Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 08 feb 2005, 19:38
Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen

?
Takk

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
2r-e-rik
- 1.2 bar

- Innlegg: 250
- Registrert: 04 jul 2004, 01:00
- Sted: spikkestad
Legg inn
av 2r-e-rik » 08 feb 2005, 19:56
TurboLars N384 skrev:Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen

?
Takk

tror den bilen din har konstant mensen...
røsk ut hele motoren å overhal den... å sett den inn igjenn... da er du sikkert bukt med problemet...

eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 08 feb 2005, 20:07
Hehe . Nå går den endelig bra på tomgang , men da dukker det selfølgelig opp et annet problem

.
Sååå , noen forslag

?
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
TorB_N399
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 55
- Registrert: 13 okt 2004, 01:00
- Sted: Sandnes
Legg inn
av TorB_N399 » 08 feb 2005, 21:47
Jeg hadde en gang en Audi 80 (før jeg visste bedre, evt før jeg hadde råd til skikkelig bil) som kom ut fra service hos merkeverksted med samme symptomer, den daua når jeg slapp gassen - kom ikke ut fra parkeringen engang. Da var det en justering på tomgangen (justering av retur-turtallet var det visst) som var feil stilt inn.
Dette var riktignok en Audi fra 1989 med Bosch innsprøytningssystem, så det trenger ikke være slik på SAAB.
Får håpe den snasne 900'en finner ut at det er deilig å ri inn i solnedgangen snart.....
TorB,
N399, 9-3 SS Aero

-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 08 feb 2005, 22:38
Hvis du har Lh 2.2 så kan det være dårlig kontakt/brudd i ledningsnettet i motorrommet, dette gir alle slaks rare symptomer ( vet av 3 dager med non-stop feilsøking før gatebil)
Eller gåen luftmassemåler, eller?
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 16:50
Er K-jetronic på min

.
Kan det være at den drar falskluft ettellerannet sted

?
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 09 feb 2005, 18:03
k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 21:03
alex_ander3@hotmail.com skrev:k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.
Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg
Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!
Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå

Hehe . ( Egentlig ikke morsomt da men

) .
Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 09 feb 2005, 21:46
TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... har rakkurat hatt en dupp ....

Sist redigert av
Tor N12 den 09 feb 2005, 23:55, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 21:55
TT skrev:TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer

Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?
LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...
Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???
Korriger meg om jeg tar feil... ha rakkurat hatt en dupp ....

Stemmer det , bare kødda jeg da

. Er nok ikke så mange elektroniske ledninger der nei . Det er vel på KE-jetronic det . Men da skal jeg sjekke Luftmassemåleren

, var vel det jeg mente tror jeg

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition