900i kasse i en 900 T8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Vorpenes N459
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 261
Registrert: 23 mai 2005, 01:00
Medlemsnummer: 459
Navn: Lasse Vorpenes
Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
Sted: Trondheim

900i kasse i en 900 T8

Legg inn av Vorpenes N459 » 29 nov 2005, 22:18

Noen som vet om det går greit med girkasse fra en og900i i en og900 T8?

Er det samme kassa, eller er turbokassa sterkere? i tilfelle, knekker jeg 900i kassen lettere en turbokassen?
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003

Lasse N459

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 29 nov 2005, 22:36

Alle kassene fra 90, 99 og 900 uansett modell går om hverandre...

Primærkjedet og frontdekselet skiller litt...

4 eller 5 gir er også et fett..

Alle kassene er ca. like ræva, bortsett fra kokill, på annen plass er 89 og nyere 5 trinns. disse er litt mindre ræva...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 30 nov 2005, 09:48

Eliah har dette! :) funker greit hos han..

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 30 nov 2005, 14:58

funker lige godt som alle de andre kassene på turboer:P samnma drevoppsett inni.. men primærdreva er ulike.. ville ha bytta med ei 5 trinns kases:P det er kjekt på langturer å blir ikke for tungt dreva..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Vorpenes N459
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 261
Registrert: 23 mai 2005, 01:00
Medlemsnummer: 459
Navn: Lasse Vorpenes
Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
Sted: Trondheim

Legg inn av Vorpenes N459 » 09 des 2005, 21:21

Altså.... nå har jeg monter i-kasse på turbomotoren min! men indre drivknuter er ikke samme på i-kassene som på turbokassene! så nå må jeg flytte over knutene sånn at d passer! knutene på i-kassen er lengere og har annen innvendig diameter en det er på knutene på turbokassen!

Så da er ikke i-kassene og turbokassene like vil jeg si. i-kassen er litt smalere en turbokassen! bilen min er M87 og i-kassen er M88 til opplysning!
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003

Lasse N459

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 09 des 2005, 21:22

knutene skiller på årsmodell, turbo eller ikke spiller ingen rolle...

Eller så tar du med drivakselene fra den andre bilen... (holder ikke bare med tripodene da splinesen er anneledes)

Petter
Sist redigert av Petter 900 T den 10 des 2005, 17:27, redigert 1 gang totalt.
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Vorpenes N459
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 261
Registrert: 23 mai 2005, 01:00
Medlemsnummer: 459
Navn: Lasse Vorpenes
Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
Sted: Trondheim

Legg inn av Vorpenes N459 » 09 des 2005, 21:39

okey :wink:
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003

Lasse N459

Svar