ujevn gange og 9000t 16v
Moderator: Moderatorer
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
ujevn gange og 9000t 16v
Lurte på om det kan være luftmengemåleren som gjør at den går ujevnt . har byttet plugger ,vacum slanger fordeler lokk og rotor . Det er steg 1 trim fra speedparts ,men jeg tror ikke den har noe med dette og gjøre. Bilen var slik før det ble montert. noen som har noe tips??
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
ujevn gange 9000t
den lugger ved kjøring på jevn gass med litt turtall . Ikke ved pådrag . Går opp og ned på turtall ved tomgang
Regner det som selvsagt at du bruker NGK plugger.
Heller vel mer til en teori om at dette dreier seg om bensin/luftproblem.
Hvordan er bensinforbruket? Du kan kanskje få grov peiling ved å sjekke pluggene:
Eks. gåen luftmengdemåler eller bensintrykksregulator gir fet blanding og dårlig respons ved pådrag = svart belegg.
Mager blanding (luftlekkasje, tett bensinfilter, dårlig bensintrykk, feiljustert LMM) gir hvitt belegg.
Har hørt at det går an å sjekke luftlekkasje i vakuumsystemet med startspray.
TBiel, Hamar
Heller vel mer til en teori om at dette dreier seg om bensin/luftproblem.
Hvordan er bensinforbruket? Du kan kanskje få grov peiling ved å sjekke pluggene:
Eks. gåen luftmengdemåler eller bensintrykksregulator gir fet blanding og dårlig respons ved pådrag = svart belegg.
Mager blanding (luftlekkasje, tett bensinfilter, dårlig bensintrykk, feiljustert LMM) gir hvitt belegg.
Har hørt at det går an å sjekke luftlekkasje i vakuumsystemet med startspray.
TBiel, Hamar
N050 -88a 9000t CD
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Luftmassemålerne pleier å holde lenge på 9000, vanligere at bensintrykkregulatoren går. Skru på en bensintrykkmåler og sjekk trykket. Dette hjelper de deg med på et verksted.
Bensinfilteret skal byttes ved 180 000 km (og 360). Dersom dette ikke blir gjort går bilen for magert, men da lyser check engine lampa.
Bensinfilteret skal byttes ved 180 000 km (og 360). Dersom dette ikke blir gjort går bilen for magert, men da lyser check engine lampa.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- ole anders
- 0.7 bar
- Innlegg: 118
- Registrert: 02 des 2003, 01:00
- Sted: Hønefoss
ujevn gange og 9000t 16v
Takk da skal jeg sjekke det . Har kjøpt nytt bensinfilter så da prøver jeg og bytte det . Skal også få sjekket bensintrykket . Hva er vanlig trykk på disse ?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: ujevn gange og 9000t 16v
Det står på BTR-en, men det er nok enten 2.5 eller 2.8 bar.ole anders skrev:Takk da skal jeg sjekke det . Har kjøpt nytt bensinfilter så da prøver jeg og bytte det . Skal også få sjekket bensintrykket . Hva er vanlig trykk på disse ?