
T8 i M78 99
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
T8 i M78 99
Sitter her med en M78 99 med ødelagt girkasse og motor. Har også en glimrende M87 T8 motor med girkasse. Spørsmålet er enkelt går T8 motoren i 99:an? 

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er ikkje noko større vanskeligheit om du også har diverse elektronikk og ledningsnett.
Du må vel også bytte bremser og demparar før det vert godkjent.
Komplett liste over kva du må bygge om får du på GM Norge (SAAB Norge), der dei skriv ut eit skriv der chassisnummeret ditt står, og kva du må ha bytta til. ta det med når du skal godkjenne bilen på Biltilsynet, so skal det meste gå i boks.
Du må vel også bytte bremser og demparar før det vert godkjent.
Komplett liste over kva du må bygge om får du på GM Norge (SAAB Norge), der dei skriv ut eit skriv der chassisnummeret ditt står, og kva du må ha bytta til. ta det med når du skal godkjenne bilen på Biltilsynet, so skal det meste gå i boks.
Kjøpt deg 99?? Vi vil ha bilder!!
Om du skal ha i T8'n må du massere torpedoveggen litt pga at reimskivene kommer litt lenger bak enn på 99-motorn. Enten kan du ta slegga, eller så må du skjæra ut og sveise inn en ny bit. For det er vel h-motor vi snakker om her?
Om du skal ha i T8'n må du massere torpedoveggen litt pga at reimskivene kommer litt lenger bak enn på 99-motorn. Enten kan du ta slegga, eller så må du skjæra ut og sveise inn en ny bit. For det er vel h-motor vi snakker om her?
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
99:an har jeg hatt en stund. Den var så fin så jeg måtte ha den!
Har ingen bilder av den men den er 3-dørs rød(hvit) med brun bakluke
Skal kanskje bli orange eller orkidè hvit. Nå står den hos en kamerat sammen med "første bilen" Har to prosjekter der nå ,:? men ingen bil som virker.
Hva slags resultat blir best av slegge og sveis?
Tror nok jeg trenger litt bedre ferdigheter til detta!


Har ingen bilder av den men den er 3-dørs rød(hvit) med brun bakluke


Hva slags resultat blir best av slegge og sveis?
Tror nok jeg trenger litt bedre ferdigheter til detta!


- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jepp, type så här: http://saab4fun.com/projekt/a215.jpg
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
Jeg ville ha skåret ut vannpumpegropa på en nyere 99, sånn cirka 82>, og bare flyttet den over. Du får den nok billig hos høggeren! I tillegg må du flytte batteriet. Det beste er til bagasjerommet, men sørg da for å ha en ordentlig sikring like ved plusspolen på batteriet i tillegg til en skikkelig dimensjonert kabel. Du bør også gå til anskaffelse av en ny vifte til å ha forran radiatoren, eller kanskje du kan bruke en slimvifte som du får kjøpt på spesialbutikker for trimming av biler. Det blir nemlig en god del trangere mellom motor og radiator.
Om du har en god porsjon pågangsmot, skulle ikke dette bli noe problem.
Lykke til!
Mvh
Johnny
Om du har en god porsjon pågangsmot, skulle ikke dette bli noe problem.
Lykke til!

Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Ser nå at jeg har en del arbeid foran meg. Fyst må eg vel skaffe godkjennings papirer fra Saab, èn bil som jeg kan bruke som transportmiddel til og fra og få førarkortet tilbake!
Hvordan er det med Saab 90? Har den en annen torpedovegg eller er det samme som på 99?
Skal holde dere oppdatert med bilder men dette tar tid!!

Hvordan er det med Saab 90? Har den en annen torpedovegg eller er det samme som på 99?
Skal holde dere oppdatert med bilder men dette tar tid!!

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Mener å huske at det er litt i trangeste laget for ei reimskive med tre spor fra 900. Monterte en slik i en `82 99 for noen år siden.Rune N35 skrev:90 har samme torpedo som 99 ja. Den nyeste typen altså, der passer B201 rett inn uten modifikasjon av veggen.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo