prosjekt s?lvgr?. (OG900)
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
takk....alex_ander3@hotmail.com skrev:dette ser bra ut!! stå på:)
et sp, når du driver med foringer.. jeg har aldri vært borti foringer og kan ikke noe om de.. hvor er de disse sitter.. må bla annet ha meg nye på den nye krenkningshemmerene mine..
foringer: alt av hjuloppheng er festa med "foringer" da de skal ha en viss bevegelse... org er disse av gummi og etter ett par hundre tusen kilometer så er ofte disse veldig myke... dette gjør vanvittig mye med kjøreegenskapene til bilen.... derfor er det å andbefale å bytte disse, gjerne med stivere..... så derfor isteden for å kjøpe nye forsterka foringer (til 6-7000kr) så kjøper jeg ei stang med teflon å dreier nye...
For den som ikke har en dreibenk stående er jo detta et ganske rimelig alternativ til Polyurethan: http://www.classicsaabracing.com/chassie.htm
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
speedparts har billige foringer. hvis jeg var deg ville jeg bytta alle nå som du har motoren ute.. tenker da på foringene i bærearmer osv:) Har selv brukt noen av de til speedparts, blant annet de som du trenger, til krengestag lette å sette på, piece of cake:) samme med de til støtdemperne. har lyst på flere stivere foringer etterhvert.alex_ander3@hotmail.com skrev:dette ser bra ut!! stå på:)
et sp, når du driver med foringer.. jeg har aldri vært borti foringer og kan ikke noe om de.. hvor er de disse sitter.. må bla annet ha meg nye på den nye krenkningshemmerene mine..
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Surbotaab N369
- Overload!!!
billige å billige fru blom.... 3500kr for alle foringene framme + 3045kr for alle foringene bak.... dette blir da 6545 kr sist jeg sjekka..... syntes ikke det er så billig for noen plast hylser jeg.... dette er riktignok priser uten 15% som vi medlemmer får da men...oddiN108 skrev:speedparts har billige foringer. hvis jeg var deg ville jeg bytta alle nå som du har motoren ute.. tenker da på foringene i bærearmer osv:) Har selv brukt noen av de til speedparts, blant annet de som du trenger, til krengestag lette å sette på, piece of cake:) samme med de til støtdemperne. har lyst på flere stivere foringer etterhvert.alex_ander3@hotmail.com skrev:dette ser bra ut!! stå på:)
mvh oddi
P.S: dette var polyuretanforinger....
derfor jeg posta den linken over her, for dem som ikke har dreibenk stående!ralle skrev:
syntes ikke det er så billig for noen plast hylser jeg.... dette er riktignok priser uten 15% som vi medlemmer får da men...
P.S: dette var polyuretanforinger....

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Surbotaab N369
- Overload!!!
endelig en dag jeg har fått gjordt litt, så nå begynner d å skje littegranne faktisk.....
fikk begyne ned å lakke bakhjulstillinga i dag samt calipperene, deretter var det å bytte den siste hydrauliske ventil løfteren som var gåen...
så var det til å demontere den gamle bakhjulstillinga å så montere 88`en samt bilstein demperene og "senkesettet"... så da er det bare å kjøpe nye bremserør og slanger i morra å få montert dette oxo....
p.s: bilder kommer... (må bare få lånt ett kamera..
fikk begyne ned å lakke bakhjulstillinga i dag samt calipperene, deretter var det å bytte den siste hydrauliske ventil løfteren som var gåen...
så var det til å demontere den gamle bakhjulstillinga å så montere 88`en samt bilstein demperene og "senkesettet"... så da er det bare å kjøpe nye bremserør og slanger i morra å få montert dette oxo....
p.s: bilder kommer... (må bare få lånt ett kamera..

- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Surbotaab N369
- Overload!!!
Hmm...
en ting jeg lurer litt på....
motoren som står i prosjektet er en lett hybrid-sak som jeg har pusla sammen..
den inneholder som følgende:
Blokka: 85mod 8V blokk med nyslipa veiv, 8V stempel, vekt-justerte råder samt stempler
Topp: 85mod 16V topp som er porta og "overhalla" med innsug og eksos som er "macha" til toppen.. (innsugsiden er macha\porta etter B212 pakning).
Turboen er en TD04 med ukjent innhold...
Å da kommer spørsmålet: hvor mye eff kan jeg egentlig regne med å få ut av denne motoren før man begynner å nerme seg grensene for nedsatt holbarhet??
vet at gearkassen ikke tåler så mye men...
Blokka: 85mod 8V blokk med nyslipa veiv, 8V stempel, vekt-justerte råder samt stempler
Topp: 85mod 16V topp som er porta og "overhalla" med innsug og eksos som er "macha" til toppen.. (innsugsiden er macha\porta etter B212 pakning).
Å da kommer spørsmålet: hvor mye eff kan jeg egentlig regne med å få ut av denne motoren før man begynner å nerme seg grensene for nedsatt holbarhet??
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Dette ser veldig bra ut!! Ser at du er en kar som det er litt tak i når det gjelder mekking..heheralle skrev:Hmm...
hva mener du med nesatt holdbarhet?
kassa er den som går først. så går vel kansje stemplene etter hvert, spørs hvor mye trykk du skal kjøre på
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Surbotaab N369
- Overload!!!
Dette ser veldig bra ut!! Ser at du er en kar som det er litt tak i når det gjelder mekking..hehe
kassa er den som går først. så går vel kansje stemplene etter hvert, spørs hvor mye trykk du skal kjøre på
hmm... er vel oppfostra med spillolje vel... har ihvertfall fått hørt det...? hehe menmen... har nok jobba litt mere en den gjenomsnitlige 20-åring vel??
hadde nå tenkt å hatt denne bilen som bruksbil i noen år da... så jeg vil ikke tyne alt for masse ut av den...
Men noe jeg lurer på: hvor høyt bensintrykk kjører folk her med???
jeg kjører med en progresiv reg med rise rate på 1:1,2... og kjører med 2,5bar uten vacum... kan jeg gå opp til 3,0 bar?
hmm... er vel oppfostra med spillolje vel... har ihvertfall fått hørt det...? hehe menmen... har nok jobba litt mere en den gjenomsnitlige 20-åring vel??
hadde nå tenkt å hatt denne bilen som bruksbil i noen år da... så jeg vil ikke tyne alt for masse ut av den...
Men noe jeg lurer på: hvor høyt bensintrykk kjører folk her med???
jeg kjører med en progresiv reg med rise rate på 1:1,2... og kjører med 2,5bar uten vacum... kan jeg gå opp til 3,0 bar?
- Surbotaab N369
- Overload!!!
får legge ut et bilde av bakhjulstillinga oxo da.. endelig er den på plass..
men jeg har ikke fått bytta til teflon foringer enda... jeg bestilte det ei beite før jul men har ikke fått det enda....

her ser en også hvor langt jeg har kommet på eksosannlegget...
det blei ei org potte som ikke er i rustfritt, men det får gå....
kommer ikke lengre nå før jeg får kjøpt meg ett par rørbøyger så jeg kommer over "bakakselen"....
men jeg har ikke fått bytta til teflon foringer enda... jeg bestilte det ei beite før jul men har ikke fått det enda....

her ser en også hvor langt jeg har kommet på eksosannlegget...
det blei ei org potte som ikke er i rustfritt, men det får gå....
kommer ikke lengre nå før jeg får kjøpt meg ett par rørbøyger så jeg kommer over "bakakselen"....
- Surbotaab N369
- Overload!!!