Jeg byttet fremremotor feste for litt siden, og opplevde at "motorhoppingen" ble litt bedre, men den er fortsatt der!. Jeg tenkte kanskje at jeg må bytte ut de på siden også? Hva tror dere? Er det en spesiel måte å finne ut av dette på?
Når jeg skiftet bremseklosser oppdaget jeg at kallipperne forran lekker bremseveske. Å disse må byttes. Noen som har peiling på pris på slikt?
Motorhopping + bremsekalippere
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
dsfhg
Og 900? (ser sånn ut)
Brekket foran eller bak?
Motorfestet på sidene sjekker du med et ku-bein, eller spett.....
er de løse/røket så er der bare å kjøpe nye fra Speedparts
calippere kan overhales, hvis du har brekket foran koster de 1700.-
pr stk nye, men det finnes rep. sett.
har du brekket bak, så bytter du til deler fra en 9000, bedre bremser, og disse får du tak i både nye og brukte!
Petter
Brekket foran eller bak?
Motorfestet på sidene sjekker du med et ku-bein, eller spett.....
er de løse/røket så er der bare å kjøpe nye fra Speedparts
calippere kan overhales, hvis du har brekket foran koster de 1700.-

har du brekket bak, så bytter du til deler fra en 9000, bedre bremser, og disse får du tak i både nye og brukte!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Vanligste årsak til "hopping" eller rykk ved pådrag er øvre motorfeste på 9000 i hvertfall.
Bremsecalipere kjøper du fabrikkoverhalte til ca 1300 pr stk såvidt jeg husker. Eller du kan overhale dem selv, ikke allverdens jobb og billig.
Bremsecalipere kjøper du fabrikkoverhalte til ca 1300 pr stk såvidt jeg husker. Eller du kan overhale dem selv, ikke allverdens jobb og billig.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Rep-sett koster 69,90 på Biltema pr. side. Åpner butikk på Hamar 21. mars så det blir ikke langt å kjøre for å kjøpe. Ville ikke kjøpt brukt da det fort blir "panking" ved rygg/brems.
Sjekk http://www.biltema.no
Sjekk http://www.biltema.no
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Med den prisforskjellen ville eg plukka opp nokre SAAB-orginal repsett. Kostar rundt 130:- pr. stk på SAAB meinar eg på, gamlingen hadde dårlig erfaring med 'tema sine repsett, men det er på ei anna side monge år sidan no. Etter det har vi utelukkande kjøpt gummidetaljar (pakningar ol.) orginalt. Nokre kroner dyrare enn 'tema, men vel verdt det spør du meg.White skrev:Rep-sett koster 69,90 på Biltema pr. side. Åpner butikk på Hamar 21. mars så det blir ikke langt å kjøre for å kjøpe. Ville ikke kjøpt brukt da det fort blir "panking" ved rygg/brems.
Sjekk http://www.biltema.no