hvis regreimen hopper av på min saab 9000 t16 88mod, ryker den da?
har en corolla som det skjedde på, men den taklet det...
får ikke startet saaben, og har heller ikke sjekket reimen, men er det vanskligt å komme til?
regreim
Moderator: Moderatorer
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
regreim
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Nå vet jeg jo ikke riktig hva du snakker om, den eneste ( eller de eneste to ) som jeg skulle kalle for reim er multireima som driver alle aggregatene og singelreima til ACC-kompressorn. ( På eldre modeller, nyere har bare en ). Disse kan hoppe av om tex noen av spennhjulene gir seg, men det er ikke direkte vanlig. Jeg har opplevd en multireim, der hjulet skar, det ble varmt, men fungerte så lenge bilen kjørte. Derimot gick reima tvert av når motorn stanset pga att hjulet var glødende ( nesten )
Mener du med regreim den som driver kamaxlene har Saab ikke noen sånn, det er en metallkjede.
Går den av er kjeden det minste problemet du får, motorn fortsetter å rotere, mens vetilene står stille. Leder til det som kalles " ventilsallat", de slår nemlig i stemplet og blir krøkte.
I regel blir det full overhaling av topp som resultat - om ikke ennu verre skader skjer.
Håper ikke det er slik i ditt tilfelle.
Kamaxelkjeden finner du så snart du har skrudd av det svarte locket ovenpå topplokket.
Mener du med regreim den som driver kamaxlene har Saab ikke noen sånn, det er en metallkjede.
Går den av er kjeden det minste problemet du får, motorn fortsetter å rotere, mens vetilene står stille. Leder til det som kalles " ventilsallat", de slår nemlig i stemplet og blir krøkte.
I regel blir det full overhaling av topp som resultat - om ikke ennu verre skader skjer.
Håper ikke det er slik i ditt tilfelle.
Kamaxelkjeden finner du så snart du har skrudd av det svarte locket ovenpå topplokket.
Sist redigert av doc N544 den 07 nov 2005, 18:06, redigert 1 gang totalt.
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Simpelt hen utrolig, siste byttet kostet meg ca 190 kr ( reima ) som jeg skiftet selv.TurboRoger_N486 skrev:Bytta forresten viftereima på 9000 et par ganger... Kostet 2500kr for ETT skift! (inkludert reim da riktignok) - men likevel! DYRT!
... iblant kan jeg nok se noen fordeler med å bo i Sverige....
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Da har du blitt utsatt for et ran..... Håper de i allefall byttet løpehjulene med det samme, i såfall er ikke prisen helt bak mål....TurboRoger_N486 skrev:Bytta forresten viftereima på 9000 et par ganger... Kostet 2500kr for ETT skift! (inkludert reim da riktignok) - men likevel! DYRT!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
doc N544 skrev:Nå vet jeg jo ikke riktig hva du snakker om, den eneste ( eller de eneste to ) som jeg skulle kalle for reim er multireima som driver alle aggregatene og singelreima til ACC-kompressorn. ( På eldre modeller, nyere har bare en ). Disse kan hoppe av om tex noen av spennhjulene gir seg, men det er ikke direkte vanlig. Jeg har opplevd en multireim, der hjulet skar, det ble varmt, men fungerte så lenge bilen kjørte. Derimot gick reima tvert av når motorn stanset pga att hjulet var glødende ( nesten )
Mener du med regreim den som driver kamaxlene har Saab ikke noen sånn, det er en metallkjede.
Går den av er kjeden det minste problemet du får, motorn fortsetter å rotere, mens vetilene står stille. Leder til det som kalles " ventilsallat", de slår nemlig i stemplet og blir krøkte.
I regel blir det full overhaling av topp som resultat - om ikke ennu verre skader skjer.
Håper ikke det er slik i ditt tilfelle.
Kamaxelkjeden finner du så snart du har skrudd av det svarte locket ovenpå topplokket.
jeg har ikke skrudd noe på`n enda.. men det er kjede!!!
grunnen til at jeg spør, er at jeg netopp har byttet gearkassen, og etter at jeg hadde skrudd sammen alt, startet den opp med en gang... etter en stund skulle jeg kjøre den ut, og da ville den ikke.... sjekket at det er gnist på plugga... bensin får den... noen son vet om noen andre grunner???
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre