Spesialbygget 900 !

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 22 nov 2009, 19:06

Ja :)
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av oddi N108 » 22 nov 2009, 19:40

EdHunter N815 skrev:Det er ingen som er sur på deg vil jeg tro, det er ikke jeg i alle fall. Men kanskje du har lært at det er lurt å vite fakta før du påstår noe så hardnakket... :wink:
skrev akkurat et innlegg om lystløgner, respektløshet og surhetsgrader, men jeg slettet det..;)


mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 22 nov 2009, 19:48

Jeg har skjerpet meg, skal ikke si ting før jeg veit om det stemmer. Hvertfall hvis jeg har kjøpt en bil som forige eiger skryter om :lol:

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av zero900t » 22 nov 2009, 20:22

du som har kjøpt motoren til Roger? :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 22 nov 2009, 21:02

Motoren til roger ? nei jeg kjøpte hele bilen av Terje. Men hvem er roger da ? har han hatt den før ?

Mvh Kent :)
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av Johan N828 » 22 nov 2009, 22:55

Nix. Roger er en kar her i klubben som har hatt en grym motor til nyere Saab, den er nå solgt. Glem det. :P

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 22 nov 2009, 22:57

Okei :)
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av na_X » 23 nov 2009, 00:11

Du får melde deg inn i klubben og lag en prosjekt-tråd med bilen. OG900 er en knall bil. :mrgreen:
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av Johan N828 » 23 nov 2009, 10:44

Må jo si at jeg skjønner meg på hva du opplever her. Jeg har selv vært i den gata når det gjelder og900 kunnskap.

Har lært litt de siste årene.
Johan N828 Tir 26 Sep, 2006 23.25

har hørt om APC greiene ja.. Men hva er det som gjør det vanskelig og montere dumpventil?
//J

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av oddi N108 » 23 nov 2009, 15:52

Johan N828 skrev:Må jo si at jeg skjønner meg på hva du opplever her. Jeg har selv vært i den gata når det gjelder og900 kunnskap.

Har lært litt de siste årene.
Johan N828 Tir 26 Sep, 2006 23.25

har hørt om APC greiene ja.. Men hva er det som gjør det vanskelig og montere dumpventil?
//J
forskjell på å stille rare spørsmål pga mangel på kunnskap/erfaring, og å skryte på seg noe for å skaffe seg oppmerksomhet da...

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av kristianur N1169 » 23 nov 2009, 16:38

Andreas N1194 skrev:Min mening er at denne er bedre enn Garretten da den kommer noe tidligere
That's what she said.

Men hvis du faktisk trodde bilen din hadde 340hk så går den sikkert bra nok selv om det kanskje ikke er så mye over 200 i den.
Kristian

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av EdHunter N815 » 23 nov 2009, 17:32

Til ditt forsvar så føles 200hk i en og900 ganske brutalt, og følelsen kan lett sammenlignes med 250hk+ i en 9000 for eksempel. Jeg hadde selv en og900 Aero (M84) med SP steg 3 (237hk/381nm) i min "ungdom", og jeg har ikke hatt det så gøy i en bil jeg har eid siden det. Fartsfølelsen er rett og slett noe for seg selv i en slik bil, og man kan lett bli lurt til å tro at den går bedre enn den faktisk gjør.

Kassene ryker uten problemer selv med orginal effekt på en T16, da disse girkassene har en legendarisk dårlig konstruksjon. Med lett trim og i overkant av 200hk skal man ikke kjøre mye hardt for å ta en kasse eller to i året. Det kan nok de fleste her inne som har hatt en slik bekrefte, vi har vel "alle" skiftet en og-kasse eller to. :lol:

Jeg har forresten informasjon på at bilen har hatt ca. 220hk hos en tidligere eier, dog kan jo ting ha blitt gjort etter det. Med det du har funnet frem av dokumentasjon om turbo og IC har jeg likevel mine tvil om at den har så mye mer enn den gang, kanskje det er mulig at den har i nærheten av 250 hvis de riktige tingene har blitt gjort.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 23 nov 2009, 18:09

Ja det med kassene veit jeg, de ryker lett selv om bilen er original. :lol:

Men det med å skryte på seg oppmerksomhet, det har ikke eg gjort ! For har faktisk trodd dette var fakta :xd:

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av Frode N073 » 23 nov 2009, 19:04

det at kassane ryke kan jo begransas ein del med måten bilen blir kjørt på.
har aldri tatt ein kasse sjøl, verken på min forrige t8 ellår min nåværande og900s der begge 2 fekk/får kjørt seg te tider.

men det blir nok kveld for min og med tiå.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
saab-900-turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 17 jun 2009, 12:41
Medlemsnummer: N1804
Navn: Kent
Bil: SAAB 900 Aero
Sted: Sogn Og Fjordane

Re: Spesialbygget 900 !

Legg inn av saab-900-turbo » 23 nov 2009, 19:08

ja man kan klare å holde de lenge. Men de duger ikke til lyskryss racing :lol:

Men de forsterkede kassene, hvor mye tåler de ? varierer vel fra type til type, og pris

Mvh Kent
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo

Svar