Hjelp, bensinpumpa gone. Hva kan jeg ta fra hoggern?
Moderator: Moderatorer
Hjelp, bensinpumpa gone. Hva kan jeg ta fra hoggern?
Hei,
min 1990modell 900T16s (Ltt m/lucas) står i gården stille.
Med 12V til pumpa, så nekter den å røre på seg, 0 ohm over pinnene tyder på at pumpa er gåen etter 450.000km.
1000 kroners spørsmål:
Drar på hogger`n i morra, hvilke type bil kan jeg plukke løs en "ny" pumpe ifra, 9000t, 900t8, 900t16, 900i, 9000i?
Eller har noen i nærheten av Vestfold en pumpe å selge til meg?
min 1990modell 900T16s (Ltt m/lucas) står i gården stille.
Med 12V til pumpa, så nekter den å røre på seg, 0 ohm over pinnene tyder på at pumpa er gåen etter 450.000km.
1000 kroners spørsmål:
Drar på hogger`n i morra, hvilke type bil kan jeg plukke løs en "ny" pumpe ifra, 9000t, 900t8, 900t16, 900i, 9000i?
Eller har noen i nærheten av Vestfold en pumpe å selge til meg?
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 397
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 126
- Navn: Børge Elle
- Sted: Oslo
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det er et skille i 90 ja, men hvis man bytter så skal man uansett sette inn den nyeste.Hjelle, N6 skrev:Var eit skille i M90, du må nok finne fram dei siste nummera i chassisnummer for å vite korrekt, evt. sjå på nummeret på pumpa.
Jeg ville uansett kjøpt ny...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Forget about it, på EPS står det at dette er partnummeret på topplokket...
Men ser i eps at nummeret for pumpe skal være 9321621, trur eg, for det står som kommentar "TURBO, NLS-USE 9321621".
Alternativene for 900 1990 er, ifølge EPS:
4023057
4023214
9321621
Da er det vel kun 9321621 som kan brukes og den brukes også på 9000t modell 1990-1991.
Hmm, hoggern blir ikke lett
Men ser i eps at nummeret for pumpe skal være 9321621, trur eg, for det står som kommentar "TURBO, NLS-USE 9321621".
Alternativene for 900 1990 er, ifølge EPS:
4023057
4023214
9321621
Da er det vel kun 9321621 som kan brukes og den brukes også på 9000t modell 1990-1991.
Hmm, hoggern blir ikke lett

- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Hvis du tar med allt fra hoggeren så kan du ta med hva som helst.. Det vil si hvilken som helst pumpe med lik tilkobling og den catch tanken som sitter på. Jeg tok pumpe fra en 94` 9000 2.3T. Walbro i stedet for den bittelille bosch pumpa som sitter i din. Walbro er hakket bedre 
Bare ta med allt du drar opp av hullet etter å ha skrudd av festeringen
;)
Med min mener jeg en 1992 900S Ltt Lucas.

Bare ta med allt du drar opp av hullet etter å ha skrudd av festeringen

Med min mener jeg en 1992 900S Ltt Lucas.

Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
jeg kjører med en i pumpe i min.. leverer mere nokk bensin..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Mortimer-N18 skrev:Er vel samme pumpene på i som turbo. I mange tilfeller er det jo høyere bensintrykk på i motorene i forhold til turbo motorene:)
Men på t16 er det jo BTR som justerer trykket, ikke pumpa.. pumpa må jo selvfølgelig levere opp til et visst trykk, slik at den kreier å mate nok bensin under forbruk

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det er også BTR som regulerer trykket på en i16 motor, og i veldig mange tilfeller er det faktisk høyere trykk på i16 motoren. Det vil da være sikkert å ta en i16 pumpe.
Eksempler:
Saab 900 T16 - 2,5 eller 2,8bar bensintrykk avhengig av modell.
Saab 900 i16 2.0 og 2.1 - 3.0bar bensintrykk.
Saab 900 T16S Ltt - 3.0bar bensintrykk.
Eksempler:
Saab 900 T16 - 2,5 eller 2,8bar bensintrykk avhengig av modell.
Saab 900 i16 2.0 og 2.1 - 3.0bar bensintrykk.
Saab 900 T16S Ltt - 3.0bar bensintrykk.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
Jepp, da har jeg vært på hoggern
Fant en 9000i som hadde gått 220.000km (knapt innkjørt), åpnet opp og plasdekselet på pumpa hadde en merkelapp hvor det stod "turbo"
Pumpa var prikk lik den jeg hadde, men i tillegg hadde den en nivåmåler-arm med tilhørende kabler, dette plukker jeg bare bort.
Jeg kjøpte også bakre venstre kalipper og en komplett fordeler fra en 9000T (min lekker olje internt).
Pris 800NOK for alt
Overraskende bra utvalg denne gangen.

Fant en 9000i som hadde gått 220.000km (knapt innkjørt), åpnet opp og plasdekselet på pumpa hadde en merkelapp hvor det stod "turbo"

Pumpa var prikk lik den jeg hadde, men i tillegg hadde den en nivåmåler-arm med tilhørende kabler, dette plukker jeg bare bort.
Jeg kjøpte også bakre venstre kalipper og en komplett fordeler fra en 9000T (min lekker olje internt).
Pris 800NOK for alt

Overraskende bra utvalg denne gangen.