
Spesialbygget 900 !
Moderator: Moderatorer
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
skrev akkurat et innlegg om lystløgner, respektløshet og surhetsgrader, men jeg slettet det..EdHunter N815 skrev:Det er ingen som er sur på deg vil jeg tro, det er ikke jeg i alle fall. Men kanskje du har lært at det er lurt å vite fakta før du påstår noe så hardnakket...![]()

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Jeg har skjerpet meg, skal ikke si ting før jeg veit om det stemmer. Hvertfall hvis jeg har kjøpt en bil som forige eiger skryter om
Mvh Kent

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: Spesialbygget 900 !
du som har kjøpt motoren til Roger? 

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Motoren til roger ? nei jeg kjøpte hele bilen av Terje. Men hvem er roger da ? har han hatt den før ?
Mvh Kent
Mvh Kent

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Spesialbygget 900 !
Nix. Roger er en kar her i klubben som har hatt en grym motor til nyere Saab, den er nå solgt. Glem det. 

- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Spesialbygget 900 !
Du får melde deg inn i klubben og lag en prosjekt-tråd med bilen. OG900 er en knall bil. 

SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Spesialbygget 900 !
Må jo si at jeg skjønner meg på hva du opplever her. Jeg har selv vært i den gata når det gjelder og900 kunnskap.
Har lært litt de siste årene.
Har lært litt de siste årene.
//JJohan N828 Tir 26 Sep, 2006 23.25
har hørt om APC greiene ja.. Men hva er det som gjør det vanskelig og montere dumpventil?
Re: Spesialbygget 900 !
forskjell på å stille rare spørsmål pga mangel på kunnskap/erfaring, og å skryte på seg noe for å skaffe seg oppmerksomhet da...Johan N828 skrev:Må jo si at jeg skjønner meg på hva du opplever her. Jeg har selv vært i den gata når det gjelder og900 kunnskap.
Har lært litt de siste årene.
//JJohan N828 Tir 26 Sep, 2006 23.25
har hørt om APC greiene ja.. Men hva er det som gjør det vanskelig og montere dumpventil?
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Re: Spesialbygget 900 !
That's what she said.Andreas N1194 skrev:Min mening er at denne er bedre enn Garretten da den kommer noe tidligere
Men hvis du faktisk trodde bilen din hadde 340hk så går den sikkert bra nok selv om det kanskje ikke er så mye over 200 i den.
Kristian
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Spesialbygget 900 !
Til ditt forsvar så føles 200hk i en og900 ganske brutalt, og følelsen kan lett sammenlignes med 250hk+ i en 9000 for eksempel. Jeg hadde selv en og900 Aero (M84) med SP steg 3 (237hk/381nm) i min "ungdom", og jeg har ikke hatt det så gøy i en bil jeg har eid siden det. Fartsfølelsen er rett og slett noe for seg selv i en slik bil, og man kan lett bli lurt til å tro at den går bedre enn den faktisk gjør.
Kassene ryker uten problemer selv med orginal effekt på en T16, da disse girkassene har en legendarisk dårlig konstruksjon. Med lett trim og i overkant av 200hk skal man ikke kjøre mye hardt for å ta en kasse eller to i året. Det kan nok de fleste her inne som har hatt en slik bekrefte, vi har vel "alle" skiftet en og-kasse eller to.
Jeg har forresten informasjon på at bilen har hatt ca. 220hk hos en tidligere eier, dog kan jo ting ha blitt gjort etter det. Med det du har funnet frem av dokumentasjon om turbo og IC har jeg likevel mine tvil om at den har så mye mer enn den gang, kanskje det er mulig at den har i nærheten av 250 hvis de riktige tingene har blitt gjort.
Kassene ryker uten problemer selv med orginal effekt på en T16, da disse girkassene har en legendarisk dårlig konstruksjon. Med lett trim og i overkant av 200hk skal man ikke kjøre mye hardt for å ta en kasse eller to i året. Det kan nok de fleste her inne som har hatt en slik bekrefte, vi har vel "alle" skiftet en og-kasse eller to.

Jeg har forresten informasjon på at bilen har hatt ca. 220hk hos en tidligere eier, dog kan jo ting ha blitt gjort etter det. Med det du har funnet frem av dokumentasjon om turbo og IC har jeg likevel mine tvil om at den har så mye mer enn den gang, kanskje det er mulig at den har i nærheten av 250 hvis de riktige tingene har blitt gjort.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
Ja det med kassene veit jeg, de ryker lett selv om bilen er original.
Men det med å skryte på seg oppmerksomhet, det har ikke eg gjort ! For har faktisk trodd dette var fakta
Mvh Kent

Men det med å skryte på seg oppmerksomhet, det har ikke eg gjort ! For har faktisk trodd dette var fakta

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Spesialbygget 900 !
det at kassane ryke kan jo begransas ein del med måten bilen blir kjørt på.
har aldri tatt ein kasse sjøl, verken på min forrige t8 ellår min nåværande og900s der begge 2 fekk/får kjørt seg te tider.
men det blir nok kveld for min og med tiå.
har aldri tatt ein kasse sjøl, verken på min forrige t8 ellår min nåværande og900s der begge 2 fekk/får kjørt seg te tider.
men det blir nok kveld for min og med tiå.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Spesialbygget 900 !
ja man kan klare å holde de lenge. Men de duger ikke til lyskryss racing
Men de forsterkede kassene, hvor mye tåler de ? varierer vel fra type til type, og pris
Mvh Kent

Men de forsterkede kassene, hvor mye tåler de ? varierer vel fra type til type, og pris
Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo