innsug
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
innsug
passer innsuget på en 9000i 16v, over på en 900 turbo 16v motor?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Nei!
Husk at motoren på 9000 står rett opp og ned, mens den står på skrå på 900..Dermed vil 9000-innsuget peke oppover, slik at du ikke får på panseret..
Du vil heller ikke få noen effekt ut av å bruke et slikt innsug, hvis det kommer fra en 2,0-motor.
Skaff et innsug fra en 900 2,1 istedet..
Du bør komplettere med en 2,3-langtopp (tom -93) fra 9000 for å få noen effekt ut av det da..
Kan jo sikkert klure dit ett 2,3-innsug fra 9000, men da må du bygge scoop...
Har sett folk har prøvd, men tror de endte opp med at 2,1 og 2,3-innsugene var nokså like..
Her er et par bilder på B202 med 2,3 innsug fra 9000:
http://popeye.rty.nu/2003/0310-17.jpg
http://popeye.rty.nu/2003/0310-16.jpg
Husk at motoren på 9000 står rett opp og ned, mens den står på skrå på 900..Dermed vil 9000-innsuget peke oppover, slik at du ikke får på panseret..

Du vil heller ikke få noen effekt ut av å bruke et slikt innsug, hvis det kommer fra en 2,0-motor.
Skaff et innsug fra en 900 2,1 istedet..
Du bør komplettere med en 2,3-langtopp (tom -93) fra 9000 for å få noen effekt ut av det da..
Kan jo sikkert klure dit ett 2,3-innsug fra 9000, men da må du bygge scoop...

Har sett folk har prøvd, men tror de endte opp med at 2,1 og 2,3-innsugene var nokså like..
Her er et par bilder på B202 med 2,3 innsug fra 9000:
http://popeye.rty.nu/2003/0310-17.jpg
http://popeye.rty.nu/2003/0310-16.jpg
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
korttopp
Interresant
Blir jo en hel del enklere å finne 2.3 topp til bilen min da 


Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: korttopp
neimen mortimer, har du kastet deg innpå forumet du også... det var på tideMortimer skrev:InterresantBlir jo en hel del enklere å finne 2.3 topp til bilen min da

hvor mye må dere gi for korttoppen og innsuget (2,1 l) da?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Vet om 2stk 2,3liter turbo motorer på en skrot, men han vil ikke splitte motorene, dermed må jeg regne med å gi ca 10000 for motoren... 2,1l innsuget er så og si umulig å få tak i hvis du ikke har sinnsykt flaks...
Skinnsetene som satt i den jeg hadde en gang fulgte med til skroten, men jeg har et annet lys brunt stoff interiør til salgs nå. Det er i meget bra stand! Hvis du er interresert i det...
Er ikke innsuget på 9000 splittet ganske langt inn mot toppen? I så fall må det jo gå ann å bruke den innerste delen og lage seg et plenum selv? Det er vel en del større åpning i det innsuget enn 2.0l til 900?
Mortimer
Skinnsetene som satt i den jeg hadde en gang fulgte med til skroten, men jeg har et annet lys brunt stoff interiør til salgs nå. Det er i meget bra stand! Hvis du er interresert i det...
Er ikke innsuget på 9000 splittet ganske langt inn mot toppen? I så fall må det jo gå ann å bruke den innerste delen og lage seg et plenum selv? Det er vel en del større åpning i det innsuget enn 2.0l til 900?
Mortimer
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Å finne korttopp og 2,1 innsug her til lands tror jeg ikke er mulig, huggerne her på berget sitter jo på gamle bildeler som om det er gull...
Prøv i Sverige, torget på STCS eller Bildelsbasen.
Jeg ga ca 3500-4000 for en langtopp og innsug fra en i STCS.
Prøv i Sverige, torget på STCS eller Bildelsbasen.
Jeg ga ca 3500-4000 for en langtopp og innsug fra en i STCS.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
veit jo ikke åssen lysebrunt interiør er til hvit bil, tror ikke der er noe spesielt.. skal nok få tak i et svart med tiden, eller kansje kej setterinn noen 9.3 aero skinnseter, er ike så dyrt det faktiskAnonymous skrev:Vet om 2stk 2,3liter turbo motorer på en skrot, men han vil ikke splitte motorene, dermed må jeg regne med å gi ca 10000 for motoren... 2,1l innsuget er så og si umulig å få tak i hvis du ikke har sinnsykt flaks...
Skinnsetene som satt i den jeg hadde en gang fulgte med til skroten, men jeg har et annet lys brunt stoff interiør til salgs nå. Det er i meget bra stand! Hvis du er interresert i det...
Er ikke innsuget på 9000 splittet ganske langt inn mot toppen? I så fall må det jo gå ann å bruke den innerste delen og lage seg et plenum selv? Det er vel en del større åpning i det innsuget enn 2.0l til 900?
Mortimer
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*