Lugging p? fullt trykk - problem l?st
Moderator: Moderatorer
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Lugging på fullt trykk - problem løst
Spørsmålet har sikkert vært oppe før, men hva kan være grunnen til at 9k'n lugger noen ganger når jeg passerer 1 bar ladetrykk?
Motoren er en 2.0 T16 uten DI og uten kat...
Motoren er en 2.0 T16 uten DI og uten kat...
Sist redigert av Runar N403 den 15 des 2005, 10:14, redigert 1 gang totalt.
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
jeg har hatt det samme problemet... når nåla på bensinmåleren er helt nede og jeg gir full gass og drar den opp i 4000-5000rpm så lugger den skikkelig. kjenner ut som om bilen bråstopper! skikkelig ekkelt syns jeg 

Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Der sier du noe... bensinpumpa mi er nok ikke 100%vorlas_N459 skrev:jeg har hatt det samme problemet... når nåla på bensinmåleren er helt nede og jeg gir full gass og drar den opp i 4000-5000rpm så lugger den skikkelig. kjenner ut som om bilen bråstopper! skikkelig ekkelt syns jeg
Skal fylle full tank å sjekke i mårra..
Nevnte i en annen tråd at bensinpumpa mi lager en ule lyd når det er lite bensin. Et tips var at den lille forpumpa har tatt kveld. Fler som har det problemet?
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er sikkert den som har tatt kveld
er jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke 


2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Bytt alle vakumslanger rundt innsug. Hvis disse er harde kan de skape mye trøbbel. Du behøver ikke å se at de er sprukket for at er istykker. Har hatt samme problemet på en GM 900 og det kostet meg ca 70 kr. å ordne. Funker det ikke har du ihvertfall eliminert et billig problem.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er ikke så ille.. bare tar ut plata baki bagasjerommet, så av med lokket over pumpa, så løsner du gummi belgen rundt (er festa me slangeklemme) så løsner du oppe på slangene på pumpa og stikkene selfølgeli. så er det bare å løfte den opp.Freshmaker N237 skrev:Alt er relativt, brukte litt tid på min 9000, og dte var den nye typen.. Skal visst være verre på de eldre..Pancho N497 skrev:er sikkert den som har tatt kvelder jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Joda det er nok passe fort gjort i utgangspunktet, men jeg har masse stereo stående oppå:PPancho N497 skrev:er sikkert den som har tatt kvelder jo fort gjort å røske pumpa opp å koble strøm til den for å sjekke
Tror jeg sjekker vacuum slanger først


- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro. 

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Stemmer dette, måtte lage spesialverktøy her og det er utrolig trangt og alt må på rett vei nedi der om jeg ikke husker feil.. På den eldre er det noe med ledninger også..Mortimer-N18 skrev:9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro.
Styrer med DAB og AUX
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
jeg kan ikke huske at jeg trengte noe spesialverktøy når jeg bytta på min sist.. er det snakk om å ta ut hele "dunken" med begge pumpene, eller å demontere pumpene fra "dunken" ?Freshmaker N237 skrev:Stemmer dette, måtte lage spesialverktøy her og det er utrolig trangt og alt må på rett vei nedi der om jeg ikke husker feil.. På den eldre er det noe med ledninger også..Mortimer-N18 skrev:9000 pumpa er vel festet med en plastikkring som er skrudd nedtil. Og husker jeg ikke feil er det rimelig trangt nedi der. Jeg har tatt ut ei pumpe fra en 9000 en gang og trengte et spesialverktøy for ikke å ødelegge ringen. Men du oppdager jo det rimelig fort vil jeg tro.
Jeg bytta hele greia med begge pumpene..