Ladetrykksproblem og900t16 m 9000Di/apc
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
Ladetrykksproblem og900t16 m 9000Di/apc
Sliter med å få opp ladetrykket på 900 min. Den peaker på 0,7 for så og og ligge seg fint ned på 0,4 i trykk. Har satt systemet opp mot ISAT uten og finne noen som helst feil. Har nylig byttet Trykkgiver da den var deffekt. Grunntrykket er justert til 0,35 som den skal ha. Har også prøvd med annen solenoide uten hell. Har også prøvd DI testkasset. Har 2,8bar i grunntrykk på bensin. Får heller ingen feilmelding om feil blandingsforhold fra lh(som jeg gjorde da trykkgiveren var gåen) Noen som har en annelse om hva som kan være galt?
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er nok luftproblem som er tingen.
Få justert grunnladetrykket til 0.45, og sjekk vaccumslangar.
Har du evt. målt vaccumet?
Minne meg også litt om symptona eg hadde når luftslangen til avlastningsventilen var i ulage. I tilegg rauk det svart når eg fikk ladetrykk, men sansynlig pga for lite luft.
Få justert grunnladetrykket til 0.45, og sjekk vaccumslangar.
Har du evt. målt vaccumet?
Minne meg også litt om symptona eg hadde når luftslangen til avlastningsventilen var i ulage. I tilegg rauk det svart når eg fikk ladetrykk, men sansynlig pga for lite luft.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 399
- Registrert: 09 jan 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N263
- Navn: Truls Bredo Johansen
- Bil: 900 turbo16v
- Sted: Bergen
ladetrykksproblem
Har halt nye samco silikon vacumslanger m 2,5mm vegg. Samtlige vacumslanger er stripset også. Så tror nok ikke feilen ligger der. Leste i Di/apc boken at grunntrykket på 9000t16 di/apc m-kat skal ha 0,35 i grunntrykk. Men er ikke i gr.trk problemet ligger. Har prøvd m alt fra 0,2-0,8bar i grunntrykk uten noe forandring m solenoide inn/utkoblet. Alle slanger inn og ut av solenoide er også i henhold til boken. Kjører m åpen dump Valve om det har noen betydning oppi dette. Har kjørt m åpen dump på lh 2,2 i alle år uten problemer. Vet ikke om åpen dump har noen innvirkning på lh 2,4 og di/apc systemet? (går som en klokke på tomgang ihvertfall og har fin senking av turtall etter pådrag) Er heller ikke noe susing under dashen eller i motor rom som tyder på vacumlekkasje.
Ingen ulumsk røyk eller lukt av eksos heller.
Ingen ulumsk røyk eller lukt av eksos heller.
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)
Distriktsansvarlig Vest
- Øyvind N43
- 1.2 bar
- Innlegg: 223
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 43
- Navn: Øyvind
- Bil: 9000
- Sted: Hovin
Jeg ville satt tilbake den orginale avlastingsventilen, så er du helt sikker på at det er den åpne dumpen som ikke skaper krøll...
De har en veldig fin tråd på svenskeforumet om åpen kontra orginal dump på biler m LMM : http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329

De har en veldig fin tråd på svenskeforumet om åpen kontra orginal dump på biler m LMM : http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329

Saab 9000 CSE
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt: