Griffin-utgaven

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Saabfan
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 951
Registrert: 17 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: N1227
Bil: Saab 9-5 AERO Estate
Sted: Oslo

Griffin-utgaven

Legg inn av Saabfan » 25 feb 2005, 15:47

Hva er egentlig spesielt med Griffinutgaven??

Mvh Saabfan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 feb 2005, 16:19

No spørs det kva du meinar, Griffin har vore ein modellbetegnelse både for 900, 9000 og 9-5.
Men for 900 sin del var det stort sett litt ekstra utstyr som standard, som bla. eit spesiellt ratt, for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 25 feb 2005, 16:31

900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 25 feb 2005, 16:37

Eliah skrev:900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
jepp, hadde det. kameraten ins 900 hadde i hvertfall det. men nå står det en t16 motor i den og toppen og innsuget er på bilen til konkepetrus:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 feb 2005, 16:51

Eliah skrev:900 griffinen hadde vel 2,1 liter også!
Ja, meinar å huske det eg også, men var litt i stuss, meinar nemlig å ha sett griffin med 2.0 også, men meget mulig eg huskar feil... :?

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 25 feb 2005, 18:14

Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler

Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 feb 2005, 18:22

TT skrev:
Hjelle, N6 skrev: for 9-5 og 9000 sin del er vel kjennetegnet på ein Griffin at den kun vart velert med V6-motor og automatgir.
Jeg kan lite om 9-5 men 9000 Griffin er også levert med 2.3t-motoren.
Bilene ble levert med det meste som var tilgjengelig av utstyr:
Skinninteriøret hadde moccainnlegg.
Treinnlegg på dashbord, midtkonsoll og alle dører.
Alt elektrisk utstyr.
16" Cross-spoke
Bridge-spoiler

Er også rimelig sikker på at de kun ble levert i cd-utgaven.
OK, det er meget mulig, men 9-5 Griffin er ihvertfall kun levert med 3.0t V6-motoren og automatgir.
Men det er tydelig 9k har til felles med 9-5 at det er eit gjennomgåande høgt utstyrsnivå. Det same kan eg desverre ikkje seie for 900 sin del, der vert vel griffinen liggandes mellom ein vanlig i og turbomodellane.

Brukeravatar
Blommern N83
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 11 aug 2003, 01:00
Kontakt:

Legg inn av Blommern N83 » 26 feb 2005, 13:43

og900 Griffin finnes som både 2,0 - 2,1 uten turbo og som 2,0 lettrykksturbo ( min er Griffin... ) Vet ikke om fulltrykksturboen også ble levert som Griffin..?
N83
SAAB 900 S 1992

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 26 feb 2005, 15:54

Hva er forskjellen på denne og en vanlig 900S(ltt)
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 20 mar 2005, 23:10

9k griffin har fra 96-mod også Aero-innredningen.... :)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 21 mar 2005, 07:23

skilpadda skrev:Hva er forskjellen på denne og en vanlig 900S(ltt)
Merke på bakluken.. Neida, tror det også er velour seter, ikke sikker, men en bekjent sin griffin er det ihvertfall finere stoff enn i min 900i...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 22 mar 2005, 12:46

9000 Griffin (kun CD) hadde 2,3T (200) motor fra 93 til 95, 3,0 V6 fra 96-97. Fram til 96 hadde den beige skinninnredning med semsket skinn innfelt. i 97 fikk den Aero-setene. Utover vanlig CDE utrustning hadde denne modellen andre alufelger (15"), nivåregulering, skinn i dørtrekkene og SAAB audiosystem.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Svar