Hopper ut av revers
Moderator: Moderatorer
Hopper ut av revers
Hei alle saab frelste.
Jeg har ett irriterende problem. Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan rygge uten at jeg må tviholde bilen i revers ( Veit ikke om dette er direkte godt for bilen??). Hvis jeg ikke holder den der.. spretter den bare ut igjen... så det er ett hælvette hver eneste gang jeg skal rygge.. noe som skjer ganske ofte.
Lurer på om det er en plate som skal holde fast girspaken neddi der eller noe som man kanskje må stille på!?
Noen som har peiling?
Jeg har ett irriterende problem. Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan rygge uten at jeg må tviholde bilen i revers ( Veit ikke om dette er direkte godt for bilen??). Hvis jeg ikke holder den der.. spretter den bare ut igjen... så det er ett hælvette hver eneste gang jeg skal rygge.. noe som skjer ganske ofte.
Lurer på om det er en plate som skal holde fast girspaken neddi der eller noe som man kanskje må stille på!?
Noen som har peiling?
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Innlegg: 577
- Registrert: 28 mar 2004, 01:00
- Sted: Lørenskog
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
TurboLars N384
Det er meget mulig girkassen som holder på å takke for seg da .
Hvis bilen er gammel så er sannsynligheten veldig tilstedeværende .
Kanskje synkroniseringsringene ?
jeg har ikke peiling på hva det kan være for noe jeg.. bare håper at girkassa ikke takker for seg!...

Noen som har opplevd noe slikt som har en løsning på problemet?
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Kan rett og slett være at selve gearstangholderen i bilen skulle vært flyttet litt fram. Går jo an å prøve dette først.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
knemor skrev:TurboLars N384
Det er meget mulig girkassen som holder på å takke for seg da .
Hvis bilen er gammel så er sannsynligheten veldig tilstedeværende .
Kanskje synkroniseringsringene ?
jeg har ikke peiling på hva det kan være for noe jeg.. bare håper at girkassa ikke takker for seg!...det er en 87 mod da.. så den begynner å dra på åra.. gått 285 000 veldig snart vel..!
Noen som har opplevd noe slikt som har en løsning på problemet?
Onkelen min hadde samme problemet , da sa han høyt til seg selv :
"J**la drit "!! , så gikk han og kjøpte ny girkasse

Jeg tror at det er synkroniseringsringene som er dårlig , skal ikke si noe sikkert da

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Kan være overføringen som har kommet litt ut av stilling også. Eller gummien som begynner å bli slitt. Sjekk det også for sikkerhets skyld. Hvis ikke så er det nok kassa som er på vei til å parkere tøflene.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Hvis gearstanga står rett opp i fri er det vel et tegn på at den er i rimelig riktig stilling. Hvis man skal justere på dette må man ta av dekselet rundt gearstanga. Husker ikke helt hvordan overføringa er festet men det er mulig at det er en spesialnøkkel på dette men det får man eventuelt opp alikevel med litt "man tager det man haver" mentalitet.knemor skrev:hva må jeg åpne opp/gjøre for å sjekke dette? er ikke akkurat noen mekaniker.. :S
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Jeg hadde en 80 modell 900 med det samme problemet. Kjørte den slik fra 213 til 460' km uten at girkassa tok noen skade av det. Tror det er lurt å holde girspaken på plass uten for mye makt hvis det går.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Her finner du fix for "revers hopper ut av gear":
http://68.18.129.144/transmission_folde ... ar_mod.htm
http://68.18.129.144/transmission_folde ... ar_mod.htm
Ja.. jeg prøver å være minst mulig brutal mot den, men det er ikke støtt detta hjelper. Har skaffet meg hjelp, takk for all hjelp folkens!!!eg hadde en 80 modell 900 med det samme problemet. Kjørte den slik fra 213 til 460' km uten at girkassa tok noen skade av det. Tror det er lurt å holde girspaken på plass uten for mye makt hvis det går.

