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Spesialbygget 900 !
Jepp, det der er ingen TD05. Jeg bikker mer og mer mot at du har blitt grundig lurt hvis det du sier stemmer, for den turboen der mater ikke 300 hester om så den gjør sitt livs innsats under perfekte omstendigheter...Ronny_N169 skrev:orginalturboen til din modell, Mitsubishi TE05-12b. Satt på 900 med lettrykkturbo fra 1990 med 145hk.saab-900-turbo skrev:
Sa ikke at den hadde 300 hester og 510nm, sa at det var i underkant av 300, noe rundt 280-290. Ikke at det var 300![]()
Verstedet er også papirer fra men ligger sammen med benkepapirene hos slektningen min, og han har enda ikke funnet de. Men de dukker nok opp.
Men han er en av de jeg kjenner som kan mest om biler, og spessielt saab. Så tviler ikke på det han sier. Var bare jeg som hadde missforstått det med de 340 hestene
Mvh Kent
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1