hva med oss "ikke-røykere"??saabanders skrev:Lufting av clutch: 1. Åpne luftenippenen
2. Ta deg ein røyk
3. Når røyken er ferdig, steng luftenippelen.
Anders
clutchproblem med 900 turbo.
Moderator: Moderatorer
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Surbotaab N369 skrev:Datapaal N526 skrev:hva med oss "ikke-røykere"??saabanders skrev:Lufting av clutch: 1. Åpne luftenippenen
2. Ta deg ein røyk
3. Når røyken er ferdig, steng luftenippelen.
Anders
sikkert derfor du ikke klarer å lufte clutch`en din d....![]()
![]()











































































Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Når min 900 med hydraulisk clutch bare løser ut veeeldig langt inne, å kan vær gæærnt da?
Har bytta den gamle morkne slangen mellom røra, da det virka som det var den som var feilen. Men etter ei lita stund så var den like langt inne igjen....
Har bytta den gamle morkne slangen mellom røra, da det virka som det var den som var feilen. Men etter ei lita stund så var den like langt inne igjen....
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)

If it aint broke, modify it!
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Tror det eneste som hjelper her antakeligvis er å skifte hovedsylinderen som sitter i torpedoveggen. Så lenge ikke clutchen slurer så er det som regel ingenting om å gjøre med den. Hadde samme problemet selv en gang. Overhalet pumpa men det ble ikke noe bedre. Kjørte en stund med problemet og det gikk seg faktisk til slik at det ble helt i orden. Mistenker at det var noen slitekanter/annet som gikk seg til inne i hovedsylinderen.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Morten N42
- 0.7 bar
- Innlegg: 111
- Registrert: 14 mar 2003, 01:00
- Sted: Hegra
- Kontakt:
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Saab900turbo skrev:nå har det skjedd no rart![]()
I stad så var jeg ute å så litt på clutchen, "pompa" litt med clutch pedalen og kjente den vart hardere og hardere og trykke inn![]()
Så starta jeg bilen og prøvede og sette den i gir, den gikk lett i gir etter att jeg hadde pumpa en liten stund, men etter noen minnuter med kjøring var clutchen like ille, men etter litt pumping så var den bra. Tyder detta på luft i systemet?
Tipper du bruker bremsevæske....ikke mye bare litt, men det er nok
Høres ut som du har lekkasje nede i slavesylindere. Men først kan du nå kjenne på kløtsjrørene fra hovedsylinder og nedover om det er vått noe sted. Er det tørt, så er feilen sannsynligvis slavesylinderen selv. Når pakningen der nede gir etter kommer falsk luft inn etterhvert. og det du da opplever er at du må pumpe trykk i sylinderen for å presse dette ut. Da virker den en liten stund. Sjekk om det er vått i området rundt sylinderen. Du må ta av plastkappa rundt kløtsjhuset, så kjenner du etter.
2002 9-5 Aero automat
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Høres ut som om du har samme problemet som jeg hadde....
Inne i hovedpumpa sitter det en fjær, denne var røket på min, og ripet opp sylinderen slik at væska lakk tilbake igjen (opp i væskebeholderen).
Følgene ble at jeg måtte pumpe hele tiden...
Da må du enten skaffe en ny pumpe, eller hone opp den du har og sette å nye pakninger/O-ringer.
Inne i hovedpumpa sitter det en fjær, denne var røket på min, og ripet opp sylinderen slik at væska lakk tilbake igjen (opp i væskebeholderen).
Følgene ble at jeg måtte pumpe hele tiden...
Da må du enten skaffe en ny pumpe, eller hone opp den du har og sette å nye pakninger/O-ringer.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped