Trenger litt hjelp til å komme igjennom EU kontrollen!
Det er tydeligvis noe galt med brekket mitt!(sier eu folka)
det som var galt er at brekket bremser nesten kun på høyre hjul. for og løse dette skifta jeg brekk wire å prøvde å stille inn brekket så godt jeg kan! men det var ikke godt nok!
Må klossene være like slitt for at dette skal funke fordi jeg har jo kjørt med brekk på bare den ene siden det siste året så de er ikke helt like!
Har noen andre noen tips?
H?ndbrekk og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Håndbrekk og900
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Har du spesialverktøyet til ->87 bremsene?
I så fall ville jeg tatt ut klossene, skrudd inn stemplene, smurt opp "armen" som wieren går til og justert opp på nytt.
Justeres ved å holde inne bremsepedalen og "pumpe" brekket av og på. Test i blant hvordan det blir så du ikke justerer det for stramt. Gjør du det må du inn og skru ut igjen med verktøyet. Verktøy får du på Biltema for 40-50kr..
I så fall ville jeg tatt ut klossene, skrudd inn stemplene, smurt opp "armen" som wieren går til og justert opp på nytt.
Justeres ved å holde inne bremsepedalen og "pumpe" brekket av og på. Test i blant hvordan det blir så du ikke justerer det for stramt. Gjør du det må du inn og skru ut igjen med verktøyet. Verktøy får du på Biltema for 40-50kr..
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Ja denne skruen! skal ikke den egentlig stille seg selv? eller nei?
når jeg bytta klasser så stramma jeg den sånn passe men må dette gjøres en gang til?
Takker for svar!
når jeg bytta klasser så stramma jeg den sånn passe men må dette gjøres en gang til?
Takker for svar!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Skruen skal skrues hel inn, deretter skrues en kvart omdreining tilbake slik at hjulet går fritt.
Deretter skal du justere brekkvaieren slik at du får 1mm klaring mellom kalipperen og armen til vaieren.
Deretter skal du justere brekkvaieren slik at du får 1mm klaring mellom kalipperen og armen til vaieren.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor