Griffin-utgaven
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Griffin-utgaven
Hva er egentlig spesielt med Griffinutgaven??
Mvh Saabfan
Mvh Saabfan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
No spørs det kva du meinar, Griffin har vore ein modellbetegnelse både for 900, 9000 og 9-5.
Men for 900 sin del var det stort sett litt ekstra utstyr som standard, som bla. eit spesiellt ratt, for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Men for 900 sin del var det stort sett litt ekstra utstyr som standard, som bla. eit spesiellt ratt, for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler
Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
OK, det er meget mulig, men 9-5 Griffin er ihvertfall kun levert med 3.0t V6-motoren og automatgir.TT skrev:Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler
Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
Men det er tydelig 9k har til felles med 9-5 at det er eit gjennomgåande høgt utstyrsnivå. Det same kan eg desverre ikkje seie for 900 sin del, der vert vel griffinen liggandes mellom ein vanlig i og turbomodellane.
- Blommern N83
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 58
- Registrert: 11 aug 2003, 01:00
- Kontakt:
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
9000 Griffin (kun CD) hadde 2,3T (200) motor fra 93 til 95, 3,0 V6 fra 96-97. Fram til 96 hadde den beige skinninnredning med semsket skinn innfelt. i 97 fikk den Aero-setene. Utover vanlig CDE utrustning hadde denne modellen andre alufelger (15"), nivåregulering, skinn i dørtrekkene og SAAB audiosystem.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T