eller egentlig ikke. det virker bare som om den ikke kan være annet enn vrang!

det gjelder min nå ganske velkjente 900i -88. jeg har ikke tømt i nok frostvæske(dum som jeg er!) derfor var vannet frøset i morges, og jeg så ikke dette før jeg var godt halvveis til skolen.. derfor snudde jeg ikke. motorenvarmen var vel så vidt oppe på maksimum til slutt. senere kjørte jeg hjem, og det gikk ganske greit, motoren holdt seg faktisk på en litt lavere temperatur(kanskje fordi jeg holdt mye høyere fart hjemover, og den fikk masse frisk luft inn?) så fylte jeg på vann og masse frostvæske. lot motoren svive litt, og oppdaget at motoren så ut til å ha en usedvanlig lav temperatur.. nåla steg maks en halv cm opp, da den hadde svevet 5-10minutter. senere kjørte jeg ut en tur, og jeg gikk ut fra at alt var i orden, men:
motoren ble jo aldri så varm som den pleier(fordi isen drev og smeltet eller fordi føleren er ødelagt?) dessuten oppdaget jeg til min forferdelse at når jeg hadde kjørt i ca et minutt, virket det som motoren ville stoppe, hver gang jeg ga gass.. altså, med en gang jeg gir gass synker turtallet en del, og bilen bremser jo da, naturligvis.. etter ca 1sekund drar motoren omtrent som den skal.. håper jeg kan kjøre med bilen, for det blir jeg fint nødt til i morgen

hva i all verden er galt med saaben min? noe galt med blandingen? eller har noe gått galt da motoren ble så varm? jeg vet ikke, men håper noen vet!

jeg trenger svar!