og900 stopper rett etter start. t8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

og900 stopper rett etter start. t8

Legg inn av TurboLars N383 » 08 feb 2005, 19:38

Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen :? ?
Takk :)
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

2r-e-rik
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 250
Registrert: 04 jul 2004, 01:00
Sted: spikkestad

Re: Hvorfor?

Legg inn av 2r-e-rik » 08 feb 2005, 19:56

TurboLars N384 skrev:Hva er galt når jeg starter motoren og den dævver når jeg trykker på gassen :? ?
Takk :)
tror den bilen din har konstant mensen...
røsk ut hele motoren å overhal den... å sett den inn igjenn... da er du sikkert bukt med problemet... :D
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 08 feb 2005, 20:07

Hehe . Nå går den endelig bra på tomgang , men da dukker det selfølgelig opp et annet problem :roll: :roll: .
Sååå , noen forslag :wink: ?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
TorB_N399
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 55
Registrert: 13 okt 2004, 01:00
Sted: Sandnes

Tomgangstull

Legg inn av TorB_N399 » 08 feb 2005, 21:47

Jeg hadde en gang en Audi 80 (før jeg visste bedre, evt før jeg hadde råd til skikkelig bil) som kom ut fra service hos merkeverksted med samme symptomer, den daua når jeg slapp gassen - kom ikke ut fra parkeringen engang. Da var det en justering på tomgangen (justering av retur-turtallet var det visst) som var feil stilt inn.
Dette var riktignok en Audi fra 1989 med Bosch innsprøytningssystem, så det trenger ikke være slik på SAAB.
Får håpe den snasne 900'en finner ut at det er deilig å ri inn i solnedgangen snart.....
TorB,
N399, 9-3 SS Aero :-)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

fyusk

Legg inn av Petter 900 T » 08 feb 2005, 22:38

Hvis du har Lh 2.2 så kan det være dårlig kontakt/brudd i ledningsnettet i motorrommet, dette gir alle slaks rare symptomer ( vet av 3 dager med non-stop feilsøking før gatebil)

Eller gåen luftmassemåler, eller?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 16:50

Er K-jetronic på min :roll: .
Kan det være at den drar falskluft ettellerannet sted :? ?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 09 feb 2005, 18:03

k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.

Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg :roll:

Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!

Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå :razz:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 21:03

alex_ander3@hotmail.com skrev:k-jetronic fungerer som regel yppelig som det skal helt til du begynner å trimme, Da går hele møkka til H******. veit ikke hva som skjer oppi boksen der jeg men, er ikke noe framtid.

Kan det funke å prøve å dra ut kontakta til LMM da? Veit ikke jeg :roll:

Lykke til med feilsøkinga i hvertfall!

Prøv å sør på forumet du. Har blitt noen tråder med motorproblemer nå :razz:
Hehe . ( Egentlig ikke morsomt da men :cry: ) .
Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer :)
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 09 feb 2005, 21:46

TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer :)
Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?

LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...

Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???

Korriger meg om jeg tar feil... har rakkurat hatt en dupp .... :oops:
Sist redigert av Tor N12 den 09 feb 2005, 23:55, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 09 feb 2005, 21:55

TT skrev:
TurboLars N384 skrev:Tenkte å nappe ut kontakta til LMM , så får vi se hva som skjer :)
Ehh... LMM i denne?? Har du ikke mekanisk innsprut da?

LMM= Luftmengdemåler, brukes på de fleste elektroniske innsprøytningssystem...

Kan lite om mekanisk innsprut men tror benevnelsen petter bruker er mer korrekt på din bil nemlig luftmassemåler, den har så vidt jeg vet ingen elekroniske tilkoblinger???

Korriger meg om jeg tar feil... ha rakkurat hatt en dupp .... :oops:

Stemmer det , bare kødda jeg da :roll: . Er nok ikke så mange elektroniske ledninger der nei . Det er vel på KE-jetronic det . Men da skal jeg sjekke Luftmassemåleren :) , var vel det jeg mente tror jeg :wink:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Svar