900 Limo

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 sep 2005, 10:33

Saab90 skrev:Jeg vil se flere bilder av limoen. Det må jo være rått å ha en sånn :D Litt upraktisk med tanke på bykjøring, men uuuutrolig kult :)
Nåh, akselavstanden såg då ikkje ut til å være so stor?
Toppen eit par meter lengre enn ein vanlig 900:a?
Sist redigert av Hjelle, N6 den 04 sep 2005, 16:08, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 04 sep 2005, 11:39

Lurer også på 900`en, ikke minst hvem som eier den og om det er muligheter for at den var i Bergen omtrent samtidgig som TT? (ca 1-2uker siden?) Lurer også på hvem som eier den orange NG900`en somer der, den med grå strpe langs siden?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 04 sep 2005, 18:19

Freshmaker N237 skrev:Lurer også på 900`en, ikke minst hvem som eier den og om det er muligheter for at den var i Bergen omtrent samtidgig som TT? (ca 1-2uker siden?) Lurer også på hvem som eier den orange NG900`en somer der, den med grå strpe langs siden?
Det stemmer bra det... Var jeg som hentet den i England, hentet den for en svensk venn (han meldte seg inn i STCN i helga så denne kommer vi nok til å få sett på flere treff). Hadde en utrolig kranglete tur hjem, skal poste en reiseskildring litt senere..
Dere i Bergen skal ha STOR takk for at dere fikk hostet opp en radiator!

Til info så er den 6.27 lang 8)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 05 sep 2005, 06:12

pappa så den limoen på vei fra bergen, han kom mot bergen..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 06 sep 2005, 14:40

Hjelle, N6 skrev:
Saab90 skrev:Jeg vil se flere bilder av limoen. Det må jo være rått å ha en sånn :D Litt upraktisk med tanke på bykjøring, men uuuutrolig kult :)
Nåh, akselavstanden såg då ikkje ut til å være so stor?
Toppen eit par meter lengre enn ein vanlig 900:a?
Tror du burde komme på et treff snart, og se bilene "live"....!!

Limoen var RÅ!!
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 sep 2005, 18:48

Kristian N70 skrev:
Hjelle, N6 skrev:
Saab90 skrev:Jeg vil se flere bilder av limoen. Det må jo være rått å ha en sånn :D Litt upraktisk med tanke på bykjøring, men uuuutrolig kult :)
Nåh, akselavstanden såg då ikkje ut til å være so stor?
Toppen eit par meter lengre enn ein vanlig 900:a?
Tror du burde komme på et treff snart, og se bilene "live"....!!

Limoen var RÅ!!
Det er eg enig i, det eg kommenterte var om bilen var upraktisk til bykøyring. Limo'n har vel ei lengd på rundt 6.90 snakka TT om, mao omtrent eit par meter lengre enn ein standard 900. Og det burde då fint å køyre i byen med, berre en held seg unna dei værste smuga. Er fks. longt under akselavstanden til ein vanlig buss. Ver naturligvis å køyre på ein litt annan måte enn vanlig bilen, men det går. Er sjølvsagt ein fordel å ha litt kjennskap til å ratte lengre køyretøy ifrå før, men somsagt, køyrer en rett er det utrulig kva som går. At det er eit RÅTT bygge, JA, heilt einig!

Burde kome meg på treff ja, når landstreffet var gikk eg glipp av ikkje mindre enn to treff eg kunne tenkje meg å være med på, både Landstreffet, og Biri'n. Men sidan eg hadde jobba 12 og 13-timers dagar heile forrige veke såg eg meg ikkje syn med å møte opp. Fann det heller meir fornuftig å gi 900:an eit vokslag.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 06 sep 2005, 18:53

Snakket med flere i dag som la merke til limoen når den var i Bergen.. Hvordan er det å registrere den i Norge da?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 06 sep 2005, 21:54

Hjelle, N6 skrev:Det er eg enig i, det eg kommenterte var om bilen var upraktisk til bykøyring. Limo'n har vel ei lengd på rundt 6.90 snakka TT om, mao omtrent eit par meter lengre enn ein standard 900. Og det burde då fint å køyre i byen med, berre en held seg unna dei værste smuga. Er fks. longt under akselavstanden til ein vanlig buss. Ver naturligvis å køyre på ein litt annan måte enn vanlig bilen, men det går. Er sjølvsagt ein fordel å ha litt kjennskap til å ratte lengre køyretøy ifrå før, men somsagt, køyrer en rett er det utrulig kva som går. At det er eit RÅTT bygge, JA, heilt einig!
Limmoen er faktisk veldig god å kjøre den, men man må tenke litt ekstra...
For det første så har ikke akkurat og900 god svingradius fra før... Desuten er og900 også ganske lav, eksosen tar lett nedi ved fartsdumper. Overhenget er også ganske langt så man må passe på når det er knekk i veien. Ellers er korrekt lengde på den 6.27, den virker i og for seg lenger ettersom 900'n er ganske lav og synsinntrykket blir forsterket av det svarte vinyltaket.
Ellers er jeg imponert over kjørekomforten, chassiet er meget stivt og den flexer faktisk mindre i karroseriet enn den 86-Aeroen jeg hadde..
Men jeg kan skrive under på at bremsene på og900 IKKE er beregnet på 1700 kg bil! (Her blir det nok 9k bremser med det første).
Sist redigert av Tor N12 den 06 sep 2005, 22:05, redigert 1 gang totalt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 06 sep 2005, 22:01

Freshmaker N237 skrev:Snakket med flere i dag som la merke til limoen når den var i Bergen.. Hvordan er det å registrere den i Norge da?
Kan skrive under på at den blir lagt merke til ja 8) Hver gang man parkerer er det alltid noen som vil snakke....
Denne går nok å registrere i norge men som sagt tidligere så ble denne kjøpt av en kjenning i sverige (Håvard/Doc N544)og den skal registreres der, jeg hjalp bare til med kjøpet og transporten hjem. Bilen har også en feil med innsprøytninga(lucas) så det er mulig jeg må hjelpe til med å fikse den før han henter bilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 07 sep 2005, 06:02

Må si at jeg synes det faktisk er ganske bra svingradius på OG900 i utgangspunktet.. Mannen/faren til de to damene som hadde sett var irritert på at de ikke hadde klart å ta bilder av den.. Var nok en blå caravelle de kjørte, hun stoppet opp for å se på bilen.. :lol:
Styrer med DAB og AUX

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 07 sep 2005, 07:10

Delte bort Limo infoen i egen topic. Rå vogn, gleder meg til å se den live.
Blir det ombygg til venstre ratt etterhvert eller?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 07 sep 2005, 07:19

det var planer om det ja...
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 07 sep 2005, 07:33

Det jeg lurer mest på er hvordan i helsike du fikk den ned på campingen :)
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Legg inn av Runar N403 » 07 sep 2005, 11:09

Morten N106 skrev:Det jeg lurer mest på er hvordan i helsike du fikk den ned på campingen :)
Hehe.. Når du sier det, så er jeg ganske nysjerrig også!
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 07 sep 2005, 12:19

han kjørte jo :D hadde med seg ekstra pilot for 9000'n og kjørte limo'n ned til campingen..
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Svar