Trim til 2,0 forgasser!
Moderator: Moderatorer
Trim til 2,0 forgasser!
Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!! 

Re: Trim til 2,0 forgasser!
hvor mange kr. har du tenkt til å bruke på trim da???Anonymous skrev:Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!!
det billigste å enkleste er vell effektanlegg, et freshere luftfilter, å no tjukkere suppe... videre kansje sette på insugsmanifold for 2 gassere å sette på dobbel weber... (da bruker bilen ca 2 liter på mila eller no sånt)
så kan du sette på 16v topp, turbo... osv... kommer ganske mye ann på hvor mye penger du vill bruke...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
Kjører med K&N luftfilter og et litt bedre eksos-anlegg på 900en. Bilen går mye lettere + litt mere lyd
Er litt usikker på eksosen, den fulgte med dele-bilen jeg kjøpte av en svenske. Men det må vel være under 2,5" eksos på sugemotorer.

Er litt usikker på eksosen, den fulgte med dele-bilen jeg kjøpte av en svenske. Men det må vel være under 2,5" eksos på sugemotorer.
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" 
Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Bygde om min 900 med forgasser til injection. Det gjorde mye med effekt, forbruk, kaldstart osv, ble en helt annen bil. Brukte bare 2 tusenlapper og ca 40 timer på ombyggingen.
Få tak i en donorbil på hugger e.l. Ta med bensintanken, hele bensinledningsnettet, bensinfilter, innsugsmanifold, rele til bensinpumpe, luftfilterboks, innsugsrør og alt som henger sammen med dette. Husk også deksel der bensinpumpa sitter på forgasserbilen. Det eneste som ikke er fortrekt av ledninger er styring til bensinpumpereleet. Her må du lese litt koplingsskjema. Ikke allverdens jobb, og verdt sin pris.
Få tak i en donorbil på hugger e.l. Ta med bensintanken, hele bensinledningsnettet, bensinfilter, innsugsmanifold, rele til bensinpumpe, luftfilterboks, innsugsrør og alt som henger sammen med dette. Husk også deksel der bensinpumpa sitter på forgasserbilen. Det eneste som ikke er fortrekt av ledninger er styring til bensinpumpereleet. Her må du lese litt koplingsskjema. Ikke allverdens jobb, og verdt sin pris.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen