Trim til 2,0 forgasser!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

Trim til 2,0 forgasser!

Legg inn av Gjest » 17 nov 2004, 14:07

Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!! :D

2r-e-rik
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 250
Registrert: 04 jul 2004, 01:00
Sted: spikkestad

Re: Trim til 2,0 forgasser!

Legg inn av 2r-e-rik » 17 nov 2004, 14:39

Anonymous skrev:Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en SAAB 900 2,0 forgasser til og gå litt bedre? Plukke litt hester ut av den da! Hadde vært fint om jeg fikk noen svar!!! :D
hvor mange kr. har du tenkt til å bruke på trim da???

det billigste å enkleste er vell effektanlegg, et freshere luftfilter, å no tjukkere suppe... videre kansje sette på insugsmanifold for 2 gassere å sette på dobbel weber... (da bruker bilen ca 2 liter på mila eller no sånt)
så kan du sette på 16v topp, turbo... osv... kommer ganske mye ann på hvor mye penger du vill bruke...
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash

Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av JP » 17 nov 2004, 14:57

Kjører med K&N luftfilter og et litt bedre eksos-anlegg på 900en. Bilen går mye lettere + litt mere lyd 8)
Er litt usikker på eksosen, den fulgte med dele-bilen jeg kjøpte av en svenske. Men det må vel være under 2,5" eksos på sugemotorer.
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 17 nov 2004, 15:43

Bygde om min 900 med forgasser til injection. Det gjorde mye med effekt, forbruk, kaldstart osv, ble en helt annen bil. Brukte bare 2 tusenlapper og ca 40 timer på ombyggingen.

Få tak i en donorbil på hugger e.l. Ta med bensintanken, hele bensinledningsnettet, bensinfilter, innsugsmanifold, rele til bensinpumpe, luftfilterboks, innsugsrør og alt som henger sammen med dette. Husk også deksel der bensinpumpa sitter på forgasserbilen. Det eneste som ikke er fortrekt av ledninger er styring til bensinpumpereleet. Her må du lese litt koplingsskjema. Ikke allverdens jobb, og verdt sin pris.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 17 nov 2004, 17:26

større gassere og kvassere kam er nok det jeg ville gjort. i hvertfall kam gir mye effekt. eksosanlegg vil jeg ikke tro gir så mye da dette er en sugemotor.

Trond, takk for mailen:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar