riktig!Skjæveland N396 skrev:det skal ikke være noe problem altså, men snarere positivt, siden det minker slitasjen på turboen!?
og det er ikke noe problem å kjøre med åpen dump på t8 mtp. at det ikke sitter noe luftmassemåler på den
Moderator: Moderatorer
riktig!Skjæveland N396 skrev:det skal ikke være noe problem altså, men snarere positivt, siden det minker slitasjen på turboen!?
Vel, mine demparar var blå ihvertfall, og det er då vitterlig ein turbo...Skjæveland N396 skrev:jeg har blå, så da har jeg riktige dempere![]()
fint! jeg har plukket med meg ledningsnettet nå, men noen av ledningene hadde røket
og APCen lå under baksetet, så å prøve å følge ledningene, for å få dem med hele, ble for mye arbeid, så jeg klippet dem. det blir vel greiest å flytte apcen inn i motorrommet, og trekke litt lednigner der inne
noen som vet hva ledningen fra apcen som gikk inn i bagasjerommet er til
Det sitter en slags luft massemåler på T8. Det er den store saken som sitter på luftfilterboksen og som er støpt sammen med bensinfordeleren. Nedi der sitter det en måler som løfter seg ettersom hvor mye luft som går igjennom. Du kan jo alltids prøve åpen dump, men jeg garanterer ikke at den ikke vil stoppe for deg en gang i blandt når du slipper gassen etter pådrag.wanna-b skrev: riktig!
og det er ikke noe problem å kjøre med åpen dump på t8 mtp. at det ikke sitter noe luftmassemåler på den
Omreg.avgifta slepp du unna, det du må betale er som andre her seier eit gebyr for å vise bilen på Trafikkstasjonen. Denne er på rundt 500:-, og då skriv dei ut nytt vognkort til deg. Dette er det same gebyret dei tek for å fks. skrive inn senkefjører i vognkortet. Om bilen hadde vore 1.ste gongsregistrert i Norge etter 1.1.96 måtte du ha betalt eingongsavgift i tilegg, men om bilen ikkje er det slepp du unna det.Skjæveland N396 skrev:eg skal sjekka dette opp ytterligare, men synast å hugsa det var ein 84 eller 85 modell. (280'km.) kva er egentleg omreg.-avgifta etter ein slik operasjon?
trur nok eg trør til med prosjektet. kjem til å kjøpa ein pakke, med toppakning, og nokre andre pakningar. Eliah kan kanskje fortelja kva(hva heter "hvilke" på nynorsk?) andre pakningar som fulgte med.
takk for tipset!Hjelle, N6 skrev:Det som kan være smart å kjøpe er eit slikt slipsett ifrå SAAB. Det inneheld pakning mellom topp og innsug, eksospakning, toppakning og toppdekselpakning om eg ikkje huskar feil. Ihvertfall dei pakningane du i hovudsak treng når du har ifrå kvarandre motoren.