Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 19 des 2005, 16:37
Vel nå har kulda ankommet vestlandet.. Dette førte til en noe snål tomgang
Tidligere har den vert relativt stabil på +- 1 men nå når kulda kom så sank den sånn plutselig til ca 0,7
Noen som har en formening om hva dette kan være?
evig takknemlig for svar

-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 19 des 2005, 17:53
Husker ikke i farta , men mener det har noe med k-jetten å gjøre ?
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 19 des 2005, 17:57
festlig sak den der k-jet'en

-
Audun N346
- 1,5 bar

- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Audun N346 » 19 des 2005, 19:24
Festlig k-jet!!!
Etter å ha hatt problemer med kaldstarten på min 88 900i leeeenge, og utallige besøk på verksted så bytta e like greit hele driten!
Lenge leve T16!!!
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)

If it aint broke, modify it!
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 19 des 2005, 22:16

Og jeg som nettop fikk putta inn turbo

-
Audun N346
- 1,5 bar

- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Audun N346 » 19 des 2005, 23:02
Jaja...
Lykke til! Det går sikkert an å fikse, men jeg hadde mer lyst på T16 enn å brukt tid og penger på 8v

Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)

If it aint broke, modify it!
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 19 des 2005, 23:44
pappa oppdaga en feil på noe sånnt kaldstarts sytemer på sin 82 modell.. saab hadde gjort ting på en litt for tungvindt måte å var veldig ustabil på tomgang.. jeg skal høre med han om han har noe info om det.. du kan jo starte med å se om alle vacumslanger er tette osv.
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 20 des 2005, 16:22
Snakka med pappa i stad, og han sa følgende: Den derre sensoren som sitter på innsuget å sense motortempen, den hadde de greid å sette eller FEILprodusert eller brukt FEIL giver, slik at ledningene ikke var der de skulle være.. dette var på en 1982 model saab 900 turbo 8v. så derfor "bypassa" saab dette ved å koble opp noe xtra og modda kaldstarten, slik at dette problemet skulle forsvinne..
Det er snakk om en sånn giver som det er 3 kontaktpunkter på...
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 20 des 2005, 20:16
Hvis biler med k-jetronic plutselig ikke vil starte en gang, så ville jeg skjekka at den som bestemmer blandingsforholdet i k-jet går fritt. Når jeg hadde 8v, så måtte jeg ta den fra hverandre og slipe emd sandpapir for at den skulle gå lettere.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 20 des 2005, 21:09
alex_ander3@hotmail.com skrev:Hvis biler med k-jetronic plutselig ikke vil starte en gang, så ville jeg skjekka at den som bestemmer blandingsforholdet i k-jet går fritt. Når jeg hadde 8v, så måtte jeg ta den fra hverandre og slipe emd sandpapir for at den skulle gå lettere.
Jeg snakker om his dette er over lengere tid, og har vært slik alltid..