Hvem forlenger drivaksler?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Hvem forlenger drivaksler?

Legg inn av Petter 900 T » 09 feb 2006, 22:13

Hvem forlenger drivaksler?

Skal bredde forstillingen min ca 3 cm på hver side, og trenger lengre drivaksler.

A-armer og styrestag er ok, kun akslingene gjenstår. Evt. nye aklsler.

Tips?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 09 feb 2006, 23:55

FixIt i Östersund i Sverige gör sånt.
Vet inte om någon i Norge.

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 10 feb 2006, 00:33

er det ikke mulig å få dreid opp nye? det vil jo koste litt, men en badrift som har en del utsyr vil jo kanskje gjøre dette.. En annen ting jeg tenker på når det gjelder forlenging er kast og ubalanse.. hvordan er det på det feltet?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 10 feb 2006, 07:04

http://www.kraaboel.no

Gjør det garantert.... :wink:

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 10 feb 2006, 08:04

Datapaal N526 skrev:er det ikke mulig å få dreid opp nye? det vil jo koste litt, men en badrift som har en del utsyr vil jo kanskje gjøre dette.. En annen ting jeg tenker på når det gjelder forlenging er kast og ubalanse.. hvordan er det på det feltet?
Det var mye spørsmål og lite hjelp.....
5 om dagen er frukt og grønt, ikke innlegg...

herdingen i plinesen er der problemet kan dukke opp, derfor forlenging av orginale.

Ubalanse er ikke noe problem, det må jo sentreres før sveising...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 10 feb 2006, 08:42

kardang akselservice i kjøttbyen muligens ....

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 10 feb 2006, 08:45

Powertrain kan muligens gjøre det, men koster sikkert "endel", http://powertraineurope.com/nor.php
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 10 feb 2006, 09:03

gul900_N169 skrev:Powertrain kan muligens gjøre det, men koster sikkert "endel", http://powertraineurope.com/nor.php
2000.- pr aksel...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 10 feb 2006, 15:41

Petter-900-T skrev:
Datapaal N526 skrev:er det ikke mulig å få dreid opp nye? det vil jo koste litt, men en badrift som har en del utsyr vil jo kanskje gjøre dette.. En annen ting jeg tenker på når det gjelder forlenging er kast og ubalanse.. hvordan er det på det feltet?
Det var mye spørsmål og lite hjelp.....
5 om dagen er frukt og grønt, ikke innlegg...

herdingen i plinesen er der problemet kan dukke opp, derfor forlenging av orginale.

Ubalanse er ikke noe problem, det må jo sentreres før sveising...

Petter
takk for svar petter.. nå veit jeg det :D
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 10 feb 2006, 17:51

Når jeg laget negativ camber på min RCN bil, da sveiset vi de bare med riktige pinner(forlenget 2,5cm) funker det, å på den er det sveiset sperre å så det haler godt i akslene med full sving å fullt pådrag på asfalt, å det holder.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 19 mar 2006, 09:44

Petter: har du noen bilder av det du driver med eller.. Nyskjerrig!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 19 mar 2006, 18:45

alex_ander3@hotmail.com skrev:Petter: har du noen bilder av det du driver med eller.. Nyskjerrig!
Bilen blit totalt 8 cm (80 mm) bredere foran, ikke noe for dere med orginale skjermer...

Og helt bra med over 5 grader camber er det vel ikke på gata...

Men det svinger!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar