SAAB ' s fremtid

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Aeroild » 07 mar 2005, 09:12

Freshmaker N237 skrev: Bedre med italiensk enn tysk da?
Er mange nye biler å velge i utenom saab også, men kvaliteten på Alfa Romeo er heller dårlig, heller en Volvo da..
Ja, heller italiensk enn tysk. Den eneste tyskeren jeg har lyst på er Porsche... :P
Som Rune N35 nevnte er det viktig med individualisme. Integritet er også viktig. Jeg vil ikke ha eksakt samme bil som alle naboene mine.
Og da tar jeg meg råd til at kvaliteten kanskje ikke er den beste. Men det kan jo forandre seg etter at bilen har vært på verksted X antall ganger. :lol:

Egentlig er det litt av et paradoks. Noe av det som gjør at jeg liker Saab er i ferd med å ta knekken på Saab... :roll:
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 07 mar 2005, 09:24

Aeroild skrev:
Er mange nye biler å velge i utenom saab også, men kvaliteten på Alfa Romeo er heller dårlig, heller en Volvo da..
Ja, heller italiensk enn tysk. Den eneste tyskeren jeg har lyst på er Porsche... :P
Som Rune N35 nevnte er det viktig med individualisme. Integritet er også viktig. Jeg vil ikke ha eksakt samme bil som alle naboene mine.
Og da tar jeg meg råd til at kvaliteten kanskje ikke er den beste. Men det kan jo forandre seg etter at bilen har vært på verksted X antall ganger. :lol:

Egentlig er det litt av et paradoks. Noe av det som gjør at jeg liker Saab er i ferd med å ta knekken på Saab... :roll:
Kjøp deg en Cadillac da,blir svensk og definitivt noe ikke naboen har... :lol:
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Aeroild » 07 mar 2005, 09:37

Freshmaker N237 skrev:
Aeroild skrev:

Kjøp deg en Cadillac da,blir svensk og definitivt noe ikke naboen har... :lol:
:lol: :lol:
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 mar 2005, 11:14

ulv skrev:Imo så synes jeg det blir helt feil å si at den siste ordentlige SAAB forsvant i 1993. Det er en umulighet å holde seg på markededet om du ikke fornyer modellutvalget, noe Saab kjenner godt til... (første stv kom alt, alt for sent). Design må opprettholdes!

Hva så om bilen er bygd på Opel-understell? Har det virkelig så mye å si? En Vectra og en 9-3 kan jo omtrent ikke sammenlignes. Ikke når det gjelder design, feeling, eller motor. Som jeg har presisert tusen ganger tidligere (;p) så synes jeg nye 900:an og 9-3'en er de peneste Saabene som finnes på markedet, og jeg gir meg en beng i at de er bygd på Opel-understell!
Tja, en kan då kike på ein M93 900 og ein M94 GM900, dei fleste er vel enig i at bilen trengte å verte fornya, men når SAAB får ein utdatert plattform av GM til å utvikle ein ny bil er det noko som skurrar for meg. SAAB klarte å få eit bra sluttprodukt tilslutt til tross for at utgongspunktet var usselt. GM900/9-3 vart fysst noko som liknar bra når 9-3 vart lansert meinar eg, GM900 var bra når det gjeld sikkerheit og meir moderne interiør, men både byggkvatitet og framkommeligheit, spesiellt på vinterføre, har 900:an eit stort forsprang visavi GM900.

Når det gjeld 9-3 i 3-dørs tapping med Aero eller Viggen pakke, so er det ein fin bil, men eg trur ikkje det vert ein slik på meg for å seie det slik, eg får rett og slett ikkje rette følelsen i GM900/9-3, derfor er det utelukka for min del.

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Sted: Lørenskog

Legg inn av Eirik N310 » 13 mar 2005, 00:21

Janeiduja, men du er jo så sinnssykt pedantisk óg.... ;)

Du har kanskje et godt poeng at det begynte å ligne på noe når de fikk ut 9-3an. Misforstå meg rett, en tredørs 9-3 med viggen\aeropakke er en sinnssykt pen bil, men den blir aldri like _tøff_ som og900. og900 er og blir ei kongevogn uten like. En godt hold og900 Turbo er jo drømmen, ingen tvil om det. (På en god andreplass etter en 9-3 Viggen... ;)

Vi savner deg på chatten, forresten!
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 14 mar 2005, 08:29

NG900 er på punkter et tilbakeskritt, andre steder er det fremskritt.. Men heller en M93 900 enn en M94 900... Men 9-3 er en grei bil... Hhar 2 av dem i familien, både turbo og 2.0i og begge er god synes nå jeg... Kan godt bli en 9-3 for min del neste gang..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 mar 2005, 11:04

ulv skrev:Janeiduja, men du er jo så sinnssykt pedantisk óg.... ;)

Du har kanskje et godt poeng at det begynte å ligne på noe når de fikk ut 9-3an. Misforstå meg rett, en tredørs 9-3 med viggen\aeropakke er en sinnssykt pen bil, men den blir aldri like _tøff_ som og900. og900 er og blir ei kongevogn uten like. En godt hold og900 Turbo er jo drømmen, ingen tvil om det. (På en god andreplass etter en 9-3 Viggen... ;)

hehe....
Det eg prøvde å få fram er som Freshmaker seier, på nokre måtar var GM900 eit framskritt og på nokre eit tilbakeskritt. Men ingen tvil i at 9-3 er ein mykje finare bil enn GM900-en, spes når den når litt plastikk på seg... :p

Er berre eit par-tre dagar til ferie no ulv, so er straks tilbake på #stcn... :)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 mar 2005, 12:37

Hjelle, N6 skrev:
ulv skrev:Janeiduja, men du er jo så sinnssykt pedantisk óg.... ;)

hehe....
Det eg prøvde å få fram er som Freshmaker seier, på nokre måtar var GM900 eit framskritt og på nokre eit tilbakeskritt. Men ingen tvil i at 9-3 er ein mykje finare bil enn GM900-en, spes når den når litt plastikk på seg... :p

Er berre eit par-tre dagar til ferie no ulv, so er straks tilbake på #stcn... :)

9-3 er faktisk en veldig fin bil, mange ganger finere enn GM900, selv om det egentlig er en facelift av 900, har man gjort de tingene som gjord at den så mye finere ut.. F.eks støtfangere,grill, bakluke... Små endringer, men de endringene som trengtes.. En 3-dørs 9-3 hadde vært fett.. Går noen her i Bergen, er litt svak for burgunder farge på 9-3 også.. Men dette ble litt offtopic vel..
Styrer med DAB og AUX

Svar