Hva er det som skiller f.eks en 900i fra en aero når det gjelder styling. Er det like fangere foran og bak, og kun sideskjørtene som er anderledes?
Gar aero'n en ekstra frontleppe?
Moderator: Moderatorer
Vanskelig å si når du ikke sier hvilken styling du er på jakt etteralex_ander3@hotmail.com skrev:Takk for svar eirik. Skal få tak i no bett'ar fra en 900 special. Denne har den styinga som jeg leiter etter ikke sant?
Jo da selvsagt inneholder hele kitet også 3 deler på hver side som går fra hjulbue til hjulbue. Anså dem som klarert ettersom dem er like, uavhenging av flattfront eller skråfront. Men om han bruker vanlige fangere får man ikke Aero look.Eirik N396 skrev:Vanskelig å si når du ikke sier hvilken styling du er på jakt etteralex_ander3@hotmail.com skrev:Takk for svar eirik. Skal få tak i no bett'ar fra en 900 special. Denne har den styinga som jeg leiter etter ikke sant?Men som Truls sier, om du mener en T8 Special, så er det Aero-styling på denne for biler med integrerte fangere
Det bør kanskje også nevnes at aeroskjørtene er grålakkerte, og det samme er fangerne på biler med slike skjørt. Derfor kan det være lurt å sikre seg fanger foran og bak også, om du ikke vil lakke opp vanlige fangere
Men Truls, du skriver det er fire sidebiter. Du mener vel fem biter?Det er jo en bit foran fremhjulet, en bak fremhjulet, en på døra, en foran bakhjulet, og en bak bakhjulet ?
Den var jo knall Eirik! Tusen takk (låner tråden til Alex littEirik N396 skrev:Alex, jeg kan godt forstå om du blir forvirra her nåMen jeg står fast ved at aero-stylinga består av 10 sideskjørtbiter, en frontleppe, og ofte skjermbreddere. Front- og bakfanger er like, men aero-fangerne pleier ha en litt annen farge..
Jeg forsøkte å finne et bilde jeg kunne bruke for illustrasjon, men i stedet fant jeg denne guiden, som jeg synes bekrefter dette:
http://www.datazap.net/sites/Svensk_exp ... Guide.html
Andreas N1194 skrev:Den var jo knall Eirik! Tusen takk (låner tråden til Alex littEirik N396 skrev:Alex, jeg kan godt forstå om du blir forvirra her nåMen jeg står fast ved at aero-stylinga består av 10 sideskjørtbiter, en frontleppe, og ofte skjermbreddere. Front- og bakfanger er like, men aero-fangerne pleier ha en litt annen farge..
Jeg forsøkte å finne et bilde jeg kunne bruke for illustrasjon, men i stedet fant jeg denne guiden, som jeg synes bekrefter dette:
http://www.datazap.net/sites/Svensk_exp ... Guide.html) Ellers så vet jeg om en fyr som skal selge Aero-sett men du har tilgang på varer selv Alex? Dersom noen skulle kunne fortelle litt mer om hva som er forskjellen på aero for cab og ikke cab så blir jeg superfornøyd også
Ok om du ser på bitene som tilstøtter fangerne som sideskjørt blir det ti biter. Har aldri sett på fangerdekslene som et sideskjørt ettersom de er en del av fangerne. Når noen selger Aero sideskjørt pleier dette å være 6 deler.Eirik N396 skrev:Alex, jeg kan godt forstå om du blir forvirra her nåMen jeg står fast ved at aero-stylinga består av 10 sideskjørtbiter, en frontleppe, og ofte skjermbreddere. Front- og bakfanger er like, men aero-fangerne pleier ha en litt annen farge..
http://www.datazap.net/sites/Svensk_exp ... Guide.html
På Cab så så er de bakerste panelene av typen som passer mot sedan-bakfanger. Desverre er disse sjelden til salgs brukt, MEN det går å bruker bitene som kommer fra en CC som er oftest i "omløp". De passer ikke helt optimalt akkurat i overgangen mellom panelet og bakre støtfanger, men det går.Andreas N1194 skrev: Dersom noen skulle kunne fortelle litt mer om hva som er forskjellen på aero for cab og ikke cab så blir jeg superfornøyd også
Knall!Børre N17 skrev:På Cab så så er de bakerste panelene av typen som passer mot sedan-bakfanger. Desverre er disse sjelden til salgs brukt, MEN det går å bruker bitene som kommer fra en CC som er oftest i "omløp". De passer ikke helt optimalt akkurat i overgangen mellom panelet og bakre støtfanger, men det går.Andreas N1194 skrev: Dersom noen skulle kunne fortelle litt mer om hva som er forskjellen på aero for cab og ikke cab så blir jeg superfornøyd også
Satte på CC deklser på min, og de har nå sittet der i 10 år uten at det har gjort meg stort.
Litt OT: Det same gjeld sjølvsagt for standarddeksela. Kjøpte eit nytt deksel til 900:n venstre bak på festivalen, men det var til sedan og ikkje CCBørre N17 skrev:På Cab så så er de bakerste panelene av typen som passer mot sedan-bakfanger. Desverre er disse sjelden til salgs brukt, MEN det går å bruker bitene som kommer fra en CC som er oftest i "omløp". De passer ikke helt optimalt akkurat i overgangen mellom panelet og bakre støtfanger, men det går.Andreas N1194 skrev: Dersom noen skulle kunne fortelle litt mer om hva som er forskjellen på aero for cab og ikke cab så blir jeg superfornøyd også
Satte på CC deklser på min, og de har nå sittet der i 10 år uten at det har gjort meg stort.