Tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk, hjelp?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 18 jan 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk, hjelp?
Her er senarioet.
Dette er en turbomotor 16v fra -86
Kunne fint kjøre med 1 til 1,2 i ladetrykk før overhaling.
Litt sleten motor (lakk ojle her og der).
Overhalte motoren, skiftet slitedeler, (stempelringer,veiv og rammelager).
Nå er det tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk. Har byttet dyser,bensinpumpe, fordeler, filter (luft, bensin) tenningsdeler.
Tenningen er justert opp/ned uten resultat. (fordeleren fungerer) Kammen er riktig justert.
Er det noe jeg ikke har tenkt på, kom med forslag.....
På forhånd takk
Svein
Dette er en turbomotor 16v fra -86
Kunne fint kjøre med 1 til 1,2 i ladetrykk før overhaling.
Litt sleten motor (lakk ojle her og der).
Overhalte motoren, skiftet slitedeler, (stempelringer,veiv og rammelager).
Nå er det tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk. Har byttet dyser,bensinpumpe, fordeler, filter (luft, bensin) tenningsdeler.
Tenningen er justert opp/ned uten resultat. (fordeleren fungerer) Kammen er riktig justert.
Er det noe jeg ikke har tenkt på, kom med forslag.....
På forhånd takk
Svein
9-3 5-d -00 steg 3
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88
Re: Tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk, hjelp?
Godt spørsmål'ert:P Kan du utdype deg hvilke tendingsdeler du har bytta? i detalj? mulig at du ikke får nokk kom under ladetrykk, sikker på at det er tendingsbank du får? kan jo være noe med apc, at den "føler" overtrykk og kutter dysene?el_duch skrev:Her er senarioet.
Dette er en turbomotor 16v fra -86
Kunne fint kjøre med 1 til 1,2 i ladetrykk før overhaling.
Litt sleten motor (lakk ojle her og der).
Overhalte motoren, skiftet slitedeler, (stempelringer,veiv og rammelager).
Nå er det tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk. Har byttet dyser,bensinpumpe, fordeler, filter (luft, bensin) tenningsdeler.
Tenningen er justert opp/ned uten resultat. (fordeleren fungerer) Kammen er riktig justert.
Er det noe jeg ikke har tenkt på, kom med forslag.....
På forhånd takk
Svein
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: Tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk, hjelp?
hei...el_duch skrev:Her er senarioet.
Dette er en turbomotor 16v fra -86
Kunne fint kjøre med 1 til 1,2 i ladetrykk før overhaling.
Litt sleten motor (lakk ojle her og der).
Overhalte motoren, skiftet slitedeler, (stempelringer,veiv og rammelager).
Nå er det tenningsbank ved 0.5 bar i ladetrykk. Har byttet dyser,bensinpumpe, fordeler, filter (luft, bensin) tenningsdeler.
Tenningen er justert opp/ned uten resultat. (fordeleren fungerer) Kammen er riktig justert.
Er det noe jeg ikke har tenkt på, kom med forslag.....
På forhånd takk
Svein
har du APC på bilen din?
I så tilfellet... Kutter den ladetrykket ved 0,5 bar pga at bankesensoren "hører" bank? Gjør den det så ville jeg sjekka ledningen\kablene til bankesensoren og\eller momentet til bankesensoren, er det en skade\flenge på støyisolasjonen til ledningene titil bankesensoren kan dette skape kødd....
hvis ikke så ville jeg holde en knapp på at en av kammene står en tann feil...
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 18 jan 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Takk for svar så langt.
Kamkjeden er dobbeltsjekket og står riktig på tennene.
Toppen er ikke planslipt, var ikke skjev.
APCen er ikke koblet inn MV. er koblet ut.
Når det gjelder tenningsdeler er det byttet kabler,lokk,rotor, plugger(med riktig verdi, denso q22pr-u).
Har ikke funnet noe luftlekkasje ennå.
Har kjørt komp. test på motoren (de ligger på det samme alle fire)
Kamkjeden er dobbeltsjekket og står riktig på tennene.
Toppen er ikke planslipt, var ikke skjev.
APCen er ikke koblet inn MV. er koblet ut.
Når det gjelder tenningsdeler er det byttet kabler,lokk,rotor, plugger(med riktig verdi, denso q22pr-u).
Har ikke funnet noe luftlekkasje ennå.
Har kjørt komp. test på motoren (de ligger på det samme alle fire)
9-3 5-d -00 steg 3
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88
prøv å koble til apc og shekk om den senser banking..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Finnes det forskjelling tykkelse på toppakningene. De varierte jo endel på ting og tang på de første årsmodellene av t16. Kan jo være toppakningene er forandret på også. At noen er tynnere.
.
Kan hende du får for lite bensin. Er det ikke en sånn ekstra tilførselssak når turboen gir trykk.

Kan hende du får for lite bensin. Er det ikke en sånn ekstra tilførselssak når turboen gir trykk.
2002 9-5 Aero automat
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
det er nok ikke pluggene skal du se:P men ta å prøv med andre plugger for all del:P det kan jo være at lmm har feile verdier, eller så har du glemt noe luft... gå over ALLE hull i innsugen.. shekk om det er tett under innsuget, på den eksos mikser enheten.. det er også en del hull på selveste spjeldhuset.. gå over alle disse.. alle vacumslanger MÅ være tett.. det er det også en del av på innsuget.. så har du en tykk vacumslange som går til bremsekrafthuset.. når bilen står på tomgang. HVA er VACUMET på bilen da?? det skal ligge nedi -0.6~-0,8
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
hva er status?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 72
- Registrert: 18 jan 2004, 01:00
- Sted: Bergen
Ingen forbedring når det gjelder status. Fremdeles tenningbank ved 0.6 bar.
Målte lambda verdien, den ligger på 0.6 - 0.7 volt som skulle tilsi at den får greit nok med bensin. Tenningsbanken forsvant når jeg fyllte på med 98 bensin. Men en t16 skal klare å gå med 95 bensin uten problemer.
Flere tips angående tenningbanken?
Målte lambda verdien, den ligger på 0.6 - 0.7 volt som skulle tilsi at den får greit nok med bensin. Tenningsbanken forsvant når jeg fyllte på med 98 bensin. Men en t16 skal klare å gå med 95 bensin uten problemer.
Flere tips angående tenningbanken?
9-3 5-d -00 steg 3
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88
900 Turbo S -84 med airflow styling (bruksbil)
900 cc ombygget til t8 m ny front -86 nå med LH2.2 (pensjonert)
900 5-d -89 8v
900 Cabbe -88