N?dvendig med bremseskjold?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Nødvendig med bremseskjold?
Må disse rustne, fæle greiene sitte på om man vil ha bilen godkjent på biltilsynet? , vurderer å bare kappe de vekk..
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
De har vel sin effekt i de skal kjøle ned bremsene samt beskytte. Ville ikke tatt de vekk nei. Det er ok at det går an å kjøre uten men..
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Tror ikke bremsene slutter å virke uten, jeg har ikke skjold på "Gatebilen"Trond N47 skrev:Og risikere at bremsene plutselig ikke virker? Høres lurt ut ja. Dra til en hugger og skaff deg nye du!
Brukte skjold? trukke det!

Vasa husmann er stabilt i konsistensen i forhold...
Jeg personlig mener at kjølingen blir bedre uten skjold.
Skjoldene skal i stor grad holde fremmedlegemer ute, men ofte fanger de mere drittenn de stopper.....
Ta av og kast er mitt råd

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Dom sköldarna minskar 3 saker:
1, risken för att stenar eller andra saker ska hamna mellan belägg och skiva.
2, mängden bremsestøv på fälgarna.
3, kylningen av bromsarna.
Sen är det upp till var å en att välja....
Mvh Anders
1, risken för att stenar eller andra saker ska hamna mellan belägg och skiva.
2, mängden bremsestøv på fälgarna.
3, kylningen av bromsarna.
Sen är det upp till var å en att välja....
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
De skjoldene jeg har sett der har det vært vanskelig nok å lokalisere skruene...Jens P. N024 skrev:Har skrudd ut alle skruene på 5 stk skjold uten problem.
Ved hjep av muttertrekker og ved å slå litt på skruene først,så løsner
de helt fint
Skylder deg en turbo...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226