'87 T16 med Bosch fusker i fuktig v
Moderator: Moderatorer
- Christian N076
- 0.7 bar
- Sted: 1406 SKI
tenningsproblemer T16
Hei.N[r fuktig luft trekker inn i motorrom, s[ kan det p[virke alle mulige kontaktpunkter i motorens elsystem.Om vinteren sprayes alt dette med salt som leder str;m.Her er det bare [ g[ i gang med motrvask og etterp[ t;rke fordeler.kj;p elektrospray p[ biltema og g[ systematisk over hele anlegget av kontaktpunkter.Med flaks f[r du fjerent overledning eller svake kontaktpunkter.Ganke vrient til tider..
Videotom
Beklager min dyslektiske Mac som skriver feil p[ disse sidene......
Videotom
Beklager min dyslektiske Mac som skriver feil p[ disse sidene......
- Christian N076
- 0.7 bar
Har nå skiftet rotor og plugger i tillegg til fordelerlokk og luftfilter. Venter ennå på skikkelig rått og fuktig vær, men så langt virker det bra....
Skiftet til NGK BCP7ES: SAAB-huset anbefalte disse framfor de dyrere og "edlere" EV-pluggene, siden EV'ene er mer kritisk til tilstand på motoren. Til info: Min har passert 400k.......
Fyrer nå på første rundkast, og går jevnt fra første slag.
Skal også ta motorvask, men den jeg har tilgang til på jobb har sprukket slange pr idag....
Skiftet til NGK BCP7ES: SAAB-huset anbefalte disse framfor de dyrere og "edlere" EV-pluggene, siden EV'ene er mer kritisk til tilstand på motoren. Til info: Min har passert 400k.......
Fyrer nå på første rundkast, og går jevnt fra første slag.
Skal også ta motorvask, men den jeg har tilgang til på jobb har sprukket slange pr idag....
Christian N076.
2002 95 Vector
2002 95 Vector
- Christian N076
- 0.7 bar
Det skal jeg huske! Venter bare på skikkelig november-vær nå.......Morten F skrev:Hvis det fortsatt ikke hjelper så prøv å justere ned gapet på pluggene. Det kan hjelpe. Gjorde det for meg ihvertfallJuster 0.05mm ned i første omgang. Ikke gå under 0,5mm åpning.
Dersom ikke det hjelper, må jeg nok kikke på pluggledninger og coil-ledning, men det er ikke mer enn ett år gammelt.
Christian N076.
2002 95 Vector
2002 95 Vector
fuktig vær..
coilen er svaret!
Jeg har hatt samme problem på min t8 85,skiftet coil og siden har den gått som et skudd..
Jeg har hatt samme problem på min t8 85,skiftet coil og siden har den gått som et skudd..
- Christian N076
- 0.7 bar
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Pluggledningane kan sjekkast ved å opne panseret når det er mørkt, få nokon til å starte bilen, ser du gnistar ol. er nok isolasjonen på ledninga herpa, og du vil få inn fukt. Men pluggledningane kan nok verte defekte på andre måtar også, dette er eit gammalt jungeltriks.Christian N076 skrev:Nå om dagen går den som et skudd, men jeg skal vente til jeg finner et skikkelig fuktig vær, så får vi se. Fusker den da, så står plugg- og coilledninger og coil for tur....

- Christian N076
- 0.7 bar