Forsikring Saab 9-5 1,9 Tid 2008 mod

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Forsikring Saab 9-5 1,9 Tid 2008 mod

Legg inn av Hjelle, N6 » 11 nov 2012, 01:48

Singsaker skrev:
little_e skrev:På min MY05 9-5 2.0t Vector Sport betaler jeg kr 5406/år. Full kasko, 75% bonus og fri kjørelengde.
jernbanen? da har du en basic kasko, 10 dager leiebil og 2000 i ea ved glassbytte, samt 500 veihjelp!
Er 300 i egenandel på veihjelp. Kva du legg i "basic" må du gjerne utdjupe. Somsagt til deg tidligare har JBF også muligheit for utvida kaskodekning, som mellom anna gir lengre leigebilperiode. If har til samanligning 500kr i egenandel på veihjelp og 2000kr på glasbytte samt leigebil i 10 dagar på den vanlige kaskoforsikringa utifrå det eg ser på websida deira. For min eigen del har If aldri vore aktuellt, dei har prismessig brukt to-gongen iforhold til andre selskap, samt dei har slepie selgarar som ringer i tide og utide som ikkje kan ta eit nei for eit nei, og då endrar taktikk til å rakke ned på andre selskap, noko som virkelig vekker lysta til å betale overpris i If...

Og til TS, at prisen går opp pga SAAB sin konkurs for to år sidan er ikkje holdbart, dei er jo tydligvis ikkje oppdatert på tingenes tilstand. Sjølv fikk eg redusert premien på min 9-5 med rundt 1000 kroner var det vel ved forrige hovudforfall, utan at eg gikk opp på bonusstigen sidan eg har 75%.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Legg inn av Singsaker » 11 nov 2012, 21:58

Hjelle, N6 skrev:
Singsaker skrev:
little_e skrev:På min MY05 9-5 2.0t Vector Sport betaler jeg kr 5406/år. Full kasko, 75% bonus og fri kjørelengde.
jernbanen? da har du en basic kasko, 10 dager leiebil og 2000 i ea ved glassbytte, samt 500 veihjelp!
Er 300 i egenandel på veihjelp. Kva du legg i "basic" må du gjerne utdjupe. Somsagt til deg tidligare har JBF også muligheit for utvida kaskodekning, som mellom anna gir lengre leigebilperiode. If har til samanligning 500kr i egenandel på veihjelp og 2000kr på glasbytte samt leigebil i 10 dagar på den vanlige kaskoforsikringa utifrå det eg ser på websida deira. For min eigen del har If aldri vore aktuellt, dei har prismessig brukt to-gongen iforhold til andre selskap, samt dei har slepie selgarar som ringer i tide og utide som ikkje kan ta eit nei for eit nei, og då endrar taktikk til å rakke ned på andre selskap, noko som virkelig vekker lysta til å betale overpris i If...

Og til TS, at prisen går opp pga SAAB sin konkurs for to år sidan er ikkje holdbart, dei er jo tydligvis ikkje oppdatert på tingenes tilstand. Sjølv fikk eg redusert premien på min 9-5 med rundt 1000 kroner var det vel ved forrige hovudforfall, utan at eg gikk opp på bonusstigen sidan eg har 75%.
Basic kasko er uten annen dekning en selvskyld, 500 ea på veihjelp og 2000 ea på skifte av frontrute.

På Saab Merkeforsikring via IF er det helt ny bil ved totalskade før 60K evt 3 år(25% etter dette på listepris), fri veihjelp, ingen ea ved frontrutebytte, leiebil ubegrenset, motor og drivverk, ved påkjørsel av 4 beinte dyr som gir skade er det 4000 i reduksjon på ea og ingen bonustap om du varsler viltnemd og eller politi asap, samt leiebil ubegrenset ved behov(har prøvd denne forsikringen 3 ganger og den er magisk!)

JF er jo en egen klubb for spesielle mennesker, mulig de har fått utvidet dekninger fra basic kasko, uansett IF er det som leder ann markedet på å lage gode produkter innenfor skadeforsikring og i en verden som privatiseres får vi mer pågående selgere, enkelte kunder kan også være løgnaktige så der er det vel 50-50 på dårlig oppførsel :p
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Legg inn av TiaZzz » 11 nov 2012, 22:25

Hva koster en sånn premiumforsikring kontra en vanlig kasko da? Tilbudet høres fantastisk ut, men jeg vil anta at dette skal dekkes inn igjen.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 11 nov 2012, 22:29

TiaZzz skrev:Hva koster en sånn premiumforsikring kontra en vanlig kasko da? Tilbudet høres fantastisk ut, men jeg vil anta at dette skal dekkes inn igjen.
Jeg betaler 800,- pr år ekstra med 50% bonus(min x klarte å skrape opp hele høyresia såjeg mistet 30%)

Men husk det er store regionale forskjeller på pris, til og med nabokommunen kan være opp/ned 20-40%!

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!

Legg inn av TiaZzz » 11 nov 2012, 22:41

Jo, men øker forskjellen på de to like betraktelig innad i en kommune? Altså, en vanlig kasko kanskje er dobbelt så dyr i Oslo som de billigste delene av landet. Men øker premiumkostnaden i takt med vanlig kasko?

Dette var IF sa du? Mente de kom ut med dobbelt så høye månedsutgifter sist jeg sjekket. Landet på Storebrand dengang da. Skiftet til Codan etter det.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 11 nov 2012, 23:06

TiaZzz skrev:Jo, men øker forskjellen på de to like betraktelig innad i en kommune? Altså, en vanlig kasko kanskje er dobbelt så dyr i Oslo som de billigste delene av landet. Men øker premiumkostnaden i takt med vanlig kasko?

Dette var IF sa du? Mente de kom ut med dobbelt så høye månedsutgifter sist jeg sjekket. Landet på Storebrand dengang da. Skiftet til Codan etter det.

Kasko er svært varierende, super er ikke geografisk påvirket da motor og drivverk ikke belastes av langfingrede evt mye trafikk :mrgreen:

Kan være liten variasjon pga tyveri(tap og leiebil)

Om du er medlem i NJFF får du 12% på bil tror jeg(støttemedlem uten bladabb koster ca 200)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 nov 2012, 01:21

Singsaker skrev:
Hjelle, N6 skrev:
Singsaker skrev: jernbanen? da har du en basic kasko, 10 dager leiebil og 2000 i ea ved glassbytte, samt 500 veihjelp!

Basic kasko er uten annen dekning en selvskyld, 500 ea på veihjelp og 2000 ea på skifte av frontrute.

På Saab Merkeforsikring via IF er det helt ny bil ved totalskade før 60K evt 3 år(25% etter dette på listepris), fri veihjelp, ingen ea ved frontrutebytte, leiebil ubegrenset, motor og drivverk, ved påkjørsel av 4 beinte dyr som gir skade er det 4000 i reduksjon på ea og ingen bonustap om du varsler viltnemd og eller politi asap, samt leiebil ubegrenset ved behov(har prøvd denne forsikringen 3 ganger og den er magisk!)

JF er jo en egen klubb for spesielle mennesker, mulig de har fått utvidet dekninger fra basic kasko, uansett IF er det som leder ann markedet på å lage gode produkter innenfor skadeforsikring og i en verden som privatiseres får vi mer pågående selgere, enkelte kunder kan også være løgnaktige så der er det vel 50-50 på dårlig oppførsel :p
JBF har heller ikkje bonustap ved dyrepåkørsel om en varslar viltnemnd og politi, samt egenandel vert redusert intill 3k. JBF si "basic" forsikring dekker; "Kasko dekker brann, tyveri, glasskade og redning. I tillegg dekkes skader på eget kjøretøy ved kollisjon, utforkjøring, velting og annen plutselig og uforutsett skade som for eksempel hærverk." som det står på JBF sine websider.
Ang at "JF er jo en egen klubb for spesielle mennesker" kan du få gjerne begrunne, det er vel ikkje noko meir spesiellt med kundane til JBF enn andre forsikringskundar. Foreslår at du heller kan selge forsikringane dine ved hjelp av gode tilbud, om du fortsatt er forsikringsagent for If, enn å snakke usannheiter om andre selskap sine produkt. Sjølv om verden vert privatisert gir det ikkje gyldig grunn for dårlig oppførsel. Påstand om at enkelte kundar er "løgnaktige" får stille for di eiga rekning. :roll:

Rekna også på pris for Aeroen no på If sin internettkalkulator, prisen til If for "Kasko" som var høgaste mulige dekning, med med kun 10dagers leigebil var 4500 kr over det eg betalar idag, med ellers like parameter...

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 12 nov 2012, 02:45

Hjelle, N6 skrev: JBF har heller ikkje bonustap ved dyrepåkørsel om en varslar viltnemnd og politi, samt egenandel vert redusert intill 3k. JBF si "basic" forsikring dekker; "Kasko dekker brann, tyveri, glasskade og redning. I tillegg dekkes skader på eget kjøretøy ved kollisjon, utforkjøring, velting og annen plutselig og uforutsett skade som for eksempel hærverk." som det står på JBF sine websider.
Ang at "JF er jo en egen klubb for spesielle mennesker" kan du få gjerne begrunne, det er vel ikkje noko meir spesiellt med kundane til JBF enn andre forsikringskundar. Foreslår at du heller kan selge forsikringane dine ved hjelp av gode tilbud, om du fortsatt er forsikringsagent for If, enn å snakke usannheiter om andre selskap sine produkt. Sjølv om verden vert privatisert gir det ikkje gyldig grunn for dårlig oppførsel. Påstand om at enkelte kundar er "løgnaktige" får stille for di eiga rekning. :roll:

Rekna også på pris for Aeroen no på If sin internettkalkulator, prisen til If for "Kasko" som var høgaste mulige dekning, med med kun 10dagers leigebil var 4500 kr over det eg betalar idag, med ellers like parameter...
For ordens skyld jeg har ikke solgt forsikring på 3,5 år, men for eiere av nyere SAAB så kan ingen måle seg med IF på dekning!

"Jernbanepersonalets Sparebank ble i sin tid startet av de jernbaneansatte, og har historisk sett hatt en sterk forankring til de faglige organisasjonene innenfor bedriften NSB. Finanskonsernet drives uten profittmotiver, og har ingen avkastning til noen eiere."

Ikke alle får være kunde i JBF(derav spesielle, mer fleip)
Dårlig oppførsel av selgere/rådgivere er ikke bra, men jeg opplevde svært mange potensielle kunder som løgnaktige selv slik at begge sider har idioter!

JBF er billige på bil hovedsaklig pga det er en interesseorganisasjon og ikke en finansinstutisjon som tjener penger(har hatt depositumskonto der og det var som å komme tilbake til 80 tallet, lite effektivt og mer som en ansatt organisjasjon) Men billig for sine medlemmer!

Når det gjelder dekningene så ser det ut som de har skjerpet seg,men de har vel ikke motor og drivverk enda?
Slik jeg ser det så er JBF fremdeles billig spesielt på lang kjørelengde, men dekningene henger langt etter!

Uansett iom at svært få kan få forsikring der så er vel også prisene utopiske og uinteressante !

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Legg inn av little_e » 12 nov 2012, 04:07

Singsaker: Jobber du som selger for Uff, Gjenstridige eller et annet firma siden du omtrent til tider bedriver propaganda i denne tråden?
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 nov 2012, 11:02

Singsaker skrev:JBF er billige på bil hovedsaklig pga det er en interesseorganisasjon og ikke en finansinstutisjon som tjener penger(har hatt depositumskonto der og det var som å komme tilbake til 80 tallet, lite effektivt og mer som en ansatt organisjasjon) Men billig for sine medlemmer!

Når det gjelder dekningene så ser det ut som de har skjerpet seg,men de har vel ikke motor og drivverk enda?
Slik jeg ser det så er JBF fremdeles billig spesielt på lang kjørelengde, men dekningene henger langt etter!

Uansett iom at svært få kan få forsikring der så er vel også prisene utopiske og uinteressante !
Kva som gjer at dei held lave prisar skal eg ikkje synse so mykje om, men berre det å ikkje reklamere so vidt og breidt som andre forsikringsselskap sparer dei sikkert nokre kroner i året på. Ellers har jo dei fleste andre fagorganisasjonar avtalar på forsikring for sine medlemmar, so det set jo ikkje organiserte i jernbaneforbunda i noka særstilling sånn sett.
Med det eg kan sjå har dei ikkje motor/drivverk nei, men slik eg har forstått If sine villkår er jo drivverksforsikringa noko som gjeld berre om du får skade på det iforbindelse med anna skade, dvs det hjelp ikkje å ha denne forsikringa iforbindelse med eit godt gammaldags motorhavari, som ved oilsludge. Og om denne dekninga berre gjeld på nyare bilar har jo en alltids garanti og evt. reklamasjonsrett.
Sidan du tydligvis ikkje er oppdatert vil eg deg som sist vi diskuterte dette be deg sjekke ut www.jbf.no, der ligg vilkåra lett tilgjengelig. Sjølv meinar eg at dekningane er like bra som konkurerande selskap, kanskje er ei nybilforsikring betre om du køyrer heilt ny bil, men eg har jo berre vore kunde utan uhell, kanskje vert det ei anna erfaring den dagen det skjer noko som gjer en må bruke forsikringa.

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 12 nov 2012, 15:21

Hjelle, N6 skrev:
Singsaker skrev:JBF er billige på bil hovedsaklig pga det er en interesseorganisasjon og ikke en finansinstutisjon som tjener penger(har hatt depositumskonto der og det var som å komme tilbake til 80 tallet, lite effektivt og mer som en ansatt organisjasjon) Men billig for sine medlemmer!

Kva som gjer at dei held lave prisar skal eg ikkje synse so mykje om, men berre det å ikkje reklamere so vidt og breidt som andre forsikringsselskap sparer dei sikkert nokre kroner i året på. Ellers har jo dei fleste andre fagorganisasjonar avtalar på forsikring for sine medlemmar, so det set jo ikkje organiserte i jernbaneforbunda i noka særstilling sånn sett.
Med det eg kan sjå har dei ikkje motor/drivverk nei, men slik eg har forstått If sine villkår er jo drivverksforsikringa noko som gjeld berre om du får skade på det iforbindelse med anna skade, dvs det hjelp ikkje å ha denne forsikringa iforbindelse med eit godt gammaldags motorhavari, som ved oilsludge. Og om denne dekninga berre gjeld på nyare bilar har jo en alltids garanti og evt. reklamasjonsrett.
Sidan du tydligvis ikkje er oppdatert vil eg deg som sist vi diskuterte dette be deg sjekke ut http://www.jbf.no, der ligg vilkåra lett tilgjengelig. Sjølv meinar eg at dekningane er like bra som konkurerande selskap, kanskje er ei nybilforsikring betre om du køyrer heilt ny bil, men eg har jo berre vore kunde utan uhell, kanskje vert det ei anna erfaring den dagen det skjer noko som gjer en må bruke forsikringa.

Reklame gir inntekter, man må bruke 1 krone for å tjene en krone(kanskje sunnmøringer ikke er enig ;-))
Kollektive avtaler er ikke like bra, men når jeg jobbet i tryg vesta så var alt av toyota billigere der enn hos JBS, men der var ungdom bannlyst.
Saab er en nisjebil og det er relativt få av de, det tror jeg at gir de et ugunstig prisbilde.

Motor og drivverk dekkes ved havari på saab 9-5 fra 2004 evt om ombygging av veivhus er utført, samt servicer er fulgt. Mener dette gjaldt til bilen var 8 år gammel med trinnvis forhøyet egenandel etter 100.000km samt leiebil(motorbytte på verksted tar tid og leiebil vil være nødvendig minst 1 mnd)
Bedre erstattning ved totalskade/tap, selv var jeg 1 sekund fra å få helt ny bil når en elg passerte med med 5m i 90kmh(får vel si at det var greit å slippe det)

Husk at jbf har en omsettning på under en milliard på forsikring, slik at de er veldig små, og de har ingen profittmessig interesse, vesentlig mindre service og lite ansatte, så de er en del dårligere og billigere noe som er i tråd med forrettnigsfilosofi, det er vanskelig å gjøre noe veldig mye billigere og like bra, gjensidige har velofte vært gunstig på Saab, spesielt Nito og Tekna medlemmer får gunstig forsikring der, de har også motor og drivverk dekning, og reklamasjon på en 4,5 år gammel motor som har 98K kilometer kan sikkert laseg gjøre,men det blir en kamp du vil slippe, samt leiebil vil være nødvendig for de fleste :-)

Ole-Petter
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Bil: Saab 9-5 TID
Sted: Fredrikstad

Legg inn av Ole-Petter » 13 nov 2012, 15:57

Snakket med forhandleren i dag, og han hadde fått samme forsikring i IF til 7500,- Dvs 3000,- billigere. Så det blir nok en liten telefon til IF for å sjekke om de ikke ønsker å ha meg som kunde (er totalkunde)

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 13 nov 2012, 19:00

Ole-Petter skrev:Snakket med forhandleren i dag, og han hadde fått samme forsikring i IF til 7500,- Dvs 3000,- billigere. Så det blir nok en liten telefon til IF for å sjekke om de ikke ønsker å ha meg som kunde (er totalkunde)

Det er alltid forhandlingsmuligheter, om du skifter vil du få bergingstlf som vil dumpe prisen også :-) Har du nettopp kjøpt bilen via forhandler? i tilfelle så har de muligheter for å gi gode rabatter, bare husk super merke forsikring :-)

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Singsaker » 13 nov 2012, 19:03

little_e skrev:Singsaker: Jobber du som selger for Uff, Gjenstridige eller et annet firma siden du omtrent til tider bedriver propaganda i denne tråden?
For inntil 3,5 år siden, jobbet da først hos trygvesta og siste tid hos if, lærte meg mye om hva vi var gode på og konkurrenten ikke var gode på, tryg og if er rimelig polariserende.
Forøvrig var gjennsidige de jeg tok flest kunder fra.

For the record: alle selskap har idioter, folk som trikser, bløffer mm, så har du enkelte banker som selger forsikring som melk og vet ingen verdens ting :-)

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!

Legg inn av TiaZzz » 13 nov 2012, 20:23

De best vilkårene på lån og forsikring har jeg skaffet meg når plagsomme selgere har ringt og jeg er sånn passe avvisende. Når man egentlig har tid til å snakke med dem, men bare ikke har lyst. Da sitter godene løst hos selgerne.

Svar