
900 S
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
900 S
hva er egentlig en 900 S? jeg har lagt merke til at noen sier 900 S, og mener da ng900.. dette stemmer da ikke..? for det finnes jo og900 S også, ihvertfall noen fra tidlig 90-tall? hva kjennetegner egentlig en 900 S? noen som kan opplyse meg eller? 

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
På Ng900 betyder som sagt S:en och SE vilken utrustning som satt i bilen.
Det har inget med motorn att göra.
Ng900 blev inte levererad med Ltt.
En Ng900 turbo är lättast att känna igen på den svarta spoilern på bakluckan, den har också ett litet kromat märke i grillen som det står "turbo" på.
Det sitter ett bak också, men det är svart, det sitter strax under höger bromsljus.
2,0 utan turbo har ingen spoiler bak, men gick att få som SE.
Men dom flesta SE utan turbo är som regel 2,3.
Ng900 fanns med V6 också, lättast att känna igen på att spoilern bak är lackad i bilens färg men utan Talladegans kjolar.
Talladega var topp modell med kjolar och lackad spoiler i bilens färg.
Ng900 Cab vet jag inte så mycket om, men jag tror den blev levererad som SE både med och utan turbo, dock inte som 2,3 men med V6.
Kjöp INTE en Ng900 med V6!!
V6:an är nog den sämsta motor saab har levererat.....
Rätta mig om jag har fel!
Mvh Anders
Det har inget med motorn att göra.
Ng900 blev inte levererad med Ltt.
En Ng900 turbo är lättast att känna igen på den svarta spoilern på bakluckan, den har också ett litet kromat märke i grillen som det står "turbo" på.
Det sitter ett bak också, men det är svart, det sitter strax under höger bromsljus.
2,0 utan turbo har ingen spoiler bak, men gick att få som SE.
Men dom flesta SE utan turbo är som regel 2,3.
Ng900 fanns med V6 också, lättast att känna igen på att spoilern bak är lackad i bilens färg men utan Talladegans kjolar.
Talladega var topp modell med kjolar och lackad spoiler i bilens färg.
Ng900 Cab vet jag inte så mycket om, men jag tror den blev levererad som SE både med och utan turbo, dock inte som 2,3 men med V6.
Kjöp INTE en Ng900 med V6!!
V6:an är nog den sämsta motor saab har levererat.....
Rätta mig om jag har fel!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Stemmer at LTT er lettrykksturbo, og som sagt her fins den bare som og900.
Denne har 145 hk, Lucas innsprut, og ingen IC. Går i praksis på grunnladetrykk. Fins som -91 til -93 års modell.
I USA fins det også S'er uten turbo, så sjekk opp om du skulle komme over en slik. Veit om noen bruktimporterte ambassadebiler med dette handikappet..
Denne har 145 hk, Lucas innsprut, og ingen IC. Går i praksis på grunnladetrykk. Fins som -91 til -93 års modell.
I USA fins det også S'er uten turbo, så sjekk opp om du skulle komme over en slik. Veit om noen bruktimporterte ambassadebiler med dette handikappet..

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kort sagt: 900 fikk du som 900S M91-M93(M94cab), var vel levert som både 3 og 5 dørs, samt cabbe. I tilegg finns det nokre amrikanske og britiske velutstyrte 2.0-16i som vert kalla S med det eg kan kome på i farta.
Når det gjeld GM900 var det vel stort sett 2.0i-bilane som heitte S. Turbo, V6 og 2.3i hadde vel somregel SE-utrustning. Ihvertfall er det slik med turbo'n, kan knappt huske å ha sett ein turbo som var "S".
Når det gjeld GM900 var det vel stort sett 2.0i-bilane som heitte S. Turbo, V6 og 2.3i hadde vel somregel SE-utrustning. Ihvertfall er det slik med turbo'n, kan knappt huske å ha sett ein turbo som var "S".
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Min Ng900Turbo är en S utrustad bil, alltså väldigt enkel och utan A/C.
Men som Hjelle skriver, det är nog den som är minst vanlig!
Och just därför är den extra skojig vid röd-lys.......
Många som tror dom har väldigt "spreka" bilar, främst ägare av Audi och BMW.
Gissa om dom blir "hissiga" när jag tar dom?
Mvh Anders
Men som Hjelle skriver, det är nog den som är minst vanlig!
Och just därför är den extra skojig vid röd-lys.......

Många som tror dom har väldigt "spreka" bilar, främst ägare av Audi och BMW.
Gissa om dom blir "hissiga" när jag tar dom?

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Også kommer joker'n da...
Jeg kjøpte i sommer en tidl ambassade bil, en 900S 1990.. I den stod det en 2,0I16V motor (originalmotoren, ikke ombygd), ellers alt utstyr (El, AC, luke, skinn).. Jeg også trodde alle og900S var lett-trykk'ere.
Jeg kjøpte i sommer en tidl ambassade bil, en 900S 1990.. I den stod det en 2,0I16V motor (originalmotoren, ikke ombygd), ellers alt utstyr (El, AC, luke, skinn).. Jeg også trodde alle og900S var lett-trykk'ere.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
Tror ikke det er helt korrekt...Saab900STC skrev:Ltt finns på 9-3 också.
150hk
Lätt att se på spoilern bak, den är delvis lackad i bilens färg med en svart kant ytterst.
Mvh Anders
OG9-3 kom som T5 LTT på 154hk uten spoiler. Senere kom den som T7 150hk med svart turbospoiler.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Rettelse på dette også, 98-99-00 T5 154hk ble også levert med spoiler.Dette varierte litt med tanke på utstyrs pakker.Aeroild skrev:Tror ikke det er helt korrekt...Saab900STC skrev:Ltt finns på 9-3 också.
150hk
Lätt att se på spoilern bak, den är delvis lackad i bilens färg med en svart kant ytterst.
Mvh Anders
OG9-3 kom som T5 LTT på 154hk uten spoiler. Senere kom den som T7 150hk med svart turbospoiler.
Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Så då är alltså 9-3 vansklig att se direkt på utsidan vad den innehåller.....
Vet bara att mammas 2003 9-3 ltt har delvis lackad spoiler.
Alltid kul att få mera kunskap!
Mvh Anders
Vet bara att mammas 2003 9-3 ltt har delvis lackad spoiler.
Alltid kul att få mera kunskap!

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Her er en og900S, men den er litt uvanlig:
- turbo merke i grillen (ettermontert?)
- bakluka har ingen merker (fjernet?).
- skinnseter er vel også uvanlig på en 900S?
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 894&pos=99
- turbo merke i grillen (ettermontert?)
- bakluka har ingen merker (fjernet?).
- skinnseter er vel også uvanlig på en 900S?
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 894&pos=99