Noen som vet om det går greit med girkasse fra en og900i i en og900 T8?
Er det samme kassa, eller er turbokassa sterkere? i tilfelle, knekker jeg 900i kassen lettere en turbokassen?
900i kasse i en 900 T8
Moderator: Moderatorer
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
900i kasse i en 900 T8
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Alle kassene fra 90, 99 og 900 uansett modell går om hverandre...
Primærkjedet og frontdekselet skiller litt...
4 eller 5 gir er også et fett..
Alle kassene er ca. like ræva, bortsett fra kokill, på annen plass er 89 og nyere 5 trinns. disse er litt mindre ræva...
Petter
Primærkjedet og frontdekselet skiller litt...
4 eller 5 gir er også et fett..
Alle kassene er ca. like ræva, bortsett fra kokill, på annen plass er 89 og nyere 5 trinns. disse er litt mindre ræva...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
funker lige godt som alle de andre kassene på turboer:P samnma drevoppsett inni.. men primærdreva er ulike.. ville ha bytta med ei 5 trinns kases:P det er kjekt på langturer å blir ikke for tungt dreva..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
Altså.... nå har jeg monter i-kasse på turbomotoren min! men indre drivknuter er ikke samme på i-kassene som på turbokassene! så nå må jeg flytte over knutene sånn at d passer! knutene på i-kassen er lengere og har annen innvendig diameter en det er på knutene på turbokassen!
Så da er ikke i-kassene og turbokassene like vil jeg si. i-kassen er litt smalere en turbokassen! bilen min er M87 og i-kassen er M88 til opplysning!
Så da er ikke i-kassene og turbokassene like vil jeg si. i-kassen er litt smalere en turbokassen! bilen min er M87 og i-kassen er M88 til opplysning!
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003
Lasse N459
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
knutene skiller på årsmodell, turbo eller ikke spiller ingen rolle...
Eller så tar du med drivakselene fra den andre bilen... (holder ikke bare med tripodene da splinesen er anneledes)
Petter
Eller så tar du med drivakselene fra den andre bilen... (holder ikke bare med tripodene da splinesen er anneledes)
Petter
Sist redigert av Petter 900 T den 10 des 2005, 17:27, redigert 1 gang totalt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim